Tja, mijn jongste van 3 is zodra de "r" in de maand komt verkouden. Dat is al zo sinds hij klein was. Het gaat dan op een gegeven moment weer weg, maar komt ook altijd weer terug. Nu zijn er bepaalde iemanden die vinden dat ik met hem naar de huisarts moet. Zelf ben ik niet een type dat snel naar de h.a. gaat. Ook in het geval van mijn zoontje vind ik het eigenlijk niet zo nodig, maar door de opmerkingen van anderen ben ik nu toch wat in de war gebracht. Even wat extra info: - hij is dus doorgaans een groot gedeelte van het najaar en de winter verkouden - hij heeft nog nooit oorontsteking gehad - hij is niet vaak ziek - hij slaapt niet extreem veel (geen middagslaap meer en slapen van 19.00/19.30 uur tot 06.15/06.30 uur) - hij eet matig, brood en fruit gaat goed, avondeten vaker niet dan wel - hij is lekker actief - hij ziet wel wat witjes (maar heeft m.i. gewoon een heel licht huidtype, wordt ook veel minder en minder snel bruin dan dochter) Dus, mijn vraag is eigenlijk. Wat denken jullie ervan? Moet ik toch echt met hem naar de h.a. omdat hij zo vaak verkouden is? Ik ben erg benieuwd wat anderen ervan denken, want ik weet het ineens helemaal niet meer.
Heel eerlijk... Ik ken bijna geen kind wat geen snottebel heeft als de R in de maand is. Ze steken elkaar continu weer aan etc etc. Hier ook op en af in de herfst en winter. 2 weken snottebellen 1 week niet. 3 weken snottebellen 2 weken niet en zo op en af. Maar je kan natuurlijk altijd even bellen voor advies! Dan heb je in ieder geval geïnformeerd en kan de dokter inschatten of je langs moet komen.
Je kan altijd even langs gaan om bijvoorbeeld de keel -en neusamandelen te laten checken. Dit was bij mijn dochter de boosdoener en sinds ze daaraan geholpen is, is ze bijna nooit verkouden meer geweest
Zolang je kind er weinig of geen last van heeft zou ik ook niet naar de huisarts gaan. Je kunt hooguit wat weerstandsverhogends halen bij de apotheek . Die van mij had bij elke verkoudheid een oor en keelontsteking. Dus ja ik ben wel naar de huisarts gegaan. En daar ben ik blij mee na buisjes en verwijderen van de neusamandel slapen wij nu ook in de winter goed. Maar die van mij heeft vanaf 6 maanden tot 1,5 bijna non stop oorontstekingen gehad, dus t was wel echt nodig.
Wat is vaak? Hier zijn ze nu ook regelmatig verkouden. Maar niet heel heftig: het is hier altijd twee dagen écht verkouden met hoesten en groene snottebellen, daarna is het een paar dagen nog een beetje snotterig. En dan een weekje niet en dan begint het meestal wel weer . Als het echt continu zwaar verkouden is, zou ik wel even naar de ha gaan om wat dingen te laten checken.
Mwah, ja wat is zwaar verkouden? Hij heeft snot, gewoon waterig, met soms een groene jongen ertussen . Vorige week ook aan het hoesten, maar dat is nu al een stuk minder.
Nee, hiermee zou ik niet naar de huisarts gaan. Als die verkoudheden voortdurend oorontstekingen werden of hij daar echt ziek van werd: ja, dan wel. Voor een simpele verkoudheid niet. Er zijn volksmassa's die de hele winter verkouden zijn. Ik zou niet weten wat een huisarts daaraan zou moeten doen.
Mijn zoon is in de virusmaanden non-stop verkouden. Is al die maanden aan het hoesten en vieze snottebellen. Zolang ze er niet echt ziek van zijn word er toch niets aan gedaan. De een heeft nu eenmaal meer weerstand dan de ander
Nou, ik ben blij dat jullie mijn gevoelens en beweegredenen hieromtrent bevestigen. Ik begon echt aan mezelf te twijfelen en me af te vragen of ik hem tekort doe door hem niet mee naar de ha te nemen. Maar (de meesten van) jullie denken er dus toch hetzelfde over. Beetje jammer dus weer dat mijn lieftallige echtgenoot (die het eerst roerend met mij eens was!) zich nu (in mijn beleving) heeft laten ompraten door de in mijn openingspost genoemde bepaalde iemanden en nu lullig tegen mij doet omdat ik het niet nodig vind om een bezoekje aan de ha te brengen :x.
Ik zou misschien de assistent even bellen voor advies en dan hoor je wel of je misschien beter wel even langs kan komen. Mijn meisje is ook echt altijd verkouden. Nu was ze al weken aan het hoesten en het werd alleen maar erger. Zo erg dat ze door het hoesten bijna geen nachtrust meer kreeg. Toch even voor advies gebeld en moest toch langskomen. Was ook maar goed ook want ze zit nu aan een antibiotica kuur ivm bronchitis. En dat terwijl ik ook dacht dat ze alleen maar goed verkouden was. Bellen kan dus altijd wel even.
Hi, ons zoontje zie banner is ook bijna continue verkouden sinds augustus...zomer of winter, hier maakt het niet veel uit. Hij heeft er zelf niet veel last van en hoest soms een paar dagen, maar niet altijd. Ik twijfel ook altijd aan de HA maar hij heeft nooit oorontstekingen oid. Wel een keer in de 3 maanden koorts maar dat wordt wel minder vaak. Je kan altijd de assistente vragen inderdaad. Bij veel hoesten langer dan 4 dagen kan het inderdaad een luchtweginfectie zijn. Dan zou ik wel langs de ha gaan. Je ziet het vaak wel aan ze. Ik hoor wel om me heen dat het vaak ineens allemaal over is als ze naar school gaan. Ik hoop het wel!
Wij krijgen ook regelmatig de vraag moeten jullie niet naar de huisarts dan, moet ze geen pcm ze heeft koorts. Hier begon het ook met 3/4 maanden echt vaak/veel verkouden en omdat we uit eindelijk een rochelende geluid hoorde zijn we naar de huisarts gegaan. Gelukkig was mijn vriend mee. De huisarts vertelde dat als ze naar het kdv gaan dit heel normaal is tot hun vierde jaar maar dat ze op de basisschool vaak hogere weerstand hebben Dus wij zeggen dan ook vaak wat moet de huisarts doen tegen een loopneus of verstopte neus en een hoest. Daar kunnen we gewoon voor bij de drogist terecht. Dit jaar is ze alleen voor laxeermiddel bij de ha geweest ( was in jan) Om je vriend weer te overtuigen kan je wel erheen bellen en hem mee nemen en dan hoort hij vanzelf wel hoe het ook alweer was.
Vragen die een kno stelt Snurkt hij Kwijlt hij Stokt de ademhaling tijdens t slapen Moe hangerig Dl was ook er nooit ziek onder, wel altijd verkouden, hele jaar door Ik ben op verzoek naar de kno gegaan ivm eetproblemen, deze werden wat afgezwakt van ahh komt wel , tot ik bovengenoemde klachten er bij vermelden, er werd ineens foto gemaakt van de neusamandelen en reden voor wel consult kno Die vond wel rede voor dat ze eruit gingen en zeker niet onnodig, neusamandelen waren erg vies en groot