Zweten na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Maagd, 4 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hoi,

Tot 2 weken na de bevalling kon ik enorm zweten overdag, maar vooral snachts! Erg vervelend maar hoorde erbij. Nu is m'n zoon bijna 5 maanden maar sinds een aantal weken zweet ik snachts weer enorm. Ik heb al een minder dikke pyjama aangedaan. 4 seizoenen dekbed al eruit gehaald maar ik blijf toch zweten snachts. Heel irritant want dekbed en pyjama zijn drijfnat, wordt er wakker van en de nachten zijn momenteel al zwaar.
    Voor iemand herkenbaar? Wanneer gaat dat over?
    Ik ben nu weer een maand aan de pil, misschien dat dat van invloed is? Kan dat?

2. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Herkenbaar helaas. Ook weer aan de pil gegaan, nu weer gestopt en het is weer over nu ik erover nadenk.. Irritante hormonen. Heb overigens 3 maanden last gehad van dat erge zweten, ook als bijvoorbeeld een vreemde me iets vroeg :$ beslagen bril en zo.

3. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Hmm, ik herken het niet. Heb wel de eerste dagen na de bevalling enorm gezweet 's nachts, maar daarna niet meer.

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ok, kwam bij jou dus van de pil. Heb je nu een andere pil dan?
    Het zweten als iemand me vraagt heb ik gelukkig niet. Het is bij mij vooral snachts.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik had het de hele dag door, vreselijk...liep regelmatig te deppen met een spuugdoekje :)
    Het zweten is wel over gegaan maar ben een stuk warmbloediger dan voor voorheen, ik was een koukleum maar heb het nu snel warm.

6. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ja! Ik ben echt drijfnat 's nachts, zo vies :(. Ik dacht dat het minder werd maar toen ik eindelijk weer ongesteld werd, begon het weer. Ben ook weer aan de pil gegaan...

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja! Heel erg ik moet soms wel 3 keer schoon shirt snachts aandoen. Nu had ik het voor ik zwanger werd al af en toe in tijden van stress. Vervolgens in de zwangerschap en nu weer heel vaak. Maar het is echt geen stress nu dus hormonaal. Nu ben ik wel sinds een maandje aan de pil dus dat zou ook nog kunnen.

Ik heb er geen tips tegen helaas dus ik haak ook aan voor de tips :)

8. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    ik herken het ook wel, 's nachts valt het wel mee maar ik ruik mijn oksels eerder dan voorheen :) Het is niet dat ik continu kletsnat ben van het zweten, maar ruik wel eerder naar zweet. Dat had ik voor mijn bevalling NOOIT! ik kon altijd zonder deodorant gaan werken of fietsen. Met echt intensief sporten zweette ik wel..
    Ik denk dat het door de hormonen komt, ontzwangeren kan 9 maanden duren....

9. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ben inmiddels bij de huisarts geweest. Ik ging in eerste instantie voor iets anders maar wilde ook het zweten in combinatie met het starten met de pil even aankaarten. Huisarts gaf aan dat je sowieso bij het beginnen met de pil je lichaam 3 maanden de tijd moet gunnen om eraan te wennen. Daarnaast vond ze het zweten erg raar in mijn geval. Zweten van de pil komt door oestrogeen. Voor mijn zwangerschap had ik een zwaardere pil waar dus meer oestrogeen inzat. Nu dus minder maar ik zweet veel meer. Daarnaast heb ik een virus in mn lijf wat ook een boosdoener kan zijn.
    Inmiddels gebruik ik een paar dagen antibiotica tegen dat virus en sinds een 2 dagen is het zweten ook minder geworden. Ik vermoed dat het een combinatie geweest is van virus/pil/ontzwangeren, maar durf dat nog niet te hard roepen.

Deel Deze Pagina