jaloers op ander mama's...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Michelle04, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Geen ervaring hier, maar wilde je toch ook even een hart onder de riem steken. Wat heb ik een respect voor jou zeg, echt knap dat je je zo goed houdt (je moet natuurlijk ook wel maar toch). Onze dochter kan slecht tegen de warmte en had toen het 30 graden was uuuuuuuren achter elkaar gehuild. Aan het einde van de dag was ik helemaal kapot en zat ik zelf ook te janken...... en dat was dus maar 1 dag. Echt knap hoor.

Volgens mij was iemand me al voor, maar misschien kan je nog proberen even geen koemelk te drinken? Een collegaatje van mij had ook een kindje dat veel huilde en toen ze stopte met koemelk en heel gezond ging eten ing het snel veel beter.

Sterkte!

2. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Hoi Michelle,

Nou, dat is zo'n beetje exact ons verhaal!
    Onze zoon huilde (lees krijste) ook uren, dagen, weken aan een stuk. Wilde alleen maar aan de borst (soms wel 16x!!!! per dag). Alles geprobeerd: osteopaat, lactatiekundige, manuele therapie, kinderfysio, kinderarts, huisarts, CB, zelfs ingestraald water van een paragnost, etc etc. Mannetje had voorkeurshouding, werveltje verkeerd, spanning op middenrif en daardoor veel huilen. Alleen osteopaat hielp niet. Uiteindelijk heeft de osteopaat niet geholpen, maar de manuele therapie en kinderfysio wel degelijk. Zijn nekje gaat nu goed alle kanten op en de kinderarts heeft gelukkig geen helmpje aan hoeven meten. Echter het huilen bleef wel en slapen deed hij erg slecht ondanks de rust en regelmaat en het strakke inbakeren. Het was aan de borst hikken, verslikken. Hij groeide super hard, dus voeding was genoeg. Huisarts heeft toch motilium voor reflux gegeven omdat hij dacht aan verborgen reflux en wonderwel is hij wat rustiger geworden daarna, maar ik vond hem nog steeds veel huilen. Ook ik kan moeders die alleen maar roze wolk verhalen vertellen moeilijk geloven. Waarom hadden wij dat niet :(:(. Kon er ook echt pissig van worden. Ik heb wat afgezeuld met onze jongen. Heel de wijk van zeer dichtbij gezien hoor ;). Mijn rug en voeten zijn een ellende, zijn gewoon helemaal doorgezakt van het zeulen met hem.

Of het verborgen reflux is weet ik nog steeds niet zeker. Hij is wel rustiger geworden sinds ik al mijn voedingen ben gaan afkolven en de laatste voeding een fles nutrilon hypoallergeen, maar ik denk dat het meer ook een kwestie is geweest bij onze zoon van ouder worden. Hij is nu bijna 4 maanden en sinds een week of 2 kan ik eigenlijk pas zeggen dat het goed gaat als mensen er naar vragen. Nu begin ik ook pas echt te genieten van hem. Alsof de gebruiksaanwijzing nu pas een beetje duidelijk is of zo. Ben deze week ook met babymassage begonnen...vandaag voor het eerst met hem geprobeerd en heel typisch: ik mag niet aan zijn buik/nek zitten (dan gaat hij huilen en tegen stribbelen), maar als ik zijn beentjes en voetjes masseer wordt hij rustig. Misschien toch wat spanning in zijn bovenlijfje.

Michelle: doe wat je moeder hart je ingeeft, dan doe je het goed. Het is super vermoeiend, ik weet het en ondervindt het nog dagelijks. Maar wat al eerder gezegd is; het wordt beter echt waar ;). Luister niet te veel naar anderen met "goedbedoelde" adviezen waar je niet om hebt gevraagd. Doe met de adviezen wat je wil. Wil je het proberen, doe het dan, wil je het niet, doe het dan gewoon niet. Ieder kindje is anders en jij leert langzaamaan zijn handleiding hoor, maak je daar maar niet druk om.

En weet je wat ik stiekem wel eens denk :): straks hebben die moeders ongelooflijk lastige peuterpubers en dwarse kinderen en zijn die van ons lieve schatjes die lekker kunnen spelen, goed slapen, etc etc :D:D:D:D:D.

Sterkte en probeer wat te rusten of even wat voor jezelf te doen als dat lukt (moet je je kindje even bij oma of zo droppen...). :):):) ik kon dat overigens niet. Vond ik zo moeilijk om die kleine weg te brengen :):):)

Jille

3. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Hoi michelle,
    Ik wil je ook even een hart onder de riem steken. Ik herken je verhaal een klein beetje sophie had verborgen reflux en een voorkeurshouding maar was desondanks geen super huilbaby. Toch vond ik het ook al een zware tijd. Voor jou moet het dus helemaal verschrikkelijk zwaar zijn.
    ik heb echt respect voor je hoe je ermee omgaat en het is goed dat je het hier van je afschrijft want natuurlijk mag je klagen schelden wat je wil daar neemt de liefde voor je kind niet van af. Juist als jij je ei kwijt kan hier of waar dan ook ben je weer beter in staat om er voor je mannetje te zijn.
    Ik snap ook dat je relatie onderdruk komt dat hadden wij ook. maar een goede relatie komt er wel doorheen. probeer toch wel met elkaar te blijven praten.
    En het klinkt cliche maar er komt ooit een dag dan..... is dit weer over
    heel veel sterkte

4. mamadieneke

mamadieneke Actief lid

6 jun 2009
    205
    0
    0
    mama
    zuid-holland
    Hoi Michelle,

Zoooo herkenbaar je verhaal, helaas, hier ook 11 weken gehuil gehoord van 1500 tot 2300 of 00130, echt verschrikkelijk niets hielp en ALLES geprobeerd, fisio(voorkeurshouding), ostheopaat, andere voeding, huisarts, kinderarts-->hypoallergene melk, reflux (na ph-metrie in het ziekenhuis) echt alles, ziekenhuis in, uit
    Toen nog maar weer een keer naar de huisarts omdat ik er zelf ook behoorlijk doorheen zat/zit.
    Die gaf me toen het beste advies wat ik maar kon krijgen: laat alles gaan, bel alles af, gewoon vaste tijden in bedje/kinderwagen, voeden op verzoek (flesje) en blijf lekker een beetje in/om het huis, of te wel rust, voor mij en hem. En hij zei geef m wat jij (ik dus) denk waar hij het goed op doet/deed.
    Thuis gekomen, standaart voeding met half comfort gaan geven en sinds die tijd heb ik een heerlijk kereltje die lekker slaapt, vrolijk is en doorslaapt.
    Wie weet ook een tip voor jou, want vanalles proberen kan ook te zijn voor jou en je kindje.

Succes in iedergeval!!

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

stiekum schoot ik hier even enorm in de lach
    volgens mij had ik die bijnaam ook in de supermarkt
    zelfs de kassameiden gingen advies geven of vragen of ze niet toevallig gewoon honger had (en ja ik ben daar een keer heel boos over geworden.)
    wildvreemden op straat die wisten te vertellen dat anne honger had, het koud had of dat ik dr beter gewoon op kon tillen want dat was beter
    al die mensen moesten eens weten....

en ik heb ook weleens gedacht dat ik gewoon letterlijk om zou vallen
    en ik heb het ook gedaan.. 1 week nadat anne stopte met huilen
    toen ik durfde te geloven dat het beter ging.. en ik ineens af en toe kon slapen.. stortte ik gewoon helemaal in!
    gelukkig had ik op dat moment geen werk dus ik heb zo'n 3 weken lang dag en nacht geslapen.. en ben daarna op doktersadvies 3x per week gaan sporten want ik BLEEF moe en brak
    heel ander leefritme nu.. gezonder vooral :)
    beter eten, meer sporten... en ik blijf netjes op gewicht

en anne heeft nooit pijn als ze valt.. klaagt zelden
    en moppert alleen als ze moe is

dus het heeft op lange termijn ook wel voordelen kennelijk :)

6. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Heeeeeel herkenbaar en ik geef je een dikke knuffel. Het is verschrikkelijk! Mijn verhaal komt erg overeen met dat van Jille.

Manuele therapie heeft hier geholpen (osteo en fysio niet) en Losec tegen verborgen reflux en Neocate tegen mogelijke KMA.

Heb je al eens aan Koliek gedacht?

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn zoontje is ook z'n erge huilerd vanaf dag 7 ongeveer na de geboorte en was alleen stil als hij sliep. zelfs in je armen was hij niet te troosten. met 6 weken was ik het echt beu en heb echt staat janken als een baby. dit was en is gewoon niet goed. eten ging slecht, borstvoeding lukte niet meer en met de fles kreeg ie der ook nog hevige krampen bij. ik zag door het bomen het bos niet meer en omdat ik wist uit ervaring met me dochter dat het ook anders kon ben ik hulp gaan inschakelen. wat blijkt mijn zoontje heeft een verkorte nekspier en hierdoor continu het gevoel van een stijve nek. draaien van zijn hoofdje was erg pijnlijk en sindsdien loopt ie bij de fysio. het helpt ontzettend en hij is al stukken vrolijker. nog huilt hij veel vinden andere maar ik merk wel degelijk verschil. hij lacht, speelt en brabbelt en heet echt momenten dat hij super vrolijk is. ook gebruikt hij zijn nekje nu zonder te verschieten dus kan eindelijk de wereld verkennen zonder pijn. nog steeds erg vermoeiend met een dreumes van bijna 2 erbij maar het is te doen. gemiddeld slaap ik 5 uur per nacht en dat nog doorbroken ok ivm een voeding. een voeding slaat hij over en slaapt van 7 tot 2 uur en daarna komt hij om 5 uur weer. 6 uur is me dochter weer wakker. zelf lig ik er rond 10 uur in. al meer slaap dan voorheen dus dit gaat ook de goede kant op. zon tja die zie ik ook niet. zoontje mag nog niet in de zon en als ik hem maar weg leg ik het brullen. als ik het huilen echt niet meer aan kan horen leg ik hem gewoon in bed met de babyfoon uit. even gewoon rustig een boekje lezen met onze dochter. nu ligt hij op schoot naar me te lachen de draak. hij is z'n schatje om te zien en weet iedereen te betoveren met zijn lag maar als hij mijn eerste was geweest zeg ik eerlijk dan was nummer 2 er niet geweest.

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb een makkelijk kind, maar ik wil je wel even heel veel sterkte wensen..

9. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Hoi allemaal, vandaag is het echt 1 groot drama. Vanaf gisterenmiddag 5 uur is het bijna aan 1 stuk door huilen geweest. Ik heb de hele nacht met meneer aan de borst moeten zitten. Anders had ik zelf ook geen oog dicht gedaan en nu heb ik iig van 01.00 tot 01.45 kunnen slapen. De rest van de nacht alleen maar hazenslaapjes. Net ben ik met hem gaan wandelen en ik heb op een gegeven moment mijn vriend moeten bellen om ons op te halen. Hij was echt zo overstuur. Ik stond in de buurt van een bedrijf en er kwam zelfs een man naar ons toegelopen om te vragen of het ging en of hij kon helpen. Hij hoorde mijn zoontje binnen krijsen!!Tegen zoveel behulpzaamheid kon ik niet op en ik ben ter plekke in huilen uitgebarsten en kon nog net uitbrengen dat mijn vriend me op de hoek zou komen ophalen. Dit was wel weer een dieptepunt hoor, ik ben normaal helemaal niet zo'n jankert maar ik merk dat het kaarsje onderhand uit gaat en ik het allemaal niet meer zo goed trek. Gisteren zijn we naar de huisarts geweest en wat denk je? Meneer was Hollands welvaren himself en heeft de hele tijd alleen maar gezellig rond zitten kijken en naar iedereen die hij tegen kwam zitten lachen.. Daar gaat dan je geloofwaardigheid :( Volgens de ha heb ik een overprikkelt kindje en haar advies was om een week lang zo min mogelijk prikkels te geven. Dus.. Op dat moment klonk het (nav haar uitleg en omdat ze zelf ook net mama was geworden) wel aannemelijk en dus wilden we het nog wel een week proberen. Achteraf bedenk ik me nu dat hij al erg weinig prikkels krijgt. Op het wandelen in het bos na zit ik alleen maar thuis met hem en het is hier echt rustig. Bezoek en uitjes heb ik een tijd geleden al geschrapt omdat dat met een constant huilend kindje niet echt een succes is. Ook ben ik zelf heel rustig naar hem toe, hang niet met teddyberen boven zijn hoofd te koetsjiekoetsjiekoeen ofzo.Ik kan toch ook moeilijk 24/7 in een donkere kamer met hem gaan zitten? Dit heb ik overigens wel al eens gedaan maar ook dat mocht niet baten. Gelukkig kan ik altijd terug naar de ha en ze heeft beloofd alles direct in het werk te stellen als ik dat zou willen, dat is wel een geruststelling en ik hang morgenochtend direct aan de bel als ik weer zo'n rampennacht krijg. Nu slaapt meneer eindelijk op mijn schoot, hij is ook echt heel erg moe maar is steeds zo snel weer wakker. Zo blijft het een beetje in een cirkeltje rondgaan.. Ik hen nu even geen puf meer om op al jullie reacties in te gaan maar weet dat ik het echt waardeer dat ik hier zo veel lieve berichtjes krijg. Bedankt! Liefs Michelle

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hoi Michelle,

zit met tranen in mn ogen te lezen... jemig joh, dit is echt niet niks! Zo erg heb ik het zelf niet meegemaakt en ook ik heb menig dagen zelf huilend van wanhoop mn kleine mannetje geprobeerd te troosten... Je voelt je zo hulpeloos he?
    Mijn zoontje was ook "overprikkeld" en dat terwijl ik inderdaad niks met hem deed, geen uitstapjes of wat dan ook, bezoek beperken inderdaad omdat er toch niks aan is op die manier...
    Slecht slapen, wakker om een mug... als ie eenmaal sliep riep ik soms hysterisch naar mn man dat ie zn zoon echt geen gedag kon zeggen of een kusje kon komen brengen want dan werd ie wakker en ik was juist zoooo blij als ie even 3 kwartier sliep...Gekkenwerk! En niet normaal!
    Ik zou hoe dan ook morgen weer op de stoep bij de HA staan hoor! Laat in ieder geval een lichamelijke reden uitsluiten (allergiieen, reflux, pijn enz...) dan kun je als dat allemaal goed zit altijd nog een week ik een donkere kamer zitten... Daarbij is dat ook geen echte oplossing. Ik neem aan dat je op een gegeven moment ook weer naar buiten wilt?!

Nogmaals ook: denk ook aan jezelf, want je merkt dat je gewoon op je tenen loopt. Er hoeft maar iets te gebeuren en de bom barst. Logisch ook! Maar zo kun je er niet echt zijn voor je kindje. Je kindje voelt ongetwijfeld jouw onzekerheid, ongeduldigheid en vermoeidheid. Dus probeer echt een keer buitenshuis tot rust te komen. Even de stad in met een vriendin of wat dan ook!

11. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Michelle,
    ook ik begrijp je heel erg goed.
    Naomi heeft de eerste 4 maanden ook heel erg veel gehuild.
    Er waren zelfs dagen dat ik niet meer wist wat ik moest doen.
    Heel erg blij was als mijn man thuis was.

Later bleek ze het kiss syndroom te hebben, is ze voor behandeld en er was iets verbetering.
    Ze is zelfs 4 dagen opgenomen geweest in het zkh omdat er aan reflux werd gedacht, dit was het niet.
    Ik was ook heel erg blij toen ik na 4 maanden weer kon gaan werken.

Je jaloezie begrijp ik volkomen, die heb ik soms nog wel eens.
    naomi is een moeilijke slaper, zal ze altijd blijven denk ik.
    Verder heeft ze nog steeds nachten dat ze een halve nacht wakker kan zijn en dan ook echt wakker.
    en als ik dan lees dat er kindjes zijn die heel veel slapen dan denk ik wel eens doe ik wat verkeerd of zo?

Inmiddels zijn we er achter dat naomi een heel gevoelig meisje is die echt haar regelmaat nodig heeft.
    En die geven we haar dan ook.
    zo gaat ze nu altijd tussen 19/20 naar bed.
    Na 16 uur ga ik niet meer met haar op verjaardag of iets dergelijks, iets wat ons niet in dank afgenomen word.
    want het kind heeft zich maar aan ons aan te passen.
    We douchen elke avond met haar zodat ze slaperig word, ze krijgt dan een kopje rooibos thee en gaat naar bed.

Sinds kort kunnen we dan ook weer van onze avonden genieten.

Heel veel sterkte en je mag me altjd een pb sturen .

gr Lydia

12. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Acuut ziekenhuis bellen voor afspraak met kinderarts (even de huisarts inlichten natuurlijk). Dit is geen doen. Baby's huilen niet zo lang voor niks. Niks overprikkeld er is waarschijnlijk iets met je baby. Reflux, problemen in de nek...ik noem maar wat of een combinatie van beiden. En daarnaast ben je aan het eind van je latijn wat je kindje ook voelt. Dit kan zo niet nog eens 24 uur door gaan. Morgen ga je het weekend in.

NU!!!! naar de huisarts/ziekenhuis bellen en eisen voor een afspraak na het weekend (liefst morgen nog natuurlijk).

Als ze niets kunnen vinden, ben je in ieder geval bij de arts geweest en kun je er waarschijnlijk weer even tegenaan!

Doen hoor! Dit is geen doen zo...(i know !)

Veel sterkte en probeer toch wat slaap te pakken!

X Jille

13. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    zal even wat nuanceren:

overprikkeling kan wel natuurlijk, maar je bent al hartstikke gestructureerd met hem, dus daar is het niet mee opgelost. Laat er aub goed naar kijken hoor!

Veel sterkte

Jille

14. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Ik weet percies hoe je je voelt ik heb hetzelfde met Quinn...die huilt bijna 24 uur per dag

15. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
  16. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Hoi meiden,
    Hier even een update. Ik heb zo'n beetje heel het web afgelezen over de term "overprikkelt" en ga proberen alle tips op dit gebied uit te voeren voor zover we dat nog niet deden. Na een day from hell gisteren is hij uiteindelijk bij mij op bed in slaap gevallen rond 22:00 uur. Vannacht is hij maar 2x gekomen voor een voeding en vanmorgen werd ik om 10:00 wakker omdat hij lekker lag te kletsen tegen het gordijn. Ik wist niet wat ik meemaakte, was er gisteren op een gegeven moment namelijk stellig van overtuigd dat niemand hier in huis ooit nog zou slapen haha;) Dat hadden we alledrie echt even nodig om een beetje bij te tanken. Ik heb hem lekker in badje gedaan en daarna gevoed, gespeeld en toen meneer begon te gapen hem weer in bedje gelegd. Helaas trapt hij daar nog steeds niet in dus toen het na een kwartiertje jenegelen weer richting krijsen ging heb ik hem beneden in de kinderwagen gelegd en daar ligt hij nu nog steeds in te slapen. Ik moet er wel even bij vertellen dat manlief al een paar uur heen en weer aan het wiebelen is terwijl hij een flim kijkt (hoezo kunnen mannen niet multitasken??!) maar ik ben als een kind zo blij dat het hier nu even rustig is en ik ook iets voor mezelf kan doen.
    Het helpt dat mijn vriend me nu ook een hoop werk uit handen neemt met de kleine en het huishouden. Ik heb er voor mijn gevoel echt een hele tijd voor een hoop dingen alleen voor gestaan. Ik wil er niet heel erg over uitwijden maar het heeft heel veel moeite gekost om hem ook eens de handen uit de mouwen te laten steken. Het scheelt dat ik een militaire achtergrond heb vrees dat ik het anders niet voor elkaar had gekregen;). Dinsdag heb ik weer een afspraak met de ha en ik wacht het allemaal even tot die tijd af mits het niet weer een groot drama gaat worden. Nu is het echt even prio dat de kleine (en mama) even goed gaan uitrusten. De komende dagen hebben we geen afspraken en gaan we de deur niet uit. Van daaruit gaan we proberen om steeds een stapje verder te gaan zodat hij uiteindelijk steeds makkelijker in slaap kan gaan vallen en zichzelf gaat vermaken. Misschien is het ijdele hoop maar ik hoop dat we het zo gaan redden. Ook hou ik me vast aan het idee dat het bij de meeste kindjes na 3 maanden vaak beter gaat. In ieder geval blijven we optimistisch en houden we de humor erin hier al moet ik eerlijk zeggen dat het lachen me gisteren totaal was vergaan. Gelukkig heb ik heel veel aan dit forum op zulke dagen. De herkenning en opbeurende reacties geven echt moed. Ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips en harten onder de riem, ik heb er echt veel aan. Ook wil ik de mama's die hetzelfde doormaken of hebben doorgemaakt een dikke pluim en knuffel geven, die hebben jullie ook zeker verdiend!

Liefs van een iets beter uitgeruste mama;)

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

ah wat fijn!!

"if it works, it works!" :D

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hey meid, bah wat lijkt me dat moeilijk zeg. Ik wil niet opscheppen maar Damian is echt makkelijk, die vermaakt zich hele dag door in de box of op t wippertje. Als ik wat vrije uurtjes voor je kon regelen om even bij te komen zou ik dat voor je doen! Hoe makkelijk mijn kindje ook is, het vreet energie dus kzou niet kunnen voorstellen hoe moe jij moet zijn zeg phoe

19. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Misschien een gekke tip, maar als mijn zoontje zich overstuur huilt stopt hij als we de föhn, afzuigkap of stofzuiger aanzetten. Het monotone geluid maakt hem rustig. Net nog heb ik 'm met de föhn naast zijn bedje in slaap gekregen. Hij is gevoelig voor prikkels wij zijn sinds vrijdag terug van een vakantie met schoonfamilie. Nu kan hij sindsdien zichzelf niet in zijn ledikantje in slaap laten vallen, maar gelukkig is het nu gelukt en ga ik nu ook even snel douchen.

Mocht je kindje echt fysieke klachten hebben als reden om te huilen dan denk ik dat het niet zal werken. Slaapt hij wel als jullie met de auto weggaan?

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochtertje huilde ook erg veel toen ze zo klein was en hier hielp het stofzuigen ook vaak. We wonen gelijkvloers en ging dan even een kwartiertje stofzuigen met haar kamerdeur open en meestal was het daarna stil. :)

Deel Deze Pagina