Waar ik bang voor was is uitgekomen. Mijn kleine man is waarschijnlijk astma aan het ontwikkelen Het zit erg in de familie bij ons. Mijn vriend heeft het zelf heel erg gehad heeft van de 8 jaar basisschool maar 5 alles bij elkaar meegemaakt. Altijd ziek. Hij heeft nu nog last van bepaalde dingen maar is er veder overheen gegroeid. Mijn broertje heeft het als kind heel erg gehad en heeft 4 jaar in het astma centrum gelopen waarvan ruim een half jaar intern. Ook verdere familie leden zijn bekend met luchtwegen infecties. Het zit zo mijn mannetje is al vanaf het begin veel en vaak verkouden. Meerdere keren dokter geweest was en is zo sneu. Ook heeft hij allemaal exceem op zijn hoofd zowel tussen de haartjes en voorhoofd. Dat jeukt heel erg en hoe kort ik zijn nageltjes ook houdt hij krapt zich vaak open. Nu was ik vanochtend bij de huisarts voor dat exceem (ik dacht eerst dat het berg was maar hij kreeg geen dikke plakkaten en begon heftig te krabben sinds een paar weken). En daar heb ik zalf mee gekregen en weer kwam het gesprek op astma , net als de vorige keren. Hij piept soms ook behoorlijk. Hij is te klein om hem te testen zegt ze ? En ze noemen het nog geen astma maar moet hem goed in de gaten houden. Anders krijgt die toch een puffertje (op dit moment gaat het goed met de benauwdheid dus even afwachten) Nu zit ik met 1 probleem. Mijn huisarts vroeg of ik huisdieren heb. Wij hebben een klein hondje. Hij is nu 3 en ook echt mijn kindje. Ik heb hem gehad toen het zwanger worden niet lukte en heeft me echt door alle ellende heen geholpen. Ze zei dat ik toch er aan moet gaan denken om een ander huisje voor hem te gaan zoeken niet gelijk want moeten even kijken hoe alles ontwikkeld maar de kans zit er wel in dat het beter is als hij weggaat hij kan een behoorlijke trigger zijn zegt ze. Nu moet ik eerlijk bekennen als de hond even bij mijn kindje is , krijgt die gelijk rode oogjes en begint die soms te niezen. Het is niet super heftig maar toen ze er over begon moest ik er wel aan denken. Tuurlijk is het niet dat hij op slag en stoot weg moet maar heeft me wel aan het denken gezet. Wat als die echt weg moet ik wil ook mijn hondje niet kwijt maar goed als het voor mijn kind moet.... Gelukkig is het nog niet zo ver maar ben een beetje verdrietig ik ben altijd bang geweest voor dit omdat ik het zo goed van mijn broertje herinner. Nou hoeft het niet zo te lopen natuurlijk maar hij heeft wel symtomen zeg maar. Ik hoop echt dat dit hem bespaard blijft. Ben alleen een beetje van slag. Mijn vriend heeft ook nog steeds last van honden alleen gek genoeg niet van alle honden. Die van mijn ouders kan hij absoluut niet tegen (1 van de 2) maat die ander en die van mijn schoonzus wel weer... Ons hondje kan die ook goed tegen. Was misschien naïef om een hondje te nemen alleen hij is er zo overheen gegroeid dat wij geen probleem er in zagen. Maar goed toen hadden we ook geen baby nog stiefdochter heeft er geen last van gelukkig. Wat ik hier mee wil geen idee even mijn verhaal kwijt.
Wat ontzettend naar! Ik snap dat je de hond niet eteen weg doet.misschien eerst kijken of je hondje vaker geborsteld kan worden(weet niet of het echt helpt).nog vaker stoffen, stofzuigen en dweilen? Hopelijk blijft het in milde vorm en groeit hij er overheen! Bah wat naar! Dikke digiknuffel.
Thanks ik stofzuig 2x per dag en dweil om de dag dus lijkt me voldoende. Ik heb een chihuahua kort haar maar er komt een haar vanaf niet normaal. Veder komt hij niet op de slaapkamers en niet op de bank (afgeleefd vanaf ik zwanger was en een nieuwe bank had). Het is gewoon een rot gevoel , ten eerste omdat ik met mijn mannetje loop te tobbe met zijn gezondheid en ook nog eens dat ik mijn hondje echt niet weg wil doen. Gelukkig is het nog niet aan de orde dus heb nog even de tijd maar er zegt een stemmetje in mijn hoofd dat mijn kleintje toch echt niet beter gaat worden met de hond, hij heeft al zoveel symtomen en hij is nog zo klein. Dat is gewoon rot
Ik snap je ik zou zelf geen afstand kunnen doen. We hebbdn westie en is ons kindje ook. Sommige honden vooral kortharige zijn indd niet goed maar juist met veel haar is allergie vrij of minder. We hebben een kennis die altijd last van astma krijgt bij jack russel maar bij ons westie is geen enkele probleem voor hem bijvoorbeeld. Je kan ook goede dure luchtreiniger kopen dat helpt echt tegen veel stof, geur en honden/katten haar
Oh wat erg. Kan je hond niet even een weekje ergens logeren? Dan krijg je misschien meer duidelijkheid.
Ja dat zou wel kunnen ,mijn schoonvader past graag op. Wij hebben noodgewongen even bij hem moeten wonen dus hij kent ons hondje goed. Hij slaapt daar ook als er wat is of als wij wat hebben. Maar volgens de dokter heeft dat nog geen zin. Hij is het waarschijnlijk aan het ontwikkelen en onze hond is de trigger o.a. Ook meerdere dingen natuurlijk wat je niet in de hand heb alleen de hond heb je wel in de hand natuurlijk. Dus het heeft twee kanten als die het echt ontwikkeld is de hond funest , en door de hond kan die het juist ontwikkelen. Poehhhh moeilijk. Hoop echt dat het allemaal een fase is en hij er geen last veder meer van krijgt maar hij is zo jong met zoveel symtomen dat ik er een hard hoofd in heb ook de dokter. Zodra hij nu weer echt last krijgt of de exceem wordt niet minder worden we sowieso doorgestuurd alleen echt heel veel kunnen ze nog niet doen omdat hij zo jong is. Echte testen kan ook niet voor 4 jaar.
Een weekje ergens onder brengen werkt niet heb ik mij laten vertellen door de dokter. Mijn jongste zoon is ook altijd aan het hoesten en piepen. Op foto's is wel steeds een ontsteking te zien dus was ook bronchitis. Wij hebben ook een kat, die heel veel haar verliest maar waar we nog wel een plekje voor moeten vinden. Lastig hè? Ik vind het ook heel moeilijk om onze kat " weg te doen" we hebben haar al 8 jaar
Ik zou toch naar kinderarts gaan, dermatoloog, kno arts. Alle drie. In principe 4 mnd is erg jong maar ze kunnen wel hooikoorts/polen test doen wat wel betrouwbaar is (hier zeiden ze met 1 jaar dat het betrouwbaar is). Verder kno kan kijk hoe dat ziet met snotneus etc. Kan hoop uit amandelen etc. Verder eczeem kan erger worden en jeuk. Er bestaat ook antihystamine verschillende soorten wat tot tot 1 jaar kan. Dat zich iets kan ontwikkelen is altijd mogelijk maar hoeft niet.
We worden ook doorgestuurd en kinderarts loop ik nog moet ik over 2 weken heen controle. Kinderarts loop ik omdat hij een hele moeilijke start heeft gehad door de (zware) bevalling. Daarna bleek hij reflux te hebben dus daarom ben ik daar nog. Maar die test doen ze hier ook pas met 1 jaar en verdere testen rond het 4e jaar. En inderdaad het is niet zo dat hij het 100% ontwikkeld maar hij heeft nu zoveel klachten en symtomen dat ze het wel vermoeden. En door sommige prikkels kan het dus erger worden en zich het sneller of juist gaan ontwikkelen. Teminsten zo legde de dokter het uit Maar thanks voor je tips ga zeker een afspraak maken met de kno wie weet kan die al wat voor ons betekenen.
Het is juist laatst onderzoeken gedaan dat babys met aanleg astma os allergische reactie op stof/haar etc beter er vanaf als ze van geboorte af eromheen hebben. Bijv op vacht leggen etc. Ze maken dan van zelf tolerantie op. Je kan googlen dat was ook keertje in het nieuws
Oei vervelend hier zoon die allergisch is voor katten en huisstofmijt gelukkig niet ernstig wel katten daar kan die minder tegen en hij is zo gek op katten. Echt dol. zou ook kijken of je kindje geen koemelk allergie heeft daar van kunnen ze ook astma enzo krijgen net zoals dat eczeem, In het bloed kunnen ze wel al zien waar ze op reageren dus dan moet je bloed laten prikken,
Lijkt me inderdaad voldoende, waar zou hij nog meer op kunnen reageren? Want als hij ook zou kunnen reageren op stof is het juist handiger om nat af te nemen dan te stofzuigen. (Zelf kan ik niet tegen stof en van stofzuigen krijg ik juist last)