Pff, ik ben ook wel even jaloers, en ik moet even m'n ei kwijt. Mijn vriend en ik zijn net ' begonnen' met proberen om zwanger te worden. Nu heb ik net een paar dagen geleden te horen gekregen dat mijn zus weer zwanger is. Ze heeft een dochtertje van bijna 1 jaar, en deze zwangerschap komt voor ze als een 'verrassing' Ik vind het natuurlijk super leuk voor ze, en ben ook echt wel blij. Maar stiekem ben ik best wel jaloers, ik had een beetje in m'n hoofd dat ik nu de eerst volgende zou zijn die een kindje zou krijgen. Ik ben dus best wel jaloers op ze.. Ben ik nou egoïstisch, of hebben meer vrouwen dit wel.. Ik weet niet goed hoe ik hier mee om moet gaan
Hier ook zo herkenbaar! Al die mooie buikje en overal op fb zie ik berichten met: Ik ben zwanger of hoera onze zoon/dochter is geboren. Lijkt wel of iedereen om me heen zwanger kan worden zonder moeite te hoeven doen
Heel herkenbaar inderdaad. Maar vergeet asjeblieft niet, die jaloezie zegt alleen maar dat jij het ook graag wil. Het betekent niet dat je het een ander niet gunt... Dus mocht er weer een groene vlaag jaloezie voorbijkomen, gewoon even diep ademhalen, en proberen niets lelijks te zeggen of denken.. Die mooie bolle buikjes van anderen kunnen er niets aan doen dat het hier nog niet gelukt is.... En je er niet schuldig om voelen, het is een heel natuurlijke reactie...
Ja ik heb dat ook hoor de jaloezie helemaal als het iemand is die eigenlijk geen kinderen wou maar ja als het dan toch komt.of iemand die dan zegt ja eigelijk kwam het een paar maanden later beter uit door en dan komt er een verhaal.en dan denk ik weet je wel hoe blij je mag zijn dat je dit überhaupt mag meemaken.zucht dan komt het rode duiveltje wel weer uit het huisje. Ik wil het ook zoooo graag.
Oh sadieraven wat vind ik dit erg voor je zeg hoop het echt nooit mee te maken .maar wens je alle liefde toe .dikke knuffel
@Scarlett: Ik denk niet dat dat een hele gekke gedachte is, maar houd wel in gedachten dat het nu eenmaal niet op volgorde gaat (was het maar zo'n feest..)
Ik uit mijn stiekeme jaloezie ook absoluut niet naar mijn zus hoor! Ik vind het super leuk voor haar, en vind het ook heel leuk om weer tante te worden. Het bevestigd inderdaad alleen maar hoe graag ik het zelf ook wil.. (mijn NOD is 7 aug, wie weet...)
Bij mij is het idd niet dat ik het anderen niet gun. Maar als je op facebook leest dat iemand zwanger is, terwijl hun 1e kindje nog niet eens een jaar oud is dan schiet het wel even door me heen van 'dat gaat bij hun wel errug makkelijk!' Tegelijkertijd ben ik super blij met ons meisje en weet ik dat ik heel hard in mijn handen mag knijpen dat wij al zo'n lief kindje hebben. Ik zou het vreselijk jammer vinden als een 2e heel lang op zich laat wachten of misschien helemaal nooit komt... maar als ik denk aan kinderloze echtparen dan hoop ik alleen maar dat die sowieso 1x in hun leven het wonder van een eigen kindje mogen meemaken!
Dit is herkenbaar voor veel vrouwen. Zwangerschap is toch een hele bijzondere tijd. Vooral als je je kleintje ook gaat voelen. Als je bijna tegen het einde loopt denk je " van mij mag hij/zij wel komen". is hij/zij er eenmaal, en je ziet andere vrouwen met een buikje dan word je gewoon herinnerd aan jouw zwangerschap. En het blijft een gevoelig onderwerp voor vele. Ik ben ook zo'n jaloers typetje haha
Wat mooi en lief beschreven beauty ik hoop inderdaad dat ik het al zou het maar 1 keer zijn mag meemaken.