wel of niet opereren: naveltje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door snoebeltje, 13 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Hee meiden
    Mijn meisje van 3 heeft een naveltje waarin nog een stukje ader zit van de navelstreng. Lijkt een beetje op wild vlees, 2 bolletjes, een witte en een zwarte.
    Ze noemt het zelf ook de "be;;etjes"op haar navel en ziet wel dat dat een beetje raar is en dat andere mensen dat niet hebben...
    Ik ben er al mee naar een chirurg geweest en die zei: we kunnen het wel weghalen maar het moet wel onder narcose, en als het mijn kind was had ik het niet gedaan....
    Sja ik wil natuurlijk geen risico's lopen dat is wel duidelijk....
    Maar ja...t groeit wel mee (dat bezoek was een jaar geleden)....
    Als ze straks op de lagere school zit ben ik bang dat ze er opmerkingen over krijgt.
    Als ze later in bikini loopt wordt ze er misschien onzeker van...
    Als ze ooit een zwangerschap heeft puilt het helemaal uit....
    Het ziet er echt niet mooi uit.

Nou is het echt niet zo dat ik nou zo nodig een kind wil met een perfecte navel, daar gaat het me helemaal niet om. Maar ik wil niet dat ze zich onzeker gaat voelen later...

Wat zouden jullie doen? wel of niet laten opereren? of misschien beter later, misschien dat het onder lokale verdoving kan als ze wat ouder is (heb ik al gevraagd, krijg ik volgende week antwoord op).?
    jullie mening graag...
    Liefs

2. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd, als ze ouder is misschien onder lokale verdoving, of als ze ooit ergens voor onder narcose zou moeten, of als ze groter is is narcose misschien minder risicovol?

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou haar wanneer ze oud genoeg is zelf de keuze laten maken of ze er wel of niet iets aan wil laten doen.Zolang het medisch niet noodzakelijk is zou ik het niet doen en haar uiteindelijk zelf laten kiezen.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    dit dus

Mijn zoon heeft een grote moedervlek op zijn buik zitten (past nog net onder zijn onderbroekrand). Je merkt nu al dat andere kinderen er naar kijken en vragen wat het is. Hij heeft er geen last van omdat we hem altijd vertellen hoe mooi zijn moedervlek is omdat dat hem hem maakt.

Mocht hij er later voor kiezen om het weg te laten halen (voor zover dat mogelijk is) dan zullen we hem daarin steunen. Maar het is zijn lichaam en daar mag hij later zelf over beslissen.

Deel Deze Pagina