Jaloers op mijn man

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 19 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ja dat is dus t leuke... Mijn schoonvader wil dus geen 2 kids tegelijk. Dag vind ie te druk...

2. minon

minon Niet meer actief

Dan kan je schoonmoeder toch prima op je dochter passen als jij wat leuks gaat doen met je vriendin? Als ze toch de hele dag thuis zit. Shoppen hoeft geen geld te kosten om maar een zijstraatje te noemen.

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Geloof me.....bij de opendag wil je niet zijn zeker niet met jullie dochter. Te warm, te druk en je geeft zelf al aan dat je niet van voetbal houdt.

Mijn man gaat ook elk jaar met zoon, prima ik blijf graag thuis met de meiden.

Ik snap jouw man wel, nu hij in de buurt is van zijn broer is het toch leuk iets te gaan doen terwijl opa op slapende zoon past?

Je zit niet lekker in je vel en daarom reageer je ws zo fel. Probeer je eigen plan een beetje te trekken. Wanneer man thuis is lekker met vriendinnen afspreken. Een uitje hoeft niet altijd iets te kosten.
    Probeer daarnaast ook werk te zoeken, al is het maar een paar uur per week ivm je rug. Dat kun je dan mooi opzij zetten voor leuke dingen.

4. mumija

mumija Niet meer actief

Oh ik begrijp je precies. Gaat hier al 20 jaar zo.
    Mijn man is nu ook weer naar een feestje. Ik niet.

De jongste is de hele dag in het zwembad geweest en ligt nu op bed. Die hoefde ik echt niet op bed te leggen vanmiddag met die hitte, en hij wilde ook niet uit het zwembad.
    Mijn moeder kon ook niet oppassen, dus nu ben ik thuis.
    Ik zeg: neem dan iig onze oudste zoon mee (12), maar dat wilde ie niet omdat hij dan zou gaan zeuren dat hij naar huis zou willen :(.

Nu belde hij dat ze straks ook nog naar de Tilburgse kermis met 3 van zijn broers +aanhang....:x.
    Heel leuk hoor, maar ik wil OOK!!
    En ik zit me hier op te pinnen, dat hij het afgelopen half jaar al zo belachelijk veel kosten heeft gemaakt voor zichzelf. En ik draag tweedehandskleding en heb van m'n moeder een paar schoenen gekregen:x:x.
    Ik gun het hem van harte, maar soms lijkt het net dat mij niks gegund word.
    Ik zit dus met je mee te balen :).

5. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Is er zicht op herstellen van je rugklachten?

Want dit is toch geen leven zo? Zo krap bij kas zijn, alleen de vaste lasten en voeding kunnen betalen, amper iets over hebben voor plotselinge rekeningen of andere variabele kosten of iets leuks.

Hoe moet dat later als je kinderen ouder worden, willen gaan sporten, mee willen op schooluitjes, willen studeren, etc?

Ik lees een vrouw die zich enorm gevangen voelt, stress heeft van de constante financiële druk en een man die als het kan het huis wil ontvluchten. Dat gaat de verkeerde kant op hoor. Overspannen raken of een burn out krijgen zijn ook mogelijk als je niet werkt.

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Nee mijn rug zal nooit over gaan helaas. Dus werken zit er helaas echt niet in. Het is ook verrot dat we weinig geld hebben. Baal daar ook van. Er is wel iets van geld om wat te gaan doen, maar dat is op als hij dus met de trein naar zn pa gaat, of uiteten met zn werk.

Kids bij schoonmoeder en zelf met vriendin op pad kan niet. Moet eerst met trein 1.5u ofzo. Dan weer 1.5u terug. Ben dan al minimaal 3u kwijt om ze alleen al weg te brengen. En heb dan nog niks gedaan en fortuin aan trein kwijt.

Ik moet hubby volgende maand gewoon 'verbieden' om de hort op te gaan, en zelf wat te gaan doen. Hopen dat vriendin(en) ook toevallig kunnen wanneer ik kan

7. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik denk dat dat wel mee valt hoor. dat de kinderen iets te kort zouden gaan komen..
    ik leef ook zo wat ik leef nog erger maar mijn dochter is gewoon mee geweest naar schoolreisje en er word gewoon voor haar gespaard.. alleen als ouder lever je in..

8. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Wat vervelend voor je dat je altijd die rugproblemen zal houden :(

Misschien kan je het geld dat jullie meestal overhouden op een bankrekening van jou storten, zodra zijn salaris is gestort. Om ervoor te zorgen dat hij het niet gelijk maar uitgeeft en jij het ook verdient om eens het huis uit te kunnen. En wie weet kan er op die manier ook wat gespaard worden.

9. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    en anders afspreken hij de ene maand en jij de andere maand een keer uit :) kunnen jullie er beide uit

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mijn kids komen idd niks tekort. wij sparen gewoon voor ze en idd, als ouder lever je dus in

opzich klopt t wel beetje dat ik mij gevangen voel. ik zit gedwongen thuis. alhoewel ik t wel heerlijk vind hoor om mijn kids zelf op te voeden en niet zoals mijn broer 6dagen in de week naar opvang moeten. man ontvlucht t huis niet. dat geloof ik niet. denk dat hij gewoon niet ziet dat hij meer vrije tijd heeft dan ik, ookal heeft hij een fulltime betaalde baan. het is puur dat zijn familie en werk graag wat willen gaan doen met zn alle steeds. en ik heb dat niet. ik heb geen werk waarmee ik uitjes heb. ik heb geen familie die familie belangrijk vind. mijn vader zie ik als er een verjaardag oid is en meer niet. die woont hier 5min vandaan notebene. mijn moeder is altijd ziek en is aan andere kant van t land gaan wonen, lekker rustig bij de bossen maar dan wel zeuren dat ze haar kinderen nooit ziet en ook niet de moeite neemt om hierheen te komen. broers? had ze net zogoed niet kunnen hebben want ik zie ze echt nooit. en ook die wonen om de hoek. dus van mijn familie hoef ik t niet te hebben. vriendin heeft zelf 2 kids en heeft ook niet altijd geld en oppas om wat te gaan doen. andere vriendin, naja vriendin... heb haar ook al een hele tijd niet meer gezien. tja heb gewoon niet veel vrienden meer. heb ze allemaal laten vallen omdat ze mij de verkeerde kant op trokken en heb voor mijzelf gekozen(en toen gezin opgebouwd)

klinkt misschien heel sneu, Roozjuh heeft geen vrienden. tja kan er weinig aan veranderen. als ik de deur ook niet uitkom omdat ik altijd maar met de kids zit, dan maak ik ze ook niet

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    nou krijg net een app en ze gaan nu dus uiteten. hubby, zijn broer en vriendin van zijn broer. daarna dus karten en poolen

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wij hebben een springkusssen breng je dochter maar bij mij :p woon ook in f.land.

Vriend is altijd weg, vissen. Ik vind het heerlijk als ie er niet is :p.

Maar ik heb t makkelijker auto en ov voor de deur, ben verder een huismusje dus hoef niet persee weg. Maar ik werk ook dus heb elke dag sowieso ff sociale contacten.

Maar ik snap je wel hoor, mannen gaan ook vaak sneller weg zonder te overleggen.

Heeft je vriendin trouwens geen auto ? Weet niet waar van flevoland je woont maar eksternest en kemphaan is gratis. Lekker picknicken daar bijv ?

13. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    en is er wel geld als hij dus uit eten gaat, karten en poolen??

Zou terug appen dat het volgende keer jouw beurt is om een dag uit te gaan.

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wat naar dat je geen vriendinnen meer over hebt zeg!
    Maar je zegt dat je je kids weg moet brengen naar je schoonouders, maar hebben zij geen auto zodat zij ze ook eens op kunnen halen en thuis kunnen brengen? Dat zou vast al schelen.

Wat voor etentjes zijn dat dan van je man zn werk? Als mijn vriend een bedrijfsuitje heeft of een etentje dan wordt dat altijd betaald vanuit zijn werk. Hij heeft er nog nooit voor hoeven betalen.

Ik zou ook gewoon zeggen dat hij voorlopig niet meer weg gaat met zijn werk. Eerst even het geld wat jullie op zij kunnen leggen een paar maanden opzij zetten zodat jullie ook wat leuks kunnen doen met de kinderen of jij gewoon even alleen...

15. papier

papier Actief lid

25 sep 2008
    275
    20
    18
    Ik ben niet tactich en niet goed in woorden, dus ik bied bij voorbaat mijn excuses aan als dit hard aankomt.

De meiden die hier hebben gereageerd komen met goede oplossingen die jij weer wegwuift. Je hebt overal een weerwoord op. Houd even op met "ja, maar" en probeer nu ook te denken aan een oplossing in plaats van doemdenken.

Ik lees dat je partner heel vaak uit eten gaat met zijn werk en wel eens dingen onderneemt met zijn vrienden. Logisch, want hij werkt en moet ook kunnen genieten van het geld. Maar wat hij (en soms jij ook) vergeet is dat ook JIJ werkt! Jij onderhoudt het gezin en zorgt ervoor dat het huis er goed uitziet, dat de kinderen het naar hun zin hebben en dat er eten op tafel is. Jij moet ook eens in de zoveel tijd vrij krijgen.

Jij gaat direct aan tafel zitten met je man en een stevig gesprek met hem voeren. Er moeten duidelijke afspraken komen.

Opties:
    1. Zoals hier geopperd kunnen jullie om de maand zelf wat gaan doen met het extra geld. De ene maand gaat hij wat leuks doen de andere maand jij.
    2. Jullie gaan als gezin dingen ondernemen. Dagje dierentuin (kijk op groupon en vakantieveilingen voor acties!), maar ook een gratis festival. Je kan ook gewoon met zijn allen naar het strand of gaan picknicken. het hoeft niet duur te zijn. Alleen benzinegeld/ov-geld betalen en eten van huis meenemen.
    3. Dit keer heeft hij een mannenweekend gehad. Volgende keer heb jij een vrouwenweekend of een moeder-dochter/moeder-zoon weekend.
    4. Zoek nieuwe vriendinnen. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik zie regelmatig hier op ZP oproepjes over nieuwe vriendschappen. Hebben je kinderen vriendinnetjes waar ze vaak langs gaan? Misschien kan jij een keer mee op de koffie en bijkletsen met een moeder.
    5. Zodra het geld binnen is kijk je wat er allemaal opgaat aan de vaste lasten en deel je het geld dat overblijft door 2en. Ene helft je vriend, andere helft jij.

Kort samengevat: NEEM MEER ACTIE. Alleen jij kan de situatie veranderen. Je partner ziet wellicht de ernst van het probleem niet in, want je bent misschien op dit moment in zijn ogen meer aan het 'zeuren' dan echt dingen te ondernemen. Ga daarom een gesprek met hem aan en maak duidelijke afspraken.

16. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Joh, maandag gelijk even kapper en beautybehandeling boeken voor zaterdag. Als manlief 's avonds thuis komt, zeg je gewoon dat jij zaterdagmiddag lekker de hort op bent en dat hij zich maar even moet redden met de kids. Hupakee!

Hier moet mama er af en toe ook eens uit. Mijn vriend begrijpt dat heel goed. Ik heb ook weinig tot geen vriendinnen. Af en toe ga ik bij 2 meiden langs, dan neem ik de kleine mee. Met mijn moeder ga ik nog weleens winkelen zonder dochter.

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    net lang gesprek gehad met hubby. ze gaan nu eten en daarna karten. schijnt dat zijn broer alles wil betalen omdat die dus ook ziet dat wij t gewoon niet ruim hebben kwa geld. heel lief. hubby heeft tot nu toe dus nog geen duppie uitgegeven. heb gezegd(niet vragen) dat we komende week naar de dierentuin gaan. dus dat staat vast. kan ik nu gaan neuzen op vakantieveilingen welke dierentuin het gaat worden. we gaan van de week ook nog ff lekker zwemmen en naar grote speeltuin met de kids. beiden gratis of voor weinig. heb de week zo goed als vol geplanned met uitstapjes en hubby heeft er niks op te zeggen. hij vond t allemaal goed en leuk zei hij. aangezien dit laatste week is van zijn vakantie moeten we dus deze week echt wat gaan doen.

ik wuif overigens niet weg om dingen te ondernemen. zijn werk zoekt voor elke poep en scheet een reden om wat te gaan vieren. nieuwe baas(afgelope jaar al 4 nieuwe bazen gehad) afscheid van collega's (ook al 3 of 4x gebeurt) gewoon zomaar een etentje 'omdat het al zo lang geleden is'. tja voor alles gaan ze wel uiteten eigenlijk. om de maand zeker toch wel. tja en dan hebben we ook nog verjaardagen waar we geen 'moeten' en dat kost ook weer geld(openbaarvervoer) cadeau doen we niet aan, dat weet de familie. ze mogen blij zijn dat we kunnen komen :p

maargoed, al met al net dus ff goed gesprek gehad, al was het wel over de foon. komende week plan ik dus lekker vol :p

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Maar waarom moet je man die uitjes van zijn werk dan zelf betalen? Zijn werkgever wil dat toch? Dan betalen zij dat toch?
    Ik heb echt nog nooit mee gemaakt dat dat zelf betaald moest worden. Tenzij het werd afgesproken door collega's onder elkaar.

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    werk betaald een gedeelte, en zelf moet je dus bijleggen. dat is het kromme van dat bedrijf. overal op bezuinigen maar wel liefst elke maand uiteten gaan. totaal niet logisch

iemand had t over moeders van klasgenootjes van mijn zoontje. ja sinds kort hebben we dus idd een groepje dat t goed kan vinden met elkaar. 4 moeders totaal. gezellige meiden, en willen ergens komende weken een bbq plannen met zn 4tjes en dan de kids lekker rond laten rennen. mannen letten maar lekker op ze :p maar echt plannen om wat te gaan doen met ze (bios oid) dat zit er nog niet echt in. daar is de vriendschap nog wat te pril voor zeg maar. maar hoop dat dit wel keer komt idd. eerst maar eens die bbq van de grond zien te krijgen. nu is 1 moeder op vakantie en als die terug is dan begint de andere met haar nieuwe baan. dus dat is ff plannen geblazen

20. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Deels herkenbaar, hoor. Mijn man gaat nadat m'n dochter op bed ligt ook vaak weg naar vrienden of familie. Ik blijf dan alleen achter en kan dus ook nergens heen. Nu ik zwanger ben, heb ik er niet zo een behoefte aan, maar het zou leuk zijn om de dezelfde vrijheid te hebben.

Etentjes en dagjes uit doen we wel samen en als ik wat afspreek met vriendinnen, blijft hij thuis.

Deel Deze Pagina