Ik had het al eerder gevraagd en iemand anders ook,maar geen antwoord gehad, hebben je schoonouders ook geen auto dan? Je hebt het telkens over de trein enz Verder ben ik het eens met Nikki en Maja, denk niet in problemen maar denk in oplossingen.. Kun je ook niet een eigen bedrijfje in iets beginnen vanuit huis zodat je toch wat extra centjes binnen krijgt?
oudste zit op school idd. jongste gaat oktober naar psz. ik kijk al uit naar die tijd had vorige post ergens hierboven al verteld over contacten via school. heb ze idd wel maar dat komt net pas van de grond zeg maar. er staat een bbq met totaal 4 meiden op de planning. zijn ermee bezig om te kijken welke datum t beste uitkomt ivm werk en vakantie van iedereen. maar die zit er gelukkig aan te komen zonder mannen heb daar zin in!
vervoer. ja schoonouders hebben auto maar zij vinden het onze taak om ze te brengen als wij wat willen gaan doen. en niet dat zij daar benzine aan moeten uitgeven. zo nu en dan doen ze dat wel hoor. dan komen ze de kids ophalen(mijn schoonmoeder is enige van alle opa's en oma's die wel beide kids over de vloer wil tegelijk) en dan hebben we heerlijk weekend zonder kids. maar dat is per jaar ook op 1 hand te tellen. eigen bedrijfje, ehh ja is idd een optie geen flauw idee in wat maar heb daar wel eens over nagedacht. ik ben zelf kapster, wilde altijd een kapsalonnetje aan huis. maar vanwege mijn rug heb ik deze droom moeten laten varen
Ik zou me ook niet fijn vinden hoor als mijn man leuke dingen zonder mij zou doen als er geen ruimte is om samen wat te doen. Zou ik ook even jaloers zijn..... Ik woon nu 8 jaar in Brabant en het heeft heel wat jaartjes geduurd zelf een netwerk op te bouwen. En heb me heel vaak rot gevoeld als mijn man weer op pad was met de carnavalsvrienden, voetbalmaatjes, oude schoolvrienden etc. Nu heb ik iedere maand ook wel een avond voor mezelf. En dat is heeeeeel prettig, ook voor mijn relatie
Kan je niet met 1 van de moeders of allemaal door de week een keer naar de speeltuin met de kinderen? Zou niet afwachten tot jullie een keer die avond bbq gaan plannen maar nu de telefoon pakken en appen of ze zin hebben iets te gaan doen met de kinderen. Dat kan toch? Je man is s avonds thuis dan kan jij toch naar je vriendin toea. Lekker een filmpje kijken of gewoon lekker kletsen. Kost (haast) niks. Ik vind van het werk best wel apart dat hij mee moet betalen als ze zonodig iets moeten vieren. Zou ik toch aangeven dat dat. Iet altijd kan kwa financiën. Dit gaat van het budget af wat jullie als gezin hard kunnen gebruiken of om ook iets leuks te gaan doen. Snap heel goed dat het moeilijk is maar er zijn opties. Ik zou ze aanpakken.
Wat Ellen zegt, je kunt toch gewoon ff gezellig naar de speeltuin, bij elkaar langsgaan of eten of gewoon ergens ff wat drinken.. met 4 vrouwen een bbq plannen is soort van missiom impossible als het contact nog van de grond moet komen. Ik denk dat het nog niet eens zozeer in het wel of geen oppas hebben zit.
van zn werk is idd vreemd en heb dat al meerdere keren aangekaart. hij is iemand die geen nee kan zeggen. en gaat dus altijd met de meute mee. heb m al eens gezegd dat hij dus absoluut níet naar t etentje gaat en hij is toen ook niet geweest. ik voel ondertussen alweer een etentje aankomen want ze hebben sinds paar weken een nieuwe baas(again...) afspreken met ouders van klasgenootjes komt komende weken. morgen is 1 van die meiden terug van vakantie en dan gaan we naar speeltuin en weet ik t wat. die andere komt ook morgen terug van week vakantie bij grootouders en dan spreken we ook af. die woont hier 3straten vandaan. langzaam aan komen er gelukkig wel wat afspraken dat ik er ff uit kan.
De eerst volgende keer dat er geld is ben jij aan de beurt. En blijft je man bij de kinderen. Zie het probleem niet zo. Ik ga regelmatig bij een vriendin langs, bijv. s'avonds. Mijn man blijft dan thuis. Verder ga ik lekker vaak naar een speeltuin in de buurt. Leuteren met andere moeders. Ik zou jou eigen tijd gewoon gaan opeisen. Dat zul je echt zelf moeten doen..
Kan je geen opleiding of cursus doen waarin tzt werk te vinden is wat met je rugklachten wel dragelijk is? En al eens een second opinion aangevraagd om tóch afgekeurd te worden? En nogmaals, is er geen mogelijkheid oppas uit/in de buurt te vinden?
Tja ik zou dan toch een eerlijkere verdeling van het geld gaan maken. Wat ook al eerder geopperd is. Eerst de vaste lasten en noodzakelijke dingen en de kinderen. En wat over blijft verdelen. Dan kan het ook niet meer gebeuren dat er nooit wat voor jou overblijft. En dan kan hij niet uit eten als zijn geld op, tja jammer dan.
Je praat over weinig geld. Hier ook net zo maar weetje wat ik doe even naar de stad (met C) even een beetje neuzen vind wel eens voor 1.50 kleding dus hup neem er een mee. Een ijsje bij de hema 50 cent geloof 75 cent met dip er op. En 1 euro voor een sundale ijs. Nou dan ben ik dus een middag wezen lopen en wat leuks wezen doen C blij met haar ijsje ik ook even geen kind aan haar. Geef dus nog geen 5 euro uit aan die dag maar C vind het leuk en mama ook. Of een middag speeltuin mam op de bank kind lekker gaan drinken en wat lekkers mee. miss zelf iets om te lezen. Gewoon iets doen en genieten help mij meer dan iets perse voor me zelf doen. En heb je al gekeken of je loonheffingskorting kan aanvragen voor je zelf dus niet voor man?
dagje ff lekker de stad in met de kleine doe ik regelmatig. gewoon zomaar door t centrum slenteren. second opinion. is mogelijk idd. maar heb daar nog nooit echt zo over nagedacht aangezien ik van alle kanten werd tegen gesproken. ik heb 11jaar met vreselijke pijn rondgelopen en geen enkele dokter die mij geloofde. ben naar psychologen gestuurd want het zou tussen mijn oren zitten. na 11jaar pas heb ik na tientalle dokters eindelijk 1 gevonden die idd zag dat er iets goed mis was. 11jaar lang afgewezen zijn, 11jaar lang niemand die je geloofd. komt hard aan en dan heb je gewoon geen vertrouwen meer in die zogenaamde dokters zoals ze zichzelf noemen
Vind wel dat je wat te veel in onmogelijkheden denkt Echt niet alles kost geld.. Je kan ook lekker samen kokkerellen met die Huis moeder vriendin en dan lekker lang aan tafel daarna filmpje kijken Verder zijn er zat evenementen festivals die gratis zijn leuk dagje weg manlief kan dan voor oppas spelen Wil je wel eens iets wat geld kost dan kan je op veilingen kijken kan je al voor 6 euro met twee personen dagje sauna ' winnen '
Dit idd, en anders wellicht nog een mogelijkheid om vrijwilligerswerk te gaan doen? Dan kun je zelf invulling geven aan wat jij lichamelijk aan kan. Er is veel behoefte aan vrijwilliger in o.a. de zorg. Dit hoeft geen lichamelijk zwaar werk te wezen, maar bv. helpen met koken en de maaltijd binnen een kleinschalige woonvorm, een spelletje met bewoners of een wandeling. Je verdiend er natuurlijk niets mee ( behalve hele dankbare mensen ), maar het brengt je wel onder de mensen en wellicht houd je op die manier wat leuke contacten over. Wat ik me wel even afvraag; lukt een hele dag apenheul of winkelen wel met je rug dan? Want dat lijkt me toch ook behoorlijk belastend, de hele dag slenteren. Succes iig!
Als ik zo je reacties terug en bij lees lijkt mij het een heel verstandig iets om werk te gaan zoeken wat je wél kan... Zittend werk oid bijv. Je bent er én, desnoods maar 1, dag uit.. Je hebt wat extra centjes om leuke dingen te doen én je bouwt sociale contacten op. Al zou het vrijwilligerswerk zijn in het bejaardenhuis bijv. zonder verplichtingen, maar ook zonder geld, lijkt het me verstandig. Puur voor de tijd voor jezelf en voor nieuwe sociale contacten.
Dit en dit. Laat je niet zo ondersneeuwen door je man en je schoonfamilie. Zorg voor meer familietijd. En je zeurt niet hoor, het komt op mij ook behoorlijk lullig over, zowel van je man als van je schoonpa. Zouden ze bij mij ook niet mee aan hoeven te komen.
mag ik je vragen wat er met je rug is mag ook in pb hoor. Misschien kan ik iets van een mogelijkheid geven, zelf al bijna 20 jaar rugpatient, Wajong uitkering en sindskort grotendeels in rolstoel door rug. Weet er het een en ander van. . vrijwilligers werk klinkt leuk meiden,maar waar moeten de kids dan heen ? + ook daar willen ze zekerheid dat je komt en die kan je met een rug probleem vaak niet geven. hoe lang kan he effectief zitten,zonder teveel pijn te hebben om iets te kunnen doen of misselijk te worden van de pijn? Net hoe het zich uit bij jouw? en hoe lang lopen ? dit in je eigen snelheid positie? hoelang hou je het vol op verjaardagsvisite om te zitten bij een drukke verjaardag, zonder veel pijn ?