Waneer aangeven: mama/papa ik moet plassen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jantina, 30 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Hoi hoi,

Even een vraag betreft de zinderlijkheid.
    Mijn dochtertje is overdag droog,ook tijdens haar middag
    slaap draagt ze geen luier meer. Hartsike goed natuurlijk
    want dit is al zo zins ze 26 mnd is. Nu vraag ik me af waneer ze
    dit zelfstandig aan gaan geven? want tot nu toe plast ze eigenlijk
    alleen waneer ik haar op de wc zet...heb haar getest maar zelfs naar 4.5 uur niet plassen zegt ze het niet! Als ik haar dan op de wc
    zet zegt ze: zo mama dan was een hele grote plas!!!
    Ze plast dus eigenlijk op mijn verzoek..
    En zou graag zien dat ze plast op eigenverzoek...
    Mischien heeft het tijd nodig? of kan ik dit stimuleren..

Groetjes Jantina

2. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Mischien door te beginnen om gewoon te vragen of ze moet plassen, mischien dat ze dan zelf zegt ja of nee..

3. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Dat doe ik al maar ze zegt altijd nee

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Misschien een potje in de kamer zetten, zodat ze zelf kan gaan zitten wanneer ze wil? Wel stimuleren; "als je moet plassen, dan kun je zelf op je potje gaan zitten". En dan niet meer op het toilet zetten (behalve als het te gortig wordt natuurlijk)..

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb zo'n potje gekocht waar een muziekje uit komt als ze polast eerst moest ik continu gaan vragen moet je plassen nu staat het potje in de woonkamer en gaat ze zitten als ze moet plassen want dan krijgt ze een muziekje

6. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    mijn dochter is nu 2,5 jaar 29 maanden en geeft het nu zelf aan wanneer ze moet. ze is sinds een maandje zindelijk maar er il nog wel eens een ongelukje gebeuren.

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb tegen mijn zoon gezegd dat hij het tegen mama moet zeggen als hij moet plassen. En dat doet hij ook. Misschien dat het werkt, de verantwoordelijkheid bij haar leggen?

8. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Mijn zoontje is bijna 2,5. Sinds een maand ongeveer zindelijk! In het begin ging het ook op verzoek van mij, ik heb hem daarna aan zijn lot overgelaten om het maar even zo te zeggen en gewacht tot hij zich zou melden. Had toen het potje in de woonkamer staan. Daar ging hij toen vanzelf op. Melden deed hij nooit, zag hem altijd richting potje gaan. Daarna op de grote wc overgestapt en toen aangegeven dat hij moest zeggen als hij moest plassen, heeft even geduurd, maar ineens van de een op de andere dag meld hij zich om te plassen...

Is idd een stuk handiger ipv steeds op de wc te zetten! Misschien kan je haar uitleggen dat ze zich moet melden als ze een plasje moet doen?

9. wendy77

wendy77 Actief lid

3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Laura geeft het zelf aan. zij is nu 2 jaar en 4 maanden. Ook als we in de winkel zijn of ergens op visite. Ze zegt gewoon "mama moet plassen". Ik vraag haar ook nooit meer of ze moet plassen.

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn zoontje geeft het ook zelf aan. Ik denk dat hij best wel zindelijk zou kunnen zijn, als ik de moeite zou nemen, ahum...... Hij heeft dus nog wel een luier om, maar hij zegt het wel altijd als hij moet plassen of poepen. Alleen soms ben ik dan net even met de baby bezig of met wat anders en dan ben ik ook wel weer zo dat ik zeg dat hij maar in zijn luier moet plassen. Erg he? Ook tijdens het slapen of langere autoritjes laat ik hem echt niet zonder luier.

11. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    Hoi
    Onze dochter van 22 1/2 maanden is sinds een week bijna elke dag droog. zij zegt bah met haar handen in haar kruis. Dit is haar manier om het te zeggen aangezien ze nog geen zinnen zegt. Soms zetten we haar zelf op de wc (na het slapen en voor het slapen bijv) maar voor de rest gaan we vooral op haar af. Ik kan het ook zien aan haar manier van doen dat ze naar de wc moet. Bij ons hielp het ook om het potje inderdaad in de woonkamer te zetten zodat ze zelf er naar toe kan gaan.

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Niet erg hoor;) Waarsschijnlijk is je zoontje er wel aan toe, maar ook mama moet er aan toe zijn. Het is het beste om lekker uitgerust met voldoende tijd aan dit avontuur te beginnen en met een jonge baby ontbreekt je die 2 dingen gewoon...Komt vanzelf;)

Deel Deze Pagina