spugen na voeding...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door san1, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. san1

san1 Nieuw lid

6 okt 2009
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een dochtertje van bijna 6 weken oud.
    Ik weet dat het normaal is dat een baby wat voeding terug kan geven maar ik wil graag jullie mening:

-Na bijna iedere voeding geeft ze voeding terug dit komt soms met een boog eruit en soms ligt het ook echt een meter verder.
    -Na een voeding hoor je haar regelmatig slikken, soms zie ik dat er echt melk in haar mondje zit die ze dan weer doorslikt.
    -Soms ruikt haar mondje erg zuur.
    -na de voeding hou ik haar zeker 15 minuten rechtop, verder staat haar bedje aan de bovenkant hoger dan aan de onderkant.
    -1 spuugdoekje per dag is niet voldoende. Meestal gebruik ik 1 of 2 hydrofiel luiers per dag.
    -Soms geeft ze een uur na de voeding nog wel eens terug

-ze slaapt, drinkt en huilt niet meer of minder als andere kindjes denk ik.

Ik heb op Internet gezocht op reflux maar ik ben er nog niet echt van overtuigd dat het dat zou kunnen zijn... maar wel heb ik het idee dat ze meer teruggeeft dan normaal.

Hoeveel geeft jullie kindje terug en is dat dan altijd?
    Ik weet niet zo goed wat normaal is, ja een mondje... maar is het normaal dat ze altijd teruggeven, ver spugen, een uur later spugen, vaak slikbewegingen maken?

Bedankt voor jullie berichtje!

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier ook af en toe spugen. Hij heeft 2x een hele fles met een boog eruit gespuugd. Nu geeft hij soms na een uur nog een mondje terug. Hij heeft er geen last van, dus ik laat het zo. Ik ben nog met hem naar osteopaat gegaan (andere dingen). Deze viel het ook op maar zei dat zolang je kindje er geen last van heeft je niks hoeft te doen.

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik gebruik nutriton, probleem is nu helemaal opgelost!

4. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Had ik bij onze oudste ook: darmkrampen en een reflux.
    Onze jongste (nu 7 maanden) spuugt ook heel veel maar heeft deze klachten niet.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ons kindje is wat later begonnen met "spugen", maar heb inderdaad op aanraden van KDV Nutriton (Johannesbroodpitmeel) aan haar voeding toegevoegd..... en inderdaad is het spugen nu grotendeels voorbij. Bij ons was het soms zelfs wel drie uur na een voeding (fles) dat ze ineens nog spuugde, terwijl ze wel goed had geboerd enzo.

Door het Johannesbroodpitmeel (wat je ook kunt geven als je BV geeft) dikt de voeding in de maag "in", daardoor spugen ze dus minder.
    Bij fles voeding voeg je het gewoon toe aan de fles en bij BV geeft je met wat water en een lepeltje vooraf (geloof ik)

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi, alles is herkenbaar voor me behalve dat het in een boog een meter ver komt. Dt doet ergens wel aan reflux denken. Maar de rest, ja hier ook! Ze spuugde de hele dag kleine beetjes dus hield wel voldoende binnen hoor. Wij zijn Johannesbroodpitmeel in de voeding gaan doen en dat hielp wel wat, maar pas na een maand of 5 werd het minder en nu spuugt ze bijna niet meer. Wat bij ons hielp was lang rechtoer op houden (eerst ruim kwartier bij ons, daarna nog in de wipstoel zitten met leuning wat omhoog want op een kleed ging ze omrollen en dan kwam er nog meer! en dus dat JBP.

Groetjes!

7. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    @san1:
    Ik herken je verhaal.
    Ons dochterje begon toen ze 4 weken was ook ineens met spugen, eerst een beetje, toen hele flessen en met een boog.
    Vaak bij de huisarts geweest en die zei dat het wel weer over zou gaan, we hebben van alles geprobeerd, eerst nutriton, toen ar1 nutrilon, niets hielp, toen moest ik na 9 dagen toevallig naar het consultatiebureau, bleek ze te zijn afgevallen.
    We zijn toen doorgestuurd naar het ziekenhuis, hier hebben ze een echo gemaakt van haar maag, toen bleek ze Pylorushypertrofie te hebben, google dit maar eens. Ze is hieraan geopereerd, vreselijk maar hierna was het direct over.
    Ik wil je niet bang maken maar hou het alsjeblieft in de gaten, en vooral haar plasluiers, als die minder worden of zelfs droog zoals bij mijn dochter, is het echt niet goed!
    We hebben ons 9 dagen dagen heen en weer laten sturen voordat ze er wat aan deden, toen we in het ziekenhuis kwamen was ze bijna uitgedroogd.
    Dus zoek dit eens op en als je veel herkenningspunten ziet, ga alsjeblieft naar het ziekenhuis, beter 1 echo teveel laten maken als 1 te weinig, sterkte en laat het even weten!

Liefs Jojo

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier wordt ook aardig wat afgespuugd hoor. Ik dacht eerst ook dat het reflux was maar de ha zei dat het niks was. Hij groeit verder goed en lijkt er ook geen last van te hebben. Ik geef wel bv dus dat zal ook nog wel wat uitmaken denk ik.

9. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Mijn dochter had het ook, spuugde als geen ander, wist niet eens dat het zover kon. Na een tijdje werd het minder, weet niet precies wanneer.

10. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    bij ons hetzelfde verhaals als van Jojo...
    pylorus hypertrofie/stenose....spugen ze echt een meter ver.
    en het wordt telkens erger. bij mijn zoontje begon het op 3 weken leeftijd en elke dag spuugde hij meer, niet bij elke voeding maar wel telkens vaker. ook van kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk toen hij zich zo ontzettend verslikte tijdens het spugen naar ehbo gereden en daar opgenomen ter observatie en diagnose gesteld.

11. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn spuugt ook erg veel, was een tijdje minder maar verergerd nu weer, bijna elke voeding komt er wel wat. Heb het op het consulatieburo besproken en ze kunnen er verder niks aan doen omdat Finn zo goed groeit. We hebben trouwens ook nutriton geprobeerd, maar hielp hier helemaal niet

Deel Deze Pagina