jaloers???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door hbbeestje, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Hé meiden. Dit is ook voor mij heel herkenbaar. Al moet ik heel eerlijk zeggen dat nu ik zelf zwanger ben, ik het idee dat mensen hetzelfde denken over mij. Maar bij ons is het ook niet aan komen waaien. Ik bedoel meer dan een jaar bezig zijn en 2 miskramen laten je niet koud.

Succes met zwanger worden (en blijven)!

2. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Ik herken het gevoel helemaal. Ik was ook erg jaloers en werd pis nijdig als mensen zeiden. Je bent er teveel mee bezig.
    Toen ik na 11 maanden zwanger was, wilde ik ook rekening houden bij mensen die nog geen kinderen hadden. Maar ja dat is heel lastig. Want je weet niet wat andere denken. En je kunt je buik niet inhouden. Vond het wel heel moeilijk voor m'n zus. Die wil ook graag kinderen maar heeft nog niet eens een partner. Terwijl ze ouder is dan ik. Lastig zoiets. Uiteindelijk kon ik zelf niet zo van mijn zwangerschap genieten door die gedachtes. Dat is eigenlijk ook niet zo de bedoeling. Maar ja. Ik begrijp het wel. Het is jullie gegund.

Veel liefs, Elba

3. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Volgens mij rust er ook wel een soort taboe op om het uit te spreken. Ik wil altijd positief reageren naar anderen die dan weer zwanger zijn. Gunnen doe ik het anderen ook zeker wel. Maar soms gewoon ook echt niet. Ongelukjes van mensen die het niet eens waarderen..

Maar inderdaad sommige krijgen "toevallig een ongelukje" terwijl anderen dolgraag willen. Het is niet eerlijk, denk ik dan.

Ik heb al veel opmerkingen gehad toen onze dochter 2 jaar begon het al. "wanneer komt de 2e?". Dan dacht ik 'je moest is weten'. Ik hang niet alles buiten om het zo maar te zeggen.

De vorm van mijn buik is 4 jaar naar de bevalling nog altijd alsof ik echt waar 6 maand zwanger ben...

Geen vetrollen (was het maar waar), maar een mooie ronde "(nep) zwangere buik.

Dat doet echt pijn. Zoveel mensen die zeggen 'hoe ver ben je, wanneer komt ie?'

Dan zak ik door de grond.

Maar het lukt ons allemaal wel. Zwanger zullen we worden met zijn allen hier!

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo lieve meiden,

Ik kan er niet over meepraten, maar heb we mensen om me heen die in dezelfde situatie hebben gezeten. Toch zijn zij uiteindelijk zwanger geraakt. Een vriendin na 2,5 jaar, een zelfs na 5 jaar. Blijf hoop houden en ... ga er optijd mee verder als het niet spontaan wil lukken. Mijn vriendinnen hebben dat ook gedaan. De medische wereld kan heel veel nu, misschien is de oorzaak van het lange wachten snel op te lossen.

Veel liefs,
    Nikki F

5. Koeky

Koeky Fanatiek lid

hoi meiden,

Zit hier in het zelfde schuitje. Ik wordt er moedeloos van. Deze week is het wel extreem hoor. Hoop dat ik 't snel van me af kan schudden. Want dit is ook niks, zou zo de hele dag kunnen huilen.

6. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Allemaal zo vreselijk herkenbaar wat ik hier lees. Behalve aan mijn man kan ik het ook aan niemand kwijt, dus is het fijn om het hier van me af te schrijven en te lezen over hoe jullie het ervaren. Ook ik weet, onze tijd komt waarschijnlijk nog wel maar de weg ernaar toe is behoorlijk zwaar.
    Ik voel mij gesterkt door de gedachte dat ik niet de enige ben en het maakt me juist positiever voor de toekomst. Zoals Roos al zo mooi zei: zwanger zullen we worden met zijn allen hier!

7. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Wow, ik lees net je signature en ik zei net tegen mijn man "Jeetje, zij is al 4 jaar bezig en 2 mk gehad. Dat is toch vreselijk!" Ik vind voor mezelf dat 18 maanden bezig zijn en een mk al behoorlijk wat is, maar jij hebt nog minder geluk gehad. Ik kan me voorstellen dat je zoiets hebt van "Klaag jij nu al?" als je al die andere verhalen leest...
    Mijn duimen draaien ook voor jou meid!

8. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Dat gevoel ken ik zelfs nu ook al!!! Oke, ik mag niet zeiken, ik ben pas 'net' bezig (ook al is de wens er al jaaaaren). Maar sommige mensen.. OMG!

Hebben jullie dat programma Generatie 2010 gezien? Ook zoiets.. Die mensen hebben het eigenlijk allemaal niet gepland, "het is toch wel snel", blaaah! Alsof het niets is..!

9. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Nee nog niet van gehoord. Is het op internet te zien? Ik weet nu al dat het zelfkwelling is als ik dat soort dingen ga zien, maar op de één of andere manier zoek ik die zelfkwelling ook op....

10. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Kep 't vorige week gezien volgens mij. Was een echte huilsessie.

11. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Haha ja echt he! Het is volgens mij op donderdagavond na Wie is de Mol op Nederland 1. Vreselijk programma, maar wel een soort van vermaak :p

12. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Ik zie net dat het op uitzendinggemist.nl staat. Ik ga het kijken, ben nu wel nieuwsgierig geworden.

13. hbbeestje

hbbeestje Actief lid

8 jun 2009
    311
    0
    0
    Hey allemaal,

Met de geen die zei dat ze zwanger is en dat ze het aanvoelde dat mensen die gedachtes hadden ben ik niet helemaal mee eens,

waaom : ze kunnen namelijk ook gewoon kijken (ik kijk als ik gewoon kijk meestal chagarijnig hoor ik van mensen) maar wel bewondering voor je hebben

ongeacht ieder hier die heel graag wilt, je gunt het je zelf het meest,

dat is logisch aangezien het een moedergevoel is (je bioklok)
    je voelt de drang om moeder te zijn.
    en echt daar is niets aan te doen.

het is eenmaal oneerlijk verdeeld. gelukkig leven we niet in china,
    daar mag je eerder een jongen houden dan een meisje.. dat lijkt me ook verschrikkelijk
    ben je eindelijk zwanger mag je abortus laten plegen.

nee wat dat betreft ben blij dat ik in nederland leef.
    en hoe zeer ik het me zelf ook gun, ik gun iedere vrouw nog een kind bij of een eerste.

het lijkt me heel mooi maar zie ook de negatieve kanten ervan hoor.. tis niet allemaal rozegeur en maanenschijn. (ook denkend aan pubers)

Ach ik weet zeker dat we binnenkort allemaal zwanger zijn, en dan komt er een topic Niet meer jaloers ben moeder topic ;)

laten we lachend afsluiten ... en hopend op een goed vruchtbaar vol 2010!!

wat jullie.
    Veel liefs en tot in het zwangerschaps topic ZWANGER!..

Hbbeestje

14. Sammy79

Sammy79 Niet meer actief

Een heel herkenbaar gevoel. Maar ik denk dat we dat allemaal wel eens hebben als het zwanger worden iets langer duurt. Maar volgens mij zijn dat hele normale gevoelens/gedachten.

15. hbbeestje

hbbeestje Actief lid

8 jun 2009
    311
    0
    0
  16. @ Alexandra2008, dank je wel voor je lieve reactie. Ik vind niet dat iemand klaagt hoor als ze minder lang bezig zijn... Als je een wondertje heel graag wilt, is iedere maand waarin je ongesteld word er weer een te veel. En 1 miskraam is ook echt al heel erg! Ik hoop voor je dat je wens snel in vervulling mag gaan!

Wat is wel heel erg frustrerend vind is als ik hoor, ja ik wilde het eigenlijk niet, een keer niet veilig gedaan en het was raak.. grrrr

Maar goed ik ben nu ook wel zo ver, dat ik kan denken,het hele leven is oneerlijk...

Ik duim voor jullie allemaal!

17. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    heel herkenbaar allemaal!

hier zijn we ook drie jaar bezig en totaal vier miskramen gehad! en ik ben ook stikjaloers op anderen die wel zwanger zijn en er vaak dan ook zo nuchter over doen van ja het was in een keer raak!! en gewoon doen of het allemaal heel vanzelfsprekend is daar wordt ik echt gek van!

18. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Het gevoel alsof je in de eerste versnelling op de snelweg rijdt, en je kunt niet schakelen.

Links en rechts racet iedereen je voorbij...

(Hier op de wachtlijst voor een operatie waarbij het erop-of-eronder wordt)

19. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Mooi geformuleerd.
    Ik hoop voor jou dat die operatie snel komt, want die onzekerheid is natuurlijk vreselijk. Heb je enige indicatie hoe lang je moet wachten?

20. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    De wachttijd zou 6 tot 8 weken zijn. Die tijd is nu zo'n beetje voorbij.

Maar de operatie (herstel of verwijderen eileiders) kan alleen tussen cyclusdag 8 en 14 plaatsvinden, en uitgerekend deze week viert de chirurg carnaval.

En de gedachte aan een lallende vent in berenpak die lustig met de scalpel heen-en-weer zwaait... dan wacht ik liever nog een maandje.

Deel Deze Pagina