@ Banaantje,wat een ongelooflijke k*tstreek!! Als ik het zo mag zeggen.. Mijn schoonzusje heeft een jaar verkering en begint nu aan een kleine. Ik ben 5 jaar samen met mijn vent en wij beginnen pas in oktober. (Of eerder,als hij zijn rijbewijs haalt,waar ik toch op hoop) Dit doet echt pijn! Gelukkig zijn zij en schoonbroer allebei schatten dus ik gun het ze van harte maar toch doet het pijn.. Katalaya,hhbeestje en andere meiden ik hoop dat jullie snel een kleine in de armen kunnen sluiten.
Sinds de kijkoperatie afgelopen kerst weet ik dus dat ik nog een zwaardere operatie krijg. Tot die tijd wist ook niemand dat we bezig waren. Zelfs Sinterklaas vond het nodig om aan mijn vriend te vragen - wijzend op mijn neefje - of het bij ons ook niet eens tijd werd. Nu heb ik dus open kaart moeten spelen bij familie en op het werk. Tja, het spontane verrassingseffect is er nu wel af. Maar voordeel is wel die hartverwarmende en meelevende reacties. Ik kan als tip meegeven dat het soms beter is om maar gewoon te zeggen hoe de situatie is. Het scheelt zoveel pijnlijke opmerkingen en genante situaties. Ook hoor je dan ineens vanuit alle hoeken en gaten dat die-en-die ook moelijk zwanger werd. Ik voelde me meteen een stuk minder alleen, toen bijvoorbeeld een paar collega's me vertelden dat ook zij het mmm-traject doorlopen hadden. En ik maar een tikje afgunstig denken dat het bij hun altijd was komen aanwaaien. Blijkt maar weer dat je bij de mensen alleen tegen hun hoofd kunt kijken, en niet erin! En mocht het straks eindelijk raak zijn, dan viert iedereen dubbel feest!
herkenbare verhalen over het gevoel van "jaloezie". Het lijkt wel of de halve wereld om mij heen zwanger of net bevallen is. Toch ken ik het verhaal ook vanuit het andere standpunt: De 1e keer lukte het binnen 4 maanden. Terwijl een erg goede vriendin net een mk had gehad, en nu lukt het bij hen niet..... We zijn nu 2 jaar aan het proberen, 1mk gehad. Ben vandaag een dag over tijd, maar durf nog niet te testen in verband met een mogelijk tegenvallend resultaat.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH sorry, Nu net weer wat gelezen op hyves, een ex van me krijgt nu met zn huidige vriendin een kind samen. WALGELIJK., daar had ik het al helemaaaaaaal niet van verwacht, weetje waarom ze zuipe en roken een eind heen en nu nu verwachten ze een kind, bah! hup tranen met tuiten natuurlijk.. ik lijk wel zwanger, ik moet om dat soort pijnlijke dingen gewoon janken. brrr :=|
Thanks voor de reacties ook op mijn stukje, ik ben blij dat ik niet de enige ben! @Fladdertje: ja ik weet nu precies wat je voelt, dat voelde ik dus ook, je voelt je rot erdoor terwijl je het ze wel gunt... Ik gun het m'n schoonzusje ook wel hoor, maar aan de andere kant vind ik het wel belachelijk hoe ze met ons omspringen en hoe zij zich nu gedraagt nu ze zwanger is. Maar haar vriend heeft een ziekte dus aan de andere kant ben ik ook wel blij voor ze, want kan me voorstellen dat ze misschien even hebben gedacht dat t bij hun niet zou lukken, maar dan dat gedrag 'ahhh joh komt wel goed allemaal' en zo laconiek met die zwangerschap omspringen, nee, dat steekt mij. Om nog maar niet te spreken over dat voor de gek houden dus. @hbbeestje: sjongejonge ik kan dat zo goed begrijpen! Je ex...ook dat lijkt me enorm pijn doen... Waarom zij wel en jullie niet... En ze drinken en roken ook nog? Laten we please hopen dat ze dat nu dan niet meer doen, zeg...jeetje...
hey meid ik ken het gevoel wij zijn nu 3 jaar bezig en er is nog altijd niks. ondertussen zijn 2 vriendinnen, 1 bekende, 1 buurvrouw en 1 nicht al 2x bevallen! en overal rennen kindjes rond maar helaas bij ons nog niet! en ik heb dat ook een lange tijd gedacht wrom niet en wij kunnen het ook enz enz maar (en dit is misschien heel hard) nu 3 jaar later weet ik dat het beter is geweest we hebben veel mee gemaakt en veel doorstaan waar ik een kind niet bij had willen hebben (in de zin van had ik niet aan willen doen!) Het komt als het komt en zo niet raad ik je aan om na 1 jaar naar de ha te gaan! die kan je doorverwijzen! ik ben al bij een fertiliteitsarts geweest en die zei dat ik eerst moest afvallen. dit lukt niet op een natuurlijke manier dus ben nu bezig voor een maagbandje in de hoop als ik die heb dat het zwanger worden ook sneller lukt!! ik wens je heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte en kracht en vertel op zijn minst 1 vriendin dat je bezig bent voor een kleintje dat zij je kan ondersteunen met alles
herkenbaar.... 7 zwangeren op mijn werk 1 schoonzusje bevallen afgelopen weekend, de ander verwacht een zoon in juni... en over the top: ik werd ongevraagd geinformeerd over een niet gewenste zwangersschap die bij 11,5 week beeindigd is met abortus... ben nu gaan geloven dat het niet voor niets is.... en dat het mijn lesje moet zijn... dat ik nog niet aan de beurt was, als er zoveel zieltjes om je heen ontstaan.... het kan gewoon niet overal gelijk gebeuren.... en als ik dan iemand hoor klagen.....:x dus we gaan gewoon door. ik heb inmiddels met mensen die brutaal zijn en vragen korte metten gemaakt. in januari riep ik dat sinterklaas me over geslagen heeft en nu roep ik dat ik hoop dat de paashaas een geschikt ei voor me heeft... beetje lullig maar dan moeten ze maar geen vragen stellen waar ze het antwoord niet op willen hebben tis puur sociaal gel*!
ach misschien he, heel misschien moeten we denken, wie het laatst lacht lacht het best. tenslotte wat ik nu ook in mijn omgeving mee maak, zoveel kindertjes, en tis allemaal zo vanzelf sprekend maarja als de kindjes al wat ouder zijn, en dan worden wij allemaal zwanger dan naja laatmaar dit is onzin
Ik weet dat ik niets te klagen heb,met al 2 gezonde kinderen. Maarja soms ben ik wel 's lichtelijk jaloers hoor,als ik weer hoor dat er eentje zwanger is. Zelfs nu 2 kennisen van me,van wie ik het juist niet eens meer zou verwachten,zijn nu zwanger...de 1 zelfs al van haar 5e kindje. Tuurlijk gun ik iedereen zulke mooie ervaringen,en of dat nou het 1e,2e,3e,of 4e is,of voor mijn part de 10e. 4 jaar terug werd ik nog een keer verlaat tante,maar ooooooh alle aandacht ging toen naar m'n schoonzus(en inmiddels ook al naar die kleine al 4 jaar )en ik wil het ook nog 1 keer meemaken,ook al heb ik het al 2 keer mogen meemaken.
Ik gun iedereen een kindje, echt waar. Maar ik kan me bijvoorbeeld wel enorm ergeren aan een hoogzwangere collega die constant over haar buik loopt te wrijven. Doe dat lekker thuis, denk ik dan.
Kan ik me helemaal voorstellen... maarrr: ...moet je eens opletten hoe ik - als ik ooit zwanger mag worden - over mijn buik ga wrijven! De HELE dag, reken maar!!!!
ik ken het ook hoor die gezonde jaloezie! mijn schoonzusje is zwanger en een collega van mij ook en allebei lopen ze zo te klagen en hangen ze maar thuis rond. wij zitten nog maar in ronde 4 das dus niet lang maar wel als je het heel graag wilt! ik hoop dat het bij iedereen snel zover mag zijn!!!!
Gewoon vragen of je ook even over haar buik mag wrijven! In je eentje snoepen is toch ook onbeleefd? Dit is net zoiets...
Hier ook nog zo 1tje hoor.. En dat terwijl wij nog niet zolang bezig zijn.. Maar de een na de ander bij mij in de omgeving raakt zwanger.. En allemaal in de eerste of 2e ronde... En wij willen het zo graag en gaan op naar ronde 6.. ( Begrijp me niet verkeerd want ook dit is totaal niet lang..) Maar soms wel frustrerend als je hoort dat iedereen in je omgeving zo "snel" zwanger is.. Waarvan de helft nog ongepland is ook..??!!