eh, met minder uitroeptekens verstaan we je ook wel hoor ellentje misschien zou je ook kunnen overwegen iets te doen met de goedbedoelde en opbouwende kritiek die je hier ook krijgt.... het gaat JUIST om die 6 jaar in combinatie met het feit dat jij jaloezie ervaart. dat snappen mensen hier niet. ook al werd ik zwanger van elke wip (en er dus niet voor de MMM in zou moeten) dan nog zou ik gillen van pure 100% blijdschap dat mijn zus eindelijk van de 1e, na die 6 jaar, zwanger is, zeker omdat/terwijl/aangezien ik al een kindje heb mogen krijgen. dat is wat ik je mee probeer te geven althans. even niet aan jezelf denken, even over dat steekje heen (ook omdat je het zelf lelijk vindt, dat blijkt en dat sierde je aanvankelijk) en even gewoon puur blij voor haar dat ze eindelijk mag mee maken waar jij al ' aan gewend bent '. en dan weer lekker verder voor je eigen (2e beeb).
Doorzeuren Man je weet volgens mij niet eens waar je het over hebt !! .. Weet je hoe je er kapot aan kunt gaan als je graag een kindje wilt krijgen en wilt maar niet lukken ? Besef je dat wel ? 6 jaar heeft je zus geprobeerd om zwanger te worden en het lukte niet, ik weet uit eigen ervaring ( ben dan wel geen 6 jaar bezig geweest maar wel dik 1.5 jaar ) hoe verschrikkelijk het is dat het niet wilt lukken .. Je zegt dat je het wel leuk voor dr vind maar om een of andere reden komt dat niet echt over .. Eerlijk gezegd vind ik het een beetje egoistische, bedoel je bent 1 week gestopt met de pil en dan verwacht je al meteen zwanger te worden ? en als je zus dan eindelijk na 6 jaar zwanger is dan kan je niet blij voor dr zijn en ben je jaloers ? .. Sorry komt echt heel lullig over .. Zou eerst maar eens goed stil gaan staan bij het feit wat 6 jaar proberen allemaal met zich mee brengt .. Dat is echt niet niets hoor ... En ik vind het heel knap van je dat je je gevoelens eerlijk durft te plaatsen hier maar denk dat het bij vele van ons gewoon even in het verkeerde keelgat schiet.. Wees blij voor je zus, geniet er van dat ze eindelijk het geluk heeft kunnen vinden en duim voor dr dat het allemaal goed gaat met de zwangerschap ... En ik weet niet wat voor band je hebt met je zus maar praat er anders eens met haar over, miss helpt het ..
Ik begrijp je jaloezie maar dat je er al vanuit ging om je zus eerder te vertellen dat jij zwanger zou zijn?????? Nee sorry dat gaat in mijn verkeerde keelgat. Sta er eerst maar eens bij stil dat het niet bij iedereen even makkelijk gaat en dat diegene er heel veel voor over moeten hebben om een wondertje te krijgen. Ook hoe het voelt als je al zo lang bezig bent en de een na de ander wordt zwanger om je heen en jezelf het gevoel hebt stil te staan volgepropt met hormonen. Gun het je zus, nu is zij degene die voor jou mag zeggen dat ze zwanger is na al die jaren. Sorry, ik moest het even kwijt....en hopelijk wordt bij je 2e ook snel zwanger natuurlijk en dat je niet in de MMM terecht komt. Maar ik kan me ook het onmense geluk van je zus voorstellen....Ik zou ook helemaal door het dolle heen zijn als ik ooit een positieve test in mijn handen kan hebben na al die jaren. Kijk maar eens bij vruchtbaarheids behandelingen, misschien dat je dan een beetje begrijpt dat de meiden die lang bezig zijn hierover struikelen.
Je berichten spreken elkaar nogal tegen. Je zegt niet jaloers te zijn en het je zus wel te gunnen. Vervolgens lees ik dat je een steek voelt, dat je er al vanuit ging je zus eerder goed nieuws te kunnen vertellen en dat jullie nu bewust voor een tweede gaan. Sorry, maar ik vind je wel een beetje egoistisch. Je zus is 6 jaar bezig, dan bestaan de kans, ook voor haar, dat ze zwanger raakt en jullie dus eindelijk goed nieuws mag vertellen. Denk je dat je zus NIET bewust bezig is voor kindje, of zal ze het leuk vinden om 6 jaar te moeten wachten en te vechten? Ik wil je laten inzien dat je je gedachten gang even moet nagaan. En daarna alleen nog blij moet zijn voor je zus. De kans dat jullie snel een tweede krijgen is groot. De kans dat je zus ooit nog een tweede mag krijgen is uiterst klein. Geniet en wees blij voor haar.
Ik snap niet dat je nu beweert niet jaloers te zijn, heb je het onderwerp van je post al gelezen? Ik denk dat je deze reacties wel had kunnen verwachten van de meiden op dit forum daarom snap ik niet waarom je zoiets post?
Lees je openingspost nog eens terug! Je zegt letterlijk dat je niet echt blij voor haar kan zijn! En nu ga je het ineens in een ander sausje gieten dat je wel heel erg blij voor haar bent, nadat je allerlei reacties kreeg. Vreemd...
Denkt dat dit nog erger steekt bij haar zus ( stukje wat je had gequote ) als bij haar zelf als ze zou weten hoe ze over haar zwangerschap denkt .. Denk ook eerlijk gezegd neit dat het jaloezie is maar egoisme ..
Ik denk dat je dit wel had kunnen verwachten op een zwangerschapspagina, waar vrouwen komen die er jaren over doen om zwanger te raken.. dat jou reacties in het verkeerde keelgat schieten. Ik denk nog steeds dat je geen idee hebt hoe het voelt, als je zo lang bezig bent (en dat weet ik zelf ook niet, maar ik kan het me indenken)... En sorry dat ik het zeg, maar je komt bij mij ook echt over van: ik, ik, ik en de rest kan stikken. Mijn advies is gewoon.. zet je er over heen. En dat je alleen naar de meiden luistert die je begrijpen vind ik ook wel een beetje onaardig.. doe wat met de opmerkingen die je krijgt.. al was het niet wat je graag wilde horen: je vraagt er toch om!
Als je mijn zus was geweest en ik zou na 6 jaar zwanger zijn en je liet je gevoelens die je hier hebt geschreven aan mij merken, dan zou ik ''je hoofd van je romp afgetrokken hebben'' (of iets dergelijks) en je niet langer meer tot mn familie rekenen... Meisje toch... Zelfs een cactus zou nog meer inlevingsvermogen voor dr zusje hebben... Denk na... Denk na... Denk na... Denk alsjeblieft na! Ik ben nu zelf 4 jaar bezig. Mijn leven is op dit moment een HEL!! Dag in dag uit er mee bezig. Heel bewust. Heb al 98785643567890 miljoen keer echostafen in mn vagin... Nee wacht. Ik ga niet alles opnieuw opschrijven. Kijk ff in het *iedereen lezen topic* zet de link hier zo wel ff neer. Misschein dat je dan iets zult snappen. http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/159139-graag-iedereen-lezen-begrip-gevraagd-voor-meiden-waarbij-niet-lukt.html Ik wil je zus een waanzinnige zwangerschap en een supergezond kindje toewensen.
Amen.. helemaal mee eens, super dat ze na 6 jaar EINDELIJK zwanger is!!! Oh man ik zou een gat in de lucht springen dan als ik dat nieuws zou horen. Vind het sterk van vrouwen dat ze dan nog niet opgeven, ze gaan echt door een hel als het je jarenlang niet lukt na alles te hebben geprobeerd. Ik vind het echt een groot wonder dat ze na 6 jaar tijd zwanger is!! Hoop dat alles goed blijft gaan met de kleine.
Wat je daarvan moet zeggen? Je vroeg om tips en advies, die heb je gekregen maar je doet er vervolgens niets mee. Helemaal prima, moet je zelf weten, maar denk niet dat je in je recht staat door zo opgefokt te reageren. Had je alleen medelijden en sympathie willen hebben, dan had je dat in je beginpost moeten aangeven. Dit had je kunnen verwachten, en persoonlijk vind ik het niet meer dan logisch. Je zit op een zwangerschapsforum, waar iedereen met dezelfde wens als jij zit! Alleen zitten er ook heel veel meiden op die (helaas!) al veel langer bezig zijn dan 1 week! Je verwacht begrip van ons allen omdat dit nu gewoon eenmaal je wens is, maar waar is jouw begrip voor al deze meiden die jarenlang bezig zijn, inclusief je bloedeigen zus! Heb daar nl niets van gemerkt.
*Loesie komt binnnen...leest dit topic...heeft niks meer toe te voegen aan reacties van Maartje/Klingel/Nynke en de rest...schudt een keer haar hoofd en hoopt dat TS weer snel bij zinnen komt...feliciteert in gedachte zus van ts met dit geweldige nieuws...en loopt rap dit topic weer uit.*
Jeetje wat een verhaal en reacties maar ik ben het met de meerderheid eens. Mijn schoonzus en ik begonnen beide tegelijk om zwanger te worden, zij werd het eerder dan mij. Ik ben niet 1 keer jaloers geweest en het eerst wat ik dacht, WAUW ik word tante!!! Ben gelijk naar ze toe gerent (wonen achter me) ze plat geknuffeld en allerlei leuke kadotjes gekocht voor mij super lieve neefje!! Uiteindelijk door verbouwing in ons huis hebben we onze poging om zwanger te worden even in de koelkast gezet maar ik ben nu 22 weken zwanger en als het kindje geboren is is mijn neefje een jaar oud. Ik gunde ze het vanaf het eerste moment en dan komt het woord jaloezie niet eens omhoog bij me. Zeker niet nu je al een kindje hebt en pas 1 week bezig bent om zwanger te worden en je zus nota bene 6 jaar....dan snap ik echt eerlijk gezegd niet hoe je het zo kan voelen.... maar goed ieder gaat om met zijn gevoel zoals ieder dit wilt. Besef wel als je zoiets op een forum zet dat mensen ook negatieve uitingen doen richting jouw verhaal en als je hiervan niet gewenst bent of je voelt je erdoor enorm aangevallen kan ik je beter zeggen plaats het dan maar niet.... Ik wil in elk geval je zus enorm veel geluk en gezondheid wensen tijdens haar zwangerschap en jou succes met het worden van de 2de. Maar goed het kan zo een jaar duren he? het ijs is niet binnen 1 week gebroken (tenzij je heeeeeel veeeel mazzel hebt)
Ze had natuurlijk liever gehoord dat we allemaal achter dr stomme reactie zouden staan maar dan is ze blijkbaar nog niet lang genoeg lid van deze site anders had ze wel geweten dat ze dit soort reacties had kunnen krijgen .. ze vraagt idd om tips, iedereen geeft dr tips maar als het niet in dr straatje valt dan reageert zo of zo lullig '' Wat moet ik daar nou weer op zeggen '' of ze reageert ( zoals nu ) helemaal niet ... En hoe kan ze in hemelsnaam ( zoals jij ook al zegt ) begrip verwachten van ons als ze zoiets doms zegt ... Sinds dat ik dit topic heb gelezen maakt dit me echt pissig .. Jammer dat er nog steeds mensen bestaan die andere het niet gunnen om ook een wondertje te krijgen TS waar ben je ? Waarom reageer je niet meer ?
Ik hoop dat TS nu druk aan het nadenken is over het verhaal. En dat ze de steek(jaloezie) achter zich kan laten en alleen nog blij kan zijn voor haar zus. Wat zal haar zus blij zijn. Dat na 6 jaar wachten eindelijk hun droom in vervulling gaat. Ik kan me niet indenken hoe je je dan moet voelen. TS: ik hoop dat je nog gewoon kan reageren hier. Onze reactie's zijn misschien hard maar zijn wel goedbedoeld. Wij kunnen ons gewoon niet voorstellen hoe je niet alleen maar blij kan zijn voor je zus. Je schrijft dingen waarvan ik echt denk: Hoe kan je!! Kijk naar wat jij wel hebt en wat je zus nu mag gaan ervaren. Denk terug aan je blijdschap toen je die mooie positest in je handen had. Aan de eerste keer dat je je beeb zag op een echo etc. Hopelijk kan dat je rotgevoel weghalen en kan daar blijdschap voor in de plaats komen.
ik wil je zus van harte feliciteren met haar zwangerschap!! En dan ren ik ook hard deze topic weer uit...
je vraagt je af waarom mensen zo door "zeuren" over die 6 jaar.... ik denk dat je jezelf eens moet bedenken wat er in 6 jaar tijd in jouw leven allemaal is gebeurd. (zowel de grote en de kleine dingen!) misschien dat je je dan beseft wat 6JAAR inhoud! en dan snap je misschien waarom mensen daar over vallen!!
Ik hoop voor je dat zuslief hier op dit moment ook niet ergens rondsurft... En dat je jezelf even een harde trap onder je kont gegeven hebt.:x