Dit zat ik mij gisteren dus ook te bedenken...zus eindelijk zwanger! Gaat opzoek naar info en komt op 1 of andere manier in dit topic, wedden dat ze zich gelijk herkent? @ TS, je vroeg om tips en advies om dat gevoel weg te krijgen, wat iedereen hier zo'n beetje heeft gedaan is (al dan niet op een harde manier) is je proberen de boel even te laten relativeren. Je gevoelens heb je niet in de hand, maar je kunt zaken wel dusdanig relativeren dat je bepaalde gevoelens in een korte tijd onder controle hebt. Die 6 jaar is juist van belang! Het feit dat jij er al van uit ging dat jij (weer) eerder zou zijn dan haar vind ik raar. Je wist dat je zus er mee bezig was, en dan zou ik het een absoluut wonder vinden dat het na 6 jaar eindelijk raak is! Je voelt een jaloezie omdat jij ook zwanger wilt worden, maar is het ook niet omdat je het idee hebt dat mensen haar zwangerschap misschien wel meer bijzonder gaan vinden omdat het niet zo "vanzelfsprekend" is? (niet dat een ZS dat sowieso is, maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik hier bedoel).
je snapt niet waarom mensen om 6 jaar :x zeuren waar denk je dat je zus doorheen is gegaan die jaren een hell dat kan ik je wel vertellen elke maand zenuwe hopen dat je zwanger bent en dan elke maand weer een terleurstelling en dat 6 jaar lang!! weet je niet hoe ongelofelijk lang dat is als je graag een kindje wil ik ben de helft aantal jaren minder bezig geweest nou dat was al erg en wens ik niemand toe laat staan nog is een x het dubbele en sommigen nog langer. heb je dan helemaal geen idee hoe erg het voor je zus is geweest kun je je dat echt niet voorstellen want als je dat wel kan had je nooit 1 steek van jaloezie gehad nooit! mijn schoonzusje vertelde dat ze de pil ging laten staan in december (voor de 2de) en in januari was ze zwanger ik was op dat moment al anderhalf jaar bezig en 3 mk veder en toen vertelde dat ze zwanger was (wat ze amper durfde te vertellen aan ons ze zat gewoon te huilen)ik was ook alleen maar blij ik dacht nog zo´n kleintje waarvan ik tante mag zijn!!! haar andere dochtertje was op dat moment 2 en zat ook hele dagen bij ons dus ik vond het alleen maar super.
Kinderachtig eigenlijk, ze wilt dus alleen maar lezen wat ze wilt lezen en alle goed bedoelde ( oke miss wel keiharde ) tips en opmerkingen die laat ze links liggen ...
Ja zo denken er wel meerdere over inderdaad.. ze wilde idd alleen lezen wat ze wilde horen/lezen. Jammer is dat..
Ik vind dat als je dan zo'n grote mond hebt ( zoals zij ) en zo'n topic opent dat je van te voren wel weet dat je zulke reacties kan krijgen.. Ben zelf dan wel geen 6 jaar bezig geweest maar wel dik 1.5 jaar en het steekt mij ook echt als ik zulke dingen lees, ook al is het dan niet naar mij gericht toch voel ik die steek ...
Eigenlijk niets toe te voegen aan allen voorgaande reacties ... Zoals in mijn vorige post, er is niets om jaloers over te zijn, 6 jaren van pijn en geduld. Zussen zijn er voor elkaar, niet om mee te wedijveren! Helaas mocht het voor mij niet blijven, zelfs na 7 jaren wachten is het blijkbaar onze tijd nog niet en hebben wij vannacht ons beebje verloren ... maar ik weet zeker dat mijn zussen me zullen steunen, ongeacht wat er gebeurd ... Sterkte!
sowieso vind ik het hele verhaal nogal wat. Nu ik zwanger ben is mijn oudere zus jaloers en ik kan je vertellen dat het erg vervelend is! Zij heeft geen partner en wordt dus ook niet zwanger, maar het is wel haar grootste wens. Ik ben er altijd wat relaxter mee omgegaan, maar nu wel heel gelukkig zwanger. Mijn zus negeert mijn zwangerschap volkomen, helemaal geen interesse terwijl ze op netwerksites dan loopt te verkondigen dat ze zich slecht voelt omdat ik een kind krijg enzo. Het is gewoon heel vervelend als iemands gevoelens zo sterk zijn dat ze geen ruimte meer hebben om blij voor je te zijn... je zegt dat je pas een week bezig bent. Wees blij voor je zus en jouw beurt komt nog wel.
sorry, maar jij spoort niet. Je hebt een kind en jouw zus nu eindelijk zwanger na 6 jaar en jij bent jaloers en niet blij voor haar? Fijne zus ben jij.....:x
Sorry hoor ik vind het ook niet normaal dat je jaloers bent! ten eerste je hebt al een kindje en zij niet ten tweede ze is al gewoon 6 jaar bezig geweest. ik ben ook lang bezig geweest en me zus ging huilen toen ze hoorde dat ik eindelijk zwanger was en is erg betrokken omdat ze wist dat ik al lang bezig was........
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, denk ook dat het beter is dat ik dat niet doe, maar sorry hoor wat ben je egoistisch. Wij zijn hier al langer dan 6 jaar bezig en 1x resultaat gehad die uiteindelijk niet goed is afgelopen. Hoeveel dames er de revue al gepasseerd zijn die zwanger zijn/waren. Ik was voor iedereen even blij. Of ze nu in 1x zwanger waren of er langer over moesten doen. Jij hebt al een gezond kind en bent net van de pil af. Dan komt je zus vertellen dat ze zwanger is, terwijl er zo'n tijd over is gegaan en dan heb je een jaloers gevoel. BAH! Onbegrijpelijk!!!! Wellicht zou het bij jou ook wat langer moeten duren, dan weet je misschien wat je zus heeft gevoeld. Beetje inlevingsvermogen doet sommige mensen goed.
hoi euhm ik vind ookwel dat er wat overdreven word over het topic. ik bedoel jaaaa oke ze vraagt of het kan dat ze een steek van jaloezie heeft...nuja ik begrijp ookwel dat als je graag nog een kindje wil(of een eerste) dat je echt nietmeer kan wachten en dat als iemand zwanger is je effe zoiets hebt van 'ik wil ook!' ik ben al 3 jaar bezig en ja het hangt me de keel uit.(aangezien ik ook nie spontaan zwanger kan worden).heb heel veel mensen zwanger zien worden...alleenal dit jaar al :s om maar te zwijgen over vorig jaar...nu zijn dit wel mensen die direct zwanger waren.dus is het normaal dat ik eens jaloers word.MAAR ben wel heel blij voor hun. maar ze zegt dat ze het haar zus gunt.meiden,gevoelens kun je niet tegenhouden en soms mag je-vind ik toch- eens ego doen en stiekem een beetje jaloers zijn. vind het gewoon jammer dat ze nu zoveel heftige reactie's heeft gehad en toch wel ferm dat ze blijft reageren op dit topic. ja ik geef toe dat de zus het verdient,natuurlijk iedereen heeft recht op een kindje!maar ja je kan niet tegenhouden wat je voelt... :s .en ik denk dat veel vrouwen op dit forum dit toch heben hoor,ookal is het maar een fractie van een seconde. maar denk dat hier ook veel vrouwen zijn die al langer proberen op dit forum en daarom dit meer van de zus haar kant bezien...niet?(ik ben zelf ook hierop de forum gekomen doordat ik zolang bezig ben) late we zeggen dat het een beetje 50/50 is niet? xxxxxxxx
ik heb alles terug zitten lezen omdat ik nieuwsgierig was wat er allemaal geschreven is omdat het elke keer bovenaan staat als ik op de site kom. Ellentje je hebt denk ik geen vrienden gemaakt op het forum om dit neer te zetten. Kan dit onderdeel niet van de site afgehaald worden zodat wij op een leuke manier met elkaar kunnen praten over onze droom. Ik weet heel goed hoe het is om niet zwanger te worden en wij hebben dan denk ik ook heel hard elkaars steun nodig en niet dit negatieve gedoe. ik denk dat je voor iedereen blij moet zijn met een wondertje. Al moet ik wel zeggen dat Ellentje van mij even mag voelen wat haar zus zo lang heeft moeten voelen en dan wil ik nog wel eens weten of ze haar mening terug neemt.
Ook de hormonen in je lichaam, die er voor zorgen dat je zwanger wil worden, doen rare dingen...zo kan je gevoelens krijgen die je eigenlijk niet wil. Het is goed dat je er rationeel over kan denken Joh..ik wilde mijn relatie van 11 jaar beëindigen omdat hij wilde nadenken over het moment van stoppem met de pil..tja...hormonen...hormonen Sterkte ermee meid!
Helemaal mee eens babyroosje, MAAARRRR als je net een paar dagen van de pil af bent vind ik dat je het JEZELF wel erg moeilijk maakt, en ik stiekem toch vind dat je niet jaloers kan zijn op je zus als die zo lang bezig is. Als je zelf ook al een aantal maanden bezig bent kan ik me het indenken maar kom op een PAAR DAGEN........dat de wens groot is begrijp ik heel goed hoor! Maar beetje reeel blijven.