jaloers?!?!?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ellentje23, 19 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    mee eens....

2. proudmother

proudmother Actief lid

22 aug 2009
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    echt in één woord!!
    wat ben jij..........

ERG!!!

verschrikkelijk om je verhaal te lezen!!
    en dit is niet overdreven!!

3. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Laat ik eerst even zeggen dat Jaloezie idd niet op z'n plaats is hier...zou niet moeten kunnen..maar dat zie je zelf ook wel..
    je wilt dit gevoel ook niet...

Buiten dat vind ik het super knap dat je dit hier neerzet.. je kan hier namelijk best heel vervelende reacties op krijgen..(logisch zelfs, al vind ik iedereen heel lief van wat ik gelezen heb..TOP)

Je gevoel heb je nu eenmaal.. kies je zelf ook niet voor en kun je ook niet negeren... Wel kun je dit een zwaai geven.... Ga met je zus shoppen of koop als verassing iets heeeeeeeeel persoonlijks om haar te feliciteren met haar zwangerschap....een wondertje waar jij toch een onwijs lieve tante voor mag zijn.. ik weet uit ervaring hoeveel liefde je als tante kunt voelen..(misschien weet je dat zelf ook wel..heb je meerdere broers of zussen) en ook dat geveol is magisch (vind ik)..
    Door iets heel persoonlijks te gven, laat je zien dat je haar alle geluk gunt en blij voor haar bent.. 'hiermee onderdruk (je laat t gewoon niet toe) je jaloezie gevoelens even zodat je liefde voor je zus de overhand krijgt.. wellicht wint het nieuwe gevoel!..

En wie weet.. kun jij haar over een paar weken een knaltest laten zien en beppen jullie de komende maanden alleen maar over baby's, dikke buiken, kwalen en ander babytutgepraat... Zou geweldig zijn toch??? Dat schept pas een band.. en iig nog even samen zwnageren is niet eens een hele rare gedachte.. t zou heel goed zomaar zo kunnen zijn.....

en stiekem herken ik je gevoel wel een beetje hoor.. ik heb 4 kiddies en we zijn echt klaar, maar stiekem in mijn hart zou ik misschien toch nog.........als mijn schoonzusje (ook al heel lang bezig) nu zou zeggen dat ze zwanger is.. zou ik een gat in de lucht en in de grond springen van blijdschap, maar ergens zou ik misschien ook wel denken...."eigenlijk wil ik ook...."....
    ook al heb ik er vrede mee dat 4 genoeg is..echt.. t zal altijd wel blijven kriebelen.. al heb ik er 10... ;).....

ik vind het geen schande, meer een uiting van je gevoel over het verlangen dat je hebt....

Succes met zwanger worden meid...en GENIET VAN JE ZUS!!!!!

4. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Volgens mij durft ze zelf niets meer te zeggen...
    Misschien moet ik lautjep maar gelijk geven en moet dit topic eraf worden gehaald. Ben het zeker met de meerderheid eens hier maar is het nu niet een beetje genoeg geweest?

5. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    er zijn nog veel ' ergere ' topics hoor.
    ik vind niet dat je die moet verzwijgen zegmaar.
    sterker nog, dat is onzin.

wel lijkt me dat de TS nu genoeg stof tot nadenken (en verbeteren aan zichzelf) heeft als ze dat tenminste toe wil laten, en daar lijkt het mis te gaan.

maar daar moet ze zelf mee leven..

trouwens, nog 1 ding: het is echt een misverstand dat ' je niets kan doen aan je gevoelens '

aan gevoelens gaan gedachten vooraf, en na de gevoelens komt je gedrag.
    als je dus je gedachten weet te sturen, zal je gevoel, en dus je gedrag veranderen.

voorbeeld:
    stel een meisje loopt op straat en passeert een man die haar ontzettend kwaad aankijkt.

ze kan nu denken: ' hij is boos op mij, wat heb ik verkeerd gedaan? ' en zich bang/onprettig voelen.
    ze kan ook denken: ' wat jammer voor die man dat hij zich niet blij voelt ' en zich neutraal voelen.

kortom, het is maar net wat je wel of niet op jezelf betrekt, van buitenaf.

en dat is nu ook hier t geval: ik zou zwangerschap van zus na! 6! jaar! nooit om mezelf, laatstaan mijn ' eigen ik wil ook gevoel (3 dagen na gestopt met pil voor 2e beeb) ' kunnen en willen betrekken.

onbaatzuchtig blij zijn, en dankbaar, geeft dus ook een ander gevoel. en gedrag.

namelijk van blijdschap en niet van IK IK IK.

overigens snap ik dat praktisch elk mens denkt bij hetgeen hij zelf wil, maar een ander (al) heeft: ' wil ik ook '

echter, dat heet nog geen jaloezie. jaloezie is het pas als je enge dingen gaat denken (en dan voelen) als ' waarom hij wel, ik niet ' of ' waarom zij eerder dan ik? '
    en.of als je dan ook nog de realiteit even vergeet (bv ' ik heb al een kindje! ')

lekker psychologisch gebrabbel he, op de ZONdag! :p

think about it, ellentje................

6. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    gezonde jaloezie lijkt me geen punt.. jij bent er gewoon in je hoofd mee bezig en dan zijn alle zwangeren, bolle buiken, kinderwagens een punt van jaloezie.

ik heb nu 2 kinderen, net 7 mnd geleden bevallen van de 2e en hier om mij heen weer veel zwangeren...en dat steekt/kriebelt best een beetje..hoewel ik er helemaal nog niet aan moet denken...

wij vrouwen zijn gewoon rare wezens.

Ik vind het super voor je zus! Wat zullen ze blij zijn!

succes met het zwanger willen worden!

7. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

er word totaal niet overdreven gereageerd als je in je eerste bericht zet dat je jaloers bent en in je tweede bericht zegt dat je het haar wel gunt maar toch ook weer niet want je had verwacht dat jij het eerder zou moeten vertellen dat je zwanger zou zijn dan zij en nu dus jaloers bent dat zij eerder is dan kan je er donder op zeggen dat hier niet positief op word gereageerd ..

En het topic verwijderen ? waarom ? dit is nog een redelijk rustig topic, ken wel ergere topics hoor ...

Miss kan TS wat met de adviezen, tips oid ondanks dat ze vrij hard zijn... maar goed TS is zelf ook enorm hard ...

8. Magnetron

Magnetron Lid

3 sep 2009
    14
    0
    0
    NULL
    NULL

Mee eens

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

TS, heb je er weleens over nagedacht dat je zus misschien ook wel op dit forum zit en je verhaal kan lezen?
    Ze zal je vast herkennen en ze ziet gelijk wat ze aan zo'n 'fijne' zus heeft.;)

Sorry hoor maar dit topic is ook in mijn verkeerde keelgat geschoten. :x

Dit ligt natuurlijk sowieso al erg gevoelig bij andere dames hier die al heel lang zwanger proberen te worden. Hier nog 1 die al ruim anderhalf jaar bezig is, en nog met lege handen staat.

Jij hebt al een kindje en bent nog maar net bezig voor een tweede, terwijl jouw zus er ZES JAAR over heeft moeten doen! :(

Ik weet dat dit al heel vaak gezegd is maar hopelijk denk je er goed over na.

Ik hoop dat je nu wel een beetje blij voor haar kan zijn.

10. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Ik wil hier even op inhaken. Ik heb een zoontje van drie (was ik onverwachts zwanger van) en nu zitten we al in ronde 3 voor de 2e.

Gisteren hoor ik van mijn vriend dat kennissen van ons zwanger zijn van de 1e en het was in één keer raak.
    Om heel eerlijk te zijn kwam bij mij toen ook een beetje jaloezie naar boven ... er zijn best veel zwangeren om ons heen en nu dan dit weer...
    Aan de ene kant denk ik dan ook ben ik nou onredelijk? Maar ik denk eerlijk gezegd dat het meer het gevoel is van ... IK WIL OOK ZO GRAAG!!

Het verschil in deze is wel dat we dus niet over mijn zus praten die al 6 jaar bezig is, het zijn mensen waar we maar heel af en toe komen.
    Tja het blijft een moeilijk kwestie hoor en iedereen is daar toch anders in!

11. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    Ik ken je gevoel.
    Toen mijn nicht me vertelde dat ze zwanger is van haar derde kindje na 1 maand 'proberen' voelde ik ook wel een steek. nu nog steeds zelfs. Maar ik geef het toe en heb het haar ook al gezegd. Ik ben jaloers. Maarja, de ene word snel zwanger, en de ander niet.

12. Gonca

Gonca Bekend lid

27 okt 2009
    743
    0
    0

Super Meid,

Ik ben met je eens !!!!!!

13. Mariska121

Mariska121 Actief lid

2 jul 2007
    415
    0
    0
    Hier ben ik het helemaal mee eens, ik snap de TS echt niet. Wij zijn 4 jaar bezig en ik heb het er best moeilijk mee gehad dat vriendinnen en kennissen om mij zo zwanger zijn, 2 van mijn vrienden zelfs al voor de 2de keer en zijn ook bevallen, maar ik kan je zeggen dat ik dol blij ben voor hun ;) Ik ben alleen al zo blij dat hun niet hoeven mee te maken wat wij mee maken, elke dag spuiten, steeds naar het ziekenhuis om echto's te maken, bloed afnemen, testen op weet ik veel wat. Het is gewoon heel erg fijn dat dit niet altijd nodig is en dat gelukkig! de meeste mensen er niet zo lang over doen als ons of jou zus. Dus zet alsjeblieft je jalouzie opzij en ben gewoon blij voor haar ;)

14. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik snap het wel. Het is niet zo dat ik dan jaloers ben of het haar niet gun. Het is juist dat ik het zó leuk vind dat ik hetzelfde wil.

Heb het nu over een vriendin en 2 collega's. Die zijn alle drie zwanger. Ik gun het zo enorm. Maar toch ben ik jaloers. Omdat ik zelf ook heel graag zwanger wil zijn.

Dit heeft in mijn ogen niets te maken met het gunnen aan andere.

15. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @suzie: maar nu zeg je toch zelf ook dat je jaloers bent, omdat het hetzelfde wilt.

en dat is nu juist wat mensen hier stuitend vinden, in deze specifieke situatie.

TS heeft al 1 kindje en de zus heeft na 6 jaar haar 1e zwangerschap!

dan zet je dat ' ik wil ook ' gevoel toch even aan de kant :( zeker als je net een paar dagen met de pil bent gestopt?

daar gaat t hier volgens mij over, niet eens zozeer dat gevoel an sich maar in welke situatie je dat gevoel toelaat.

ik vind juist wel dat jaloezie te maken heeft met afgunst.

iets wat een ander heeft wil je zelf zo graag dat je een steek voelt.
    en dat vind ik in sommige gevallen zeker begrijpelijk, maar NIET als je zelf al 1 kindje hebt, een paar dagen met de pil bent gestopt, en vooral:

als je zus, op wie je dan ook jaloers bent naast de blijdschap die je zegt te voelen (maar niet echt bewijst) 6! jaar! is bezig geweest voor het 1e! kindje.

dat vind ik echt onbegrijpelijk.

dan moet je toch echt je eigen kleinzielige gevoel aan de kant kunnen zetten hoor. bah.

Jaloezie, gerelateerd aan afgunst maar niet synoniem daaraan (zie onder), is een gemoedstoestand of emotie waarbij men datgene wenst te krijgen wat een ander reeds heeft gekregen, of wenst dat de ander datgene niet had.[1] Dit kan zowel om materie, eigenschappen als om relaties gaan.
    Iemand anders heeft iets dat de jaloerse persoon belangrijk vindt om te hebben. Als de ander gezien wordt als gelijkwaardig zal de jaloezie erger zijn, omdat de jaloerse persoon aanneemt dat hij of zij de gewilde zaak net zo goed zelf had kunnen hebben.[2][3]

16. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik sluit me bij Klingel aan.

Ik kan me niet voorstellen dat je jaloers kan zijn of jaloerse gevoelens kan hebben voor iemand die na 6!!!!!! jaar eindelijk zwanger is. Zeker omdat TS al een kindje heeft en net gestopt is met de pil.

En al heb je die gevoelens dat stop je die toch heel ver weg? Er zijn hier zoveel meiden die al jaren bezig zijn, allerlei onderzoeken moeten ondergaan en dan nog steeds met lege handen staan.

Denk daar maar eens aan.

17. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Maar dan kan ik er toch nog steeds niets aan doen dat ik dat gevoel heb. En nogmaals, dat wil niet zeggen dat ik het ze niet gun.
    En laat trouwens ook niet merken jaloers te zijn. Maar ga mee in hun geluk.

En oke, misschien is de situatie van TS wel anders.

18. Seth

Seth Niet meer actief

Is het in jouw geval niet gewoon.... een brandend verlangen...??
    Vind ik nog iets anders als "jaloezie"....

Moet trouwens zeggen.... dat ik het veel van de andere kant heb meegemaakt...
    (tja ik ben een van de gelukkige die meer moeite moet doen om NIET zwanger te worden.... dan wel....;) en voel me dan weer ontzettend schuldig (?) tov diegene die zoveel pech hebben....en er zo'n moeite voor moeten doen....)

Wou ook dat alles eerlijker verdeeld was.... had ik graag langer gewacht... want ik ging (ondanks het zwanger worden met pil, en zwanger worden 1ste ronde) er TOCH vanuit dat het MINIMAAL het gemiddelde half jaar zou duren....

19. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ik kan hier ook echt geen begrip voor opbrengen...jaloers op iemand die al 6 jaar kampt met onzekerheden en teleurstellingen. En niet zomaar iemand...je bloedeigen zus! Ik zou me kapotschamen.

20. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    #120 ellentje23, 29 jun 2010
    Laatst bewerkt: 29 jun 2010
    nou hier is dan jullie reactie van de TS
    ten eerste ik heb het hier neer gezet omdat ik niet wist wat ik er mee moest. ten 2e heb ik al in het begin al gezegd dat ik het haar gunde maar dat ik niet ECHT blij voor haar kon zijn. ten 3e jullie reacties tja wat moet ik er van zeggen jullie mogen je mening geven en dat mag ik ook ten 4e jullie weten niet hoe lang ik al zoiets heb van wij willen voor een 2e gaan en ten 5e ik heb al een gesprek met me zus gehad en ten 6e ik vroeg jullie hoe ik hier mee om kon gaan en niet dat ik het haar niet gunde en ten 7e ik vroeg jullie of dat het jaloezie was???!!!!genoeg informatie zo?!?!?

Deel Deze Pagina