Ik snap niet dat je gewoon kan zeggen dat je niet ECHT blij voor haar kan zijn ... de wens voor een tweede maar er nog neits mee doen is heel iets anders dan al 6 jaar proberen om een kindje te krijgen, wij hebben ook al enorm lang de wens voor een tweede maar zijn er pas 1.5 jaar echt mee bezig geweest om zwanger te worden .. Als je zegt dat je het iemand gunt maar niet blij kan zijn dn vind ik echt niet dat je het je zus gunt, je zegt gewoon letterlijk dat JIJ als eerste zwanger had willen zijn, hoe egoistische kan je zijn .. Nee het is geen jaloezie het is egoisme wat je nu voelt .. Wat je met onze reacties moet doen ? eens goed doorlezen en kijken wat je er mee kunt, niet gelijk negatief reageren op reacties die jou niet aanstaan ... Ga eens uit dat IK wereldje van je en kijk ook eens naar de mensen om je heen ...
Hoi Ellentje, Ik heb dit topic een beetje mee zitten lezen, ik had nog geen reactie gegeven omdat het allemaal een beetje op hetzelfde neer komt. En wow je hebt een heftige discussie veroorzaakt door dit topic te beginnen! Iedereen leeft gewoon heel erg mee met je zus en terecht! Bij sommigen die net als je zus al lang bezig zijn kwam dit echt even verkeerd aan, en dat is natuurlijk ook heel logisch! En idd de adviezen en meningen van anderen waren niet altijd even aardig. (soms nog zacht uitgedrukt) Nu ga je met deze reactie weer in de verdediging met maar liefst 7 argumenten! Misschien moet je uit dit topic de reacties pakken waar jij wat mee kunt! Je vraagt om raad en advies, doe er wat mee! Leef met je zus mee! Je hebt al aan gegeven dat je een gesprek hebt gehad, hartstikke goed! Bekijk het positief en haal het positieve uit dit topic. Blijf jezelf niet goed praten en verdedigen maar ga er voor en wie weet zijn jullie straks lekker samen zwanger! Feliciteer je zus, geniet samen met haar en wens haar het allerbeste toe met haar zwangerschap. En natuurlijk duimen we voor jou dat jij ook snel zwanger wordt! Want dat is natuurlijk het doel voor ons allemaal!
zozo een beetje een rare reactie moet ik zeggen... ik snap dat je het niet leuk vind om te horen maar dat had je kunnen verwachten! dan moet je je vraag niet hier neer zetten als je alleen wilt lezen wat je graag wilt lezen! enne even voor de duidelijkheid... je zegt dat wij niet weten hoelang jullie al voor een 2e zouden willen gaan, maar in iedergeval geen 6 jaar aangezien dean nog geen anderhalf jaar is!! sorry hoor, maar wordt zo boos van zo een reactie... mijn eerste reactie was mild en vriendelijk... maar als ik dit dan weer lees!!!
Ik snap niet dat je niet blij bent voor je zus. Het heeft er niks mee te maken hoelang jij er al over denkt om aan een 2e te beginnen, je zus is 6 jaar!!! bezig geweest voor haar eerste. Mijn mening: Je denkt alleen aan jezelf Ik ben blij dat ik niet zo'n zus heb.
meiden volgens mij snappen jullie niet wat ik bedoel!!!maar goed ik ben er klaar mee en voor mij kan het topic gesloten worden...
Misschien verwoord je het niet helemaal goed. En je reacties, waarin je je duidelijk erg aangevallen voelt, helpen ook niet echt. Ook al zijn sommige reacties erg hard en confronterend, als jij je anders opstelt in dit topic hebben mensen ook meer begrip voor jou en jouw gevoelens. Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt, het komt er alleen erg ongelukkig uit. En het komt een beetje verwend over. Zo van ikke, ikke, ikke......en daar vallen veel mensen over. In ieder geval fijn dat je met je zus hebt gepraat, hopelijk is het gesprek voor jullie beiden goed verlopen en zijn nu alle vervelende gevoelens uit de weg.
Herken perfect wat je hier bedoelt Vorig jaar (waren 5 mnd bezig) kreeg ik telefoon van m'n ma. M'n broer en m'n vriendin waren zwanger! Ongepland... Hoewel ik het ongelooflijk spannend vond en ik meteen m'n broer gebeld had om hen te feliciteren, biggelden er tranen over m'n wangen. Juist omwille van dat "ik wil ook" gevoel. Had ook gedacht dat ik de eerste zou zijn met dit nieuws, omdat we er bewust mee bezig waren (ben ook een paar jaar ouder) en zij hun vrolijke leventje leidden (nog niet zo heel lang samen). Meteen ook een cadeautje gekocht voor de kleine en me aan het voorbereiden op de rol van tante. En wat bleek? een maandje later waren we ook zwanger! De post van TS is idd wat ongelukkig, zeker naar dames die al jaren moeten wachten, maar denk dat haar woordkeuze slecht was. Niet iedereen is goed in het verwoorden van gevoelens, zeker als er verwarring bij betrokken is... In ieder geval, ik hoop echt dat het iedereen snel gegund is - ZP staat vol mirakelverhalen!!
ten 1e, je ziet aan de vele reacties wat je er mee zou kunnen moeten. die varieeren van je schamen tot blij zijn voor haar en van zelfs een beetje begrip tot gewoon je eigen gevoel even aan de kant zetten. ten 2e, dat je het haar gunt weerspreekt niemand, dat je niet echt blij kon zijn vindt een groot aantal nog steeds onbegrijpelijk, omdat ze niet alleen je zus is, maar ook al 6! jaar bezig voor de 1e! terwijl jullie al het 1e wonder hebben mogen krijgen. daarom dus de tips, kritisch of niet, dat niet te vergeten! ten 3e, snap niet waarom je niet een (grote) kern van waarheid in onze reacties probeert te zoeken en vinden. waarom vraag je de mening van mensen om dan die meningen in de wind te slaan? het zou je een beter mens maken als je onbaatzuchtig blij kon zijn voor jouw eigen zus ten 4e, ik heb geen idee hoe lang jij ' al zoiets heb van wij willen voor een 2e gaan ' maar langer dan hoe oud dean nu is, oftewel maar 1 jaar en 4 maanden, zal het niet zijn, wel???? kortom, dat bedoelde ik nu met ' kijk eens in de spiegel! ' ten 5e, ik hoop echt dat je een goed gesprek met je zus hebt gehad, en dat je nu meer echt blij voor haar kan zijn dat ze eindelijk mag ervaren wat jij al hebt! dat zou toch super zijn? ten 6e, we hebben je gezegd hoe je hiermee om kon gaan. de reacties varrieerden, maar je kan er toch wel advies en een wijze les uit halen? als je zou willen? namelijk: GENIET voor haar, wees blij met wat je zelf al hebt, en met wat gaat komen, je bent net een week gestopt met de pil!!! en wat betreft niet gunnen: opmerkingen als ' ik dacht dat ik weer eerder (!!!! jij 2 in 2 jaar, zij niet 1 in 6 jaar???) zou zijn ' wijzen toch niet echt op een erg gul hart hoor. ten 7e, ja, het is jaloezie, vind ik, en vinden velen. dat is ' het antwoord ' op je vraag. informatie genoeg, veel te veel al. toch? de boodschap lijkt me allang duidelijk, maar de vraag is of je er nu wat mee kan en wil doen. het is vast niet leuk om afwijzende reacties en best kritische opmerkingen te krijgen. snap best dat je dat vervelend vindt. maargoed, misschien dat je toch eens zou kunnen nadenken waarom dat gezegd wordt? meis, je zus was 6 jaar bezig........... hoe moeilijk is dat nu, dan ga je toch niet aan je eigen net verse (en nooit langer dan 1 jaar en 4 maanden bestaande!!!!!) wens denken........ dat bedoelde ik en velen met mij. wat is 6 jaar voor de 1e, wat is max 1.4 jaar voor de 2e. nooit zo ' erg ' zeker als je er al 1 hebt. concentreer je toch lekker op het blijde nieuws in de familie, nu eindelijk van haar kant... je zal merken dat het je eigen hart ook verlicht en verwarmt, altijd beter dan het gevoel dat je er nu over had/hebt. en je sluit vanzelf wel weer eens aan met jullie 2e baby, of dat nu komende maand is, ... of over 6 jaar. succes.
Jeetje Klingel ik ben het weer eens volkomen met je eens en wat verwoord je het toch weer allemaal super goed!!
senks debski. maar misschien dat wij ook wel te te zijn.. in onze mening. verschillende meningen mogen en moeten.. net als verschillende mensen enzovoort. ik gun zowel haar als haar zus een fijne band samen in dit gebeuren. en of, en hoe je die krijgt, tja dat heb je zelf in de hand. en dat was wel mijn bijdrage in dit moeilijke onderwerp succes nogmaals, en let love rule zou ik zeggen.
Ellentje23 jammer dat je het zo opvat, je hebt dit topic geplaatst en had zulke reacties kunnen verwachten, ik zou er mijn voordeel mee doen. Ik hoop dat je inmiddels je gevoel hebt kunnen omdraaien en je gewoon super blij bent voor je zus want dat verdiend ze! ook hoop ik dat je snel zwanger bent van je 2e kindje.
meiden ik heb dit topic geplaatst met de vraag of dat het inderdaad jaloezie is wat ik voelde?!?! en ja ik heb met me zus gepraat en dat is een goed gesprek geweest heb zelfs een cadeau voor haar gekocht...maar die krijgt ze pas als de spannende 12 weken voorbij zijn
Goed dat je gesproken hebt met je zus.... een zwangerschap, hoort een blijde gebeurtenis te zijn.... zonder allerlei spanningen.... is niet goed voor je zus en de zwangerschap.... EN niet goed om zwanger te worden.... hoop dat jullie snel samen lekker mogen zwangeren..... En al zijn sommige reacties in dit topic fel, direct en oprecht geweest, het is nooit weg om eens te kijken hoe mensen in een andere positie dingen ervaren.... (weer wat geleerd, toch?)
Wij proberen al 2 jaar zwanger te worden (te hoog prolactine). Op mijn werk zit ik tegen allemaal dikke buiken aan te kijken. Ik ben de oudste dame maar de enige zonder kinderen. De vraag wordt mij heel vaak gesteld en dan vertel je maar een smoesje. Erg moeilijk als je zo graag wilt.....
Ellentje goed dat je hebt gepraat met je zus. Ik heb alleen de reacties op het begin gelezen en de laatste pagina's. Maar vond het best wel erg dat je die gevoelens had. Maar gevoelens zijn gevoelens en helaas kan je er soms weinig aan doen! Hier de omgekeerde wereld, wij zijn nu al een jaar bezig voor een kleintje. Hebben een icsi poging achter de rug die helemaal niet lekker is gegaan, schoonzus heeft al 2 kinderen gekregen in 2 jaar tijd, en vorige maand voor de 3e gegaan en plompt in 1 keer weer raak net als bij dr vorige kindje. Nou kan je vertellen wat een pijn doet dat! En wat ben ik jaloers want ik wil ook! Vind het allemaal zoooo oneerlijk, waarom wij een jaar wachten en gaat iedereen ons maar voor? En zelfs iemand die al 2 gezonde kindjes heeft?! Waarom wij dan niet een keer? Helaas kan ik daar niks aan doen, maar geloof me.. Ik vind 1 jaar nu al verschrikkelijk lang, maar laat staan 6 jaar pfff.. Ben blij te lezen dat je het hebt opgelost met je zus!