Wij gebruiken de puckababy voor ons zoontje en hij slaapt er heerlijk in. Maar nou lees ik overal dat je die niet meer mag gebruiken als je kindje kan draaien. Nou heeft hij dus sinds maandag door hoe hij moet draaien . Hij draait vooral van z'n buik naar z'n rug (als ik hem op z'n buik leg en hij heeft daar geen zin in). Andersom lukt hem ook als hij z'n best doet, maar dat vindt hij niet zo interessant geloof ik. Maar mag hij nu dan al niet meer in de puckababy slapen? Overdag slaapt hij zonder puckababy, maar hij draait nooit naar z'n buik in z'n bedje.
wow, dat is wel erg vroeg voor omrollen! Draait hij echt bewust van zijn buik naar zijn rug, dus dat ie eerst zijn schouder eronder zet, zijn hoofdje langzaam omdraait, en dan zijn lichaam? Of is het meer dat ie omvalt naar zijn rug? Dan is dat nog niet het echte omrollen en zal het hem met 1 maand oud echt niet lukken in een puckababy denk ik. Maar als je echt twijfelt kun je het even bij het CB navragen wat zij erover denken. Volgens mij wordt inbakeren pas gevaarlijk met ong 4-5 maanden. Een baby moet namelijk heel veel kracht inzetten om zonder hulp van zijn armen om te rollen van rug naar de buik, en dan ingebakerd.
Als hij op z'n buik ligt dan duwt ie zn armpje tegen zich aan, draait z'n hoofdje de goede kant op en zet zich dan af met z'n beentje en hup hij ligt op z'n rug. Ik weet niet of hij het bewust doet? Het lijkt wel zo, want soms blijft hij lekker liggen op z'n buik en de nadere keer wil hij gewoon niet en dan doet ie dat dus. Ik denk ook niet dat hij van z'n rug naar z'n buik kan draaien met die puckababy aan hoor. Als hij dat zonder de puckababy probeert dan gaat ie eerst op z'n zij liggen en dan laat ie zich verder rollen op z'n buik, maar volgens mij lukt dat niet met puckababy.