Ik ken mezelf en weet dat ik me best zorgen kan maken, maar ik wist niet dat het zo erg was! Esmae is sinds gisteravond ziek geworden, lag met 39.2 op bed, helemaal knock out. Tot vanochtend. Toen heeft ze haar fles gedronken en is weer verder gaan slapen. Om acht uur heb ik haar wakker gemaakt voor een verschoning en had ze 38.4. Ik heb haar er uit gehouden voor een boterham en water, dat ging er goed in. Ze kan ook nog lachen en ze speelt wat rond en staat gewoon aan de tafel te tateren. Wel anders dan anders en ze ziet er erg moe uit. Ik ga haar zo weer naar bed brengen. Maar echt, ik voelde me ontzettend rot gisteravond en zelfs nu voel ik me zorgelijk zeg maar. Mijn eetlust ontgaat me en slapen heb ik ook niet lekker gedaan. Hoe zit dat bij jullie? Heeft het ook zo'n enorme impact op je? En zoals nu, kan ik straks met Esmae gewoon gaan wandelen? Wel toch? Sjonge.. emo-muts die ik ook ben. Blehg.. niets aan hoor!
wandelen hoef je om de koorts niet te laten, niet te warm kleden en kijken of ze er fit genoeg voor is, anders gewoon lekker in bed laten liggen, ik moet zeggen dat ik mijn dochter altijd heel goed in de gaten hou als ze ziek is maar ik herken de verminderde eetlust enzo niet echt, ik ben wel iemand die snel geneigd is om met de huisarts te overleggen, dat geeft me dan meer rust op zo´n moment. beterschap voor je meisje, het is voor elke moeder vreselijk als haar kind ziek is alleen reageerd iedereen er anders op.
Als onze kleine ziek is, is mn hele hoofd er vol mee hoor. Continu denk ik er aan. MAar ik ben niet het type dat meteen naar de dokter gaan of zo, of belt. Natuurlijk goed in de gaten houden, zorgen (hopen) dat ze wat eet en drinkt, en verder met je zorgende moedergevoelens je kindje heeeeeeeeel veel liefde geven. Ik geef de schuld maar aan dat moedergevoel hoor, dat ik me daarom zorgen maak, slecht slaap en moeilijk even de knop om kan zetten als ze slaapt. Lekker even gaan wandelen hoor, gewoon niet te veel van haar verwachten qua geduld of lopen. Even kort eruit kan helemaal geen kwaad. Kijk, ik zou met een zwaar snottend kind niet naar de Neeltje Jans de Deltawerken gaan bekijken, onder het mom van "frisse neus halen"
Is wel heel normaal. Als je kind ziek is dat je je zovoeld. Niemand wil zijn of haar kind ziek zien. Je vraagdje af of je de ha niet moet bellen of juist niet. Van wel een paracetamol of juist niet. Dat soort vragen. Van wat heeft me kind is het oorontsteking of is het een griepje/virus., Of wat dan ook. Kortom normaal. Hier was dochter lief het weekend ook niet echt lekker. Verkouden je doet wat je kan neusspre. Babyluuf. Neus schoonmaker. Een paracetamol. En natuurlijk dan drinken ze in eens minder. Maak je, je weer zorgen of ze genoeg vocht binnen krijgen en zo gaan we maar door. Ik klop elke keer af als er een kindje/volwassen toevallig ziek in de beurt is van me kind maar voorkomen kan je het niet. Alleen hopen dat het een keertje je huis voor bij gaat. Moeder zijn8):x dat voel ik dus zo.