Ik heb een hekel aan jaloezie, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik me er nu zelf schuldig aan maak. Gisteren was mijn uitgerekende datum. Al vanaf heel vroeg in de zwangerschap heb ik bekkeninstabiliteit en vanaf 27 weken werk ik ook al niet meer. De laatste weken neemt de bekkeninstabiliteit erg toe en slaap ik maar een paar uurtjes per nacht, omdat ik zo'n pijn heb. Dinsdag aan de verloskundige gevraagd of ze me wilde strippen, maar dat doen ze dus niet bij die praktijk, omdat ze er eigenlijk alleen maar slechte ervaringen mee hebben. Nog maar even doorbikkelen dus. Krijg ik gisteren een smsje van vrienden van ons dat ze bevallen zijn, 3 weken voor de uitgerekende datum!!!! Nou, ik ben me toch een partij jaloers! Heb een smsje teruggestuurd dat dat niet de afspraak was en dat ik eerst was. Heb het een beetje met humor gebracht, maar eigenlijk meende ik het gewoon. Ook al kan zij er naturrlijk niets aan doen... Ik wil het helemaal niet zo voelen, maar ik vind het zo oneerlijk. Vooral omdat zij echt fluitend haar zwangerschap heeft doorlopen. Nooit maar 1 pijntje gehad. En ik loop hier al weken te waggelen en moet mijn huishouden laten doen door andere mensen, mijn zoontje naar school laten brengen door de buren.... Bah, ik ben het zo zat!! Ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik met dit verhaal wil, maar moest het even kwijt.
Ik had hetzelfde gister, ik ben morgen uitgerekend, en een collega 8 dagen later, en is afgelopen maandag bevallen. Ik betrapte mezelf erop dat ik teleurgesteld was, ik droeg toch al eerder een kindje? Ik wil hem al eerst vasthouden! Maar ik heb ook een mooie zwangerschap gehad, en heb ook bijna nergens last van, dus zeuren doe ik niet! Maar ik snap wel hoe je je voelt, vooral nu je het zwaar heb, en dat is het voordeel van dit forum, je mag lekker je verhaal doen!
Kan ik me goed voorstellen hoor! Zulke gedachtes zijn toch ook gewoon normaal. En het is heus niet dat je ze het niet gunt maar je baalt gewoon enorm omdat jij je ook nog eens zo rot voelt en het erg graag wil! Ik duim voor je dat je kindje snel komt! En wie weet is jou bevalling wel weer zo gepiept!
Oh, herkenning hoor! Ook al ben ik ook met 37 weken bevallen na een fluitende zwangerschap... maar ik had al járen een hele sterke kinderwens, en telkens werden mensen om me heen zwanger... dan was ik ook wel echt jaloers! Niet omdat ik het die mensen niet gunde, maar omdat ik gewoon zelf zó graag zwanger wilde worden. En jij wil dólgraag je kindje in je armen hebben, je bent gewoon klaar met je zwangerschap, heel begrijpelijk! Komt echt goed, leef per dag, dan is het zo om en heb je voor je het weet je kindje vast en kan je ook trotse sms'jes gaan versturen. Want wedden dat jouw kindje veel mooier is? Hihi, dat had ik wel hoor, en nog steeds; dan ben je ineens niet meer jaloers, want jij hebt het mooiste kindje gekregen van allemaal (Andersom was ik met 37 weken nog niet klaar met zwanger-zijn, stiekem, dus ik ben dan weer een beetje jaloers op mensen die later bevallen. Maar ik begrijp dat jij geen fijne zwangerschap hebt nu, dus ik snap wel dat jij er gewoon klaar mee bent!)
Heel herkenbaar. Ik zat er aan het einde volledig doorheen. Maar toen ik eenmaal bevallen was dacht ik de eerste paar weken bij elke vrouw die (hoog)zwanger was: haha ik ben lekker al bevallen en jij moet nog.. Denk positief! Je bent er bijna en ze laten je maximaal 2 weken overtijd lopen.
Ik snap je ook helemaal. Om een iets andere reden, dat wel. Maar omdat wij in de medische molen hebben gezeten, hebben we echt heel lang gehad dat er wéér iemand in onze omgeving was die eerder was dan wij. En nu heb ik dat nog, ondanks dat ik zelf zwanger ben!
Oh heeeeel herkenbaar! Zie mijn banner, ik ben al 7 dagen overtijd. Ik schrijf mee in een forum voor meiden die eind mei zijn uitgerekend. Nou maak van ZIJN maar WAREN, want iedereen die in mei was uitgerekend is al bevallen. Er is nog 1 zwangere medestrijdster over, maar die is in juni uitgerekend, zit morgen op de 40w. Ik ben straks echt de laatste van al die dames, terwijl ik volgens de uitgerekende datum als 2e aan de beurt zou moeten zijn (er was er maar 1 eerder uitgerekend) Ik gun het ze echt 100% en dat weten ze hopelijk ook. Ik geniet ook echt van al die mooie verhalen van ze en ben blij dat zij niet zo lang hoefden te lopen. Als ik al die mooie baby's zie, dan wil ik ook zo graag. Dus ja, ik ben "jaloers" ik wil dat ook. Ik vind het niet "eerlijk" dat ik (wéér) zover overtijd ga
Wat is het wachten op / rond de uitgerekende datum toch vervelend. Weet er alles van, heb vanaf 37 echt per dag zitten wachten op die kleine. Komt ze uiteindelijk 10 dagen na de uitgerekende datum, die gemenerik. Als het goed is, grijpt de verloskundige uiterlijk bij 42 weken in. Al snap ik dat je liever vanavond nog bevalt. Heel veel sterkte, ik hoop voor je dat je kleine niet lang op zich laat wachten en dat je een goede bevalling hebt!
Herkenbaar hoor. Ik had bij Eva vanaf 37 weken over mijn hele lichaam vreselijke jeuk. En in mijn omgeving waren er veel zwangeren en iedereen beviel vóór de uitgerekende datum, en ik beviel uiteindelijk met 41 weken. Op het forum was er ook iemand die op dezelfde dag was uitgerekend en die beviel 2 dagen voor de uitgerekende datum, wat vond ik dat moeilijk om te lezen!
Ik herken het hoor... Ik ben nog nooit spontaan bevallen, ben al 4 keer ingeleid. Bij de 1e en de 2e hebben ze me ruim 2 weken over tijd laten lopen. Ik zou ook wel eens een 'gewone' bevalling willen meemaken, die gewoon spontaan begint. Zonder infusen, draadjes, alarmen enz..... Wie weet, bij deze vijfde wel, maar ik heb er een hard hoofd in!
Ahhh, het is dus vrij normaal, mijn reactie! Inmiddels zijn we weer een nacht verder (en ik zit weer beneden, kan weer niet slapen van de pijn in mijn heupen) en er is nog steeds niks aan de hand hier. Dan toch maar een kraambezoekje bij het 'te vroege' stel plannen morgen.... Anders hoeft het de komende twee weken niet meer misschien.....
Hai, hier ook weer wakker hoor zonder enige actie. Vanaf 04.00 uur wakker gelegen, heb echt de inleiding bij het hoofd gehad. Ik hoop zo ontzettend dat ze in het weekend willen inleiden, maar ik denk niet dat ze dat doen als er geen medische indicatie is. Uiteraard hoop ik dat het na het strippen begint, dat doen ze nog in het ziekenhuis als het goed is. Oh en de laatste van het "eind mei" forum is inmiddels ook bevallen. Ook op de uitgerekende datum. Er is er geen één ook maar 1 dag overtijd gelopen. Heel fijn voor hen, maar oh wat moelijk voor mij
Ik dacht dat het beleid voor inleiding inmiddels veranderd was en ze je niet meer langer laten 'lopen' dan 41 weken..? In het weekend inleiden is vaak nogal lastig. Dat doen ze meestal alleen als er echt spoed nodig is. Ik wens je veel sterkte, want ik weet hoe het voelt als je als 'enige' over tijd loopt!
Nou nee hoor, hier is het beleid nog gewoon met 42 weken pas doorzenden naar de gyn!! Dat ik vandaag naar het ziekenhuis "mag" is echt op aandringen bij de VK, onder het argument dat deze ook niet uit zichzelf gaat komen. Tsja, het weekend zal het 99% zeker wel niet worden, maar toch hoop ik er wel op , dat ze zeggen, "ach ja, er is genoeg plek, dus kom maar" Wishfull thinking, I know
Ah... wat naar zeg, van dat beleid! Ik snap dat je er helemaal door heen zit!! Ik zou bij mijn 3e na het weekend ingeleid worden. Op vrijdag moest ik nog even voor een laatste controle. Toen was het zo rustig op de verloskamers dat ze me toch ingeleid hebben. Manlief heeft snel mijn spullen gehaald, want ik had niets meegenomen. Rond de middag lag ik aan 't infuus (wat om half 3 eindelijk ging werken) en om 5 over 3 was onze zoon geboren! Wie weet.... gaat het bij jou ook zo..
:xOh hier ook hoor en iedereen van het clubje al bevallen en ik liep daar maar. Bleef dat kreng ook nog eens 20 dagen langer zitten
20 dgn verder als de uitgerekende datum....?? Horror... Ik had op een gegeven moment het gevoel dat mijn kans voorbij was. Dat de baby in mijn buik vanzelf zou gaan oplossen.... Bij baby nr 3 en 4 kon ik me met 40 wkn al in laten leiden. Ik denk dat ik nu ook voor deze optie ga kiezen. Overtijd lopen is zo frustrerend!
O Juenco, dat schiet niet op bij jou zeg. En hier leiden ze dus wel in vanaf 41 weken. Voorheen ook niet, maar nu dus wel. Dus mocht ik woensdag nog niet bevallen zijn, mag ik naar het ziekenhuis. Snap niet dat dat bij jou niet zo is. Worden jij en de baby wel goed in de gaten gehouden? Met echo's e.d.? Want op een gegeven moment kan ver over tijd lopen toch ook gevaarlijk voor de baby zijn? @Pluk: 20 dagen???? Dat is echt lang!!!!! Dat lijkt me echt verschrikkelijk!!! Gelukkig hoef ik sowieso niet meer zo lang te wachten....
ja 20 dagen, hier trokken ze toen der tijd de grens bij 43 weken met de mededeling dat er nog nooit iemand dit had gehaald. Ja en toen kwam ik, daarna is de grens weer bijgesteld naar 42 weken Maar moet er wel bij melden dat ik vanaf 40 weken om de dag naar het ziekenhuis moest voor de controles, bloeddruk, gewicht, echo, urine. Die waren tot het einde goed en Kylian had genoeg bewegingsruimte.