Kruipen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sallie, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Na het lezen van het topic over de box wil ik toch graag jullie menibg! Zoontje is nu bijna 9,5 mnd en kan nog niet kruipen.

Nu is dat opzich geen probleem, maar hij doet er ook geen moeite voor, als hij op de grond ligt, ligt hij goed. De keren dat hij iets ziet wat de moeite waard is ;), probeert hij te tijgeren maar gaat achteruit en geeft het op ( lees dramatisch met zijn wang op de grond de moed opgeven ;)). Dit is ook zo net rollen, hij kan get heel goed maar doet het amper.

Nu kan hij bijna zelf gaan zitten ( blijven zitten kan hij al een tijd) en gaat staan als je hem bv in kinderstoel wil zetten of optillen en ik ben benieuwd of sommige van jullie dit herkennen... Zal hij een late kruiper zijn, het overslaan, of gewoon een beetje lui ;). Cb zei tijdens laatste afspraak dat 11 mnd normaal is maar dat vind ik vrij laat?!. Spraak en fijne motoriek is hij volgens cb juist op voor, dus hij is niet met alles mibder snel ofzo :).

Ik maak me geen zorgen, maar ben wel benieuwd!

2. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Hier ging hij ook pas rond 10 - 11 maanden. Hiervoor alleen buikschuiven. Hij is eerst gaan staan, toen zelf gaan zitten en daarna kruipen. Vervolgens rond de tafel lopen en nu kan hij los staan. We zijn los lopen aan het oefenen. Deze fases gingen heel snel! Het komt vanzelf... ;)

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ging ze in 2-3 weken tijd van vooruit tijgeren naar zelf zitten en kruipen. Daarvoor kroop ze ook al een hele tijd achteruit.
    Ze was toen ook 9-10mnd oud en bij 11 mnd ging ze zelf staan aan de tafel, maar lopen deed ze pas bij 17-18mnd!

Komt vanzelf wel hoor!
    Gewoon vaak op de buik op de grond laten spelen en inderdaad interesse wekken met leuke speeltjes of jezelf...

4. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoon was 10 maanden en ging toen tijgeren en zelfstandig zitten. Nu sinds rwee weken kruipt hij dus don't worry!
    En.. Sommige kindjes kruipen niet!!

5. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Nou onze dochter doet het ook nog niet. Ze kan wel al rollend en schuivend op haar rug de hele kamer door, maar kruipen echt niet.... Maar het komt vanzelf denk ik.... Haha. Papa en Mama waren vroeger ook niet zo vlot! Hihi

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.063
    1.296
    113
    Nederland
    Dat komt vanzelf. Sommige kruipen helemaal niet.
    Mijn zoontje ging met 7 mnd op handen en knieeen staan, maar wiebelde alleen maar met zn kont heen en weer :)
    Hij rolde en draaide daar waar hij naar toe wilde.
    Met zo'n 8 mnd is hij gaan tijgeren en kruipen. Al gaf hij zn voorkeur wel aan tijgeren. Inmiddels zijn we 2 weken verder en kruipt hij de heledag.

Mijn neefje die heeft het kruipen helemaal overgeslagen. Die stond met 10 mnd stevig in de box en liep de hele box door.

Hij kan zometeen in een keer even een ontwikkelingspurt krijgen.

7. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Tnx voor jullie reactie!

Dat het ooit goed komt geloof ik zeker :). Het enige wat ik soms apart vindt is dat weinig hem lijkt te motiveren om zich voort te bewegen, ik lees hier ook dingen als hij of zij rolt/schuift/tijgert de hele kamer door. Ondanks dat hij goed kan rollen doet hij dat ook niet ;). Maar het staan en zitten doet hij heel vel moeite voor, dus wie weet slaat hij het idd over! :)

8. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Oudste sloeg kruipen over, ging staan en liep los met 11 maanden. 1 billenschuiver gehad en 2 kruipers...ach het komt goed.

9. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier een snelle meid,maar dat is ook niet altijd fijn. Ze kruipt,zit,staat,loopt langs en loopt op handen en voeten en kan zelfs al eventjes los staan. Ze gaat veel te snel en word ook erg snel boos als iets niet lukt. Ze ligt 3 maanden voor in ontwikkeling en vraagt ook steeds meer uitdaging. Geniet er nog van meid dat hij bepaalde dingen nog niet doet,straks gaat hij als een speer en denk je: was hij nog maar wat kleiner,wat gaat het hard haha. Mijn meisje is met haar 8 mnd oud al baby af,veel mensen denken dat ze al een maand of 14 is,dat is ook niet leuk om te horen,ze is mijn kleine baby en soms denk ik echt: waar is mijn baby gebleven.

10. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ik heb zelf ook nooit gekropen hoor kging van niks doen naar staan haha

11. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik zelf ook, met 10 mnd lopen. Haha, schijn je motorisch wel minder sterk te zijn...bij mij klopt het wel ;).

En idd, een snelle jelle zal ook niet altijd meevallen :)

12. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Lees bijna het verhaal van mijn dochter. Kruipen is ze met ong 11 maanden gaan doen, iets later. Rollen doet ze sinds toen ook, daarvoor kon ze het ook maar deed ze het niet. Nu is ze zich vollop aan het optrekken ed en langs de tafels aan het lopen.

13. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Haha inderdaad Sallie je wil mij niet zien rennen! Funny home video

14. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier wordt nog niet gekropen, en hij is bijna 1. Volgens CB doet hij het prima, kruipen doen meerdere kindjes pas vanaf 14/15 mnd of niet volgens t CB. Vond dat ook vrij laat. Maar vanaf 10,5mnd gaat hij staan en loopt hij overal langs... En fijne motoriek loopt idd voor. Hij kan ook nog niet zelf gaan zitten, alleen vanuit staan, hihi. Maar dat komt omdat hij niet kruipt. Hij gaat wel vaak op zijn knieën zitten.

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    ONze jongste is bijna 16 maanden en kruipt nog altijd niet. Ze tijgert sinds de laatste paar weken wel,maar verder vindt ze het wel prima... ze rolt wel naar de plek van bestemming :D
    Optrekken tot staan begint ze nu een beetje mee, maar moet er wel bij zeggen dat het een lange en wat zwaardere dame is.... dus de spieren en de beentjes moeten zich gewoon nog wat meer ontwikkelen.
    De oudste stond al wel rond de 11 maanden, maar liep ook pas echt toen ze 16 maanden was hoor.

Enne... wanneer ze met 24 maanden lopen dat schijnt gewoon te zijn hoor... of in ieder geval niet zorgwekkend ;)

16. glimworm

glimworm Niet meer actief

Collin was heel snel met rollen.
    Teigeren heeft ie wel een flink tijdje gedaan, ging ook gelijk vóóruit ipv achteruit. kruipen vond ie weinig aan, (heeft ie ook maar heel even gedaan) want hij kon inmiddels ook staan en wilde liever lopen ;) met 15 maanden ging er een wereld voor hem open en rende hij de hele kamer rond :D

hier was het het zitten en het praten wat volgens hem niet gelijk geleerd hoefde te worden. met 11 maanden kon ie pas rechtop zitten en praten doet ie ook nog niet (op papa en mama na)

17. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    meid maak je geen zorgen!
    Mijn zoontje van net een jaar tijgert ook alleen maar.
    Sinds eergisteren gaat hij ook pas zelf zitten.
    Het ene kind is gewoon wat sneller dan het andere kind.
    Komt vanzelf wel goed!!

18. ccbloom

ccbloom Lid

12 nov 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ik herken het helemaal!

Die van ons is vandaag 9 maanden en kan uren zitten als we dat zouden toelaten. Rollen doet hij nooit (heeft het eind juni 3 x spontaan gedaan en daarna niet meer) en kruipen of tijgeren ook nog niet. We laten hem veel op zijn buik liggen en proberen hem te motiveren om zich vooruit te bewegen. Maar hij draait alleen om zijn as en spartelt en moppert (armen en benen los van de grond) als hij ergens naar toe wil en daar niet bij kan. Maar tijgeren of kruipen ho maar! Het frustreert hem wel, maar hij lijkt het nog niet te snappen...

19. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Goed om te horen dat meer kindjes zo zijn! Je hoort toch vaker ' mijn kind kan dit en dit al' dan dat mensen zeggen wat hun kind nog niet doet ;).

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Volgens mij is het gemiddelde met kruipen tussen de 9 en 12 maanden heb ik eens opgezocht. Die van ons teigert sinds 9 maanden ongeveer en sinds vorige week heeft ze het kruipen pas ontdekt. En met 12 maanden ging ze pas staan en loopt nu langs de bank. Hier gaat het ineens heel snel nu.

Deel Deze Pagina