Help wie kan mij antwoord geven op mijn vraag ik wordt helemaal gek! Ik ben naar de dokter geweest omdat ik al 2 maanden niet ongesteld ben geworden en de test negatief blijven. Nu heb ik bloed geprikt en de uitslag is binnen maar de assisente had er geen verstand van en de dokter kon me morgen pas terug bellen. Nu vertelde ze dat ik een HB gehalte heb van lager dan 0,6. Heeft iemand verstand van ben ik zwanger of niet? Wat is normaal dat je altijd hebt! Please wie kan me antwoord geven ik kan echt niet wachten ik ben misselijk van de spanning! TNX Liefs, Laila
Hoi Laila, Dit heb ik gevonden op hett internet, misschien heb je er wat aan. ----------------------------------------------------------------------------- Wat is een normaal hCG nivo tijdens de zwangerschap ? Er is een grote variatie in de normale hoeveelheid hCG, op elk punt in de zwangerschap. Zodra het hartje kan worden gehoord prefereren doktoren hiernaar te kijken in plaats van de hCG. Sommige normale zwangerschappen hebben een erg laag hCG nivo, maar eindigen toch in gezonde babies. Een hCG nivo wat niet elke 2 of 3 dagen verdubbelt hoeft niet perse een probleem te zijn. Maar, als het niet snel genoeg stijgt, zal de zwangerschap automatisch door het lichaam afgebroken worden. Dit is bijvoorbeeld het geval bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Na de innesteling: Als je ßhCG (een onderdeel van het hCG) minder dan 5 mIU/ml (milli International Units per milliliter) is, bn je niet zwanger. Als je ßhCG tussen de 5 en 25 mIU/ml is ben je wellicht zwanger. Als je ßhCG boven de 25 mIU/ml is ben je hoogstwaarschijnlijk zwanger. Na de implantatie van de eicel verdubbelt het hCG nivo dagelijks. In de eerste 2 tot 4 weken na de bevruchting verdubbelt het elke 48 tot 72 uur. Het hCG nivo is het hoogst zo rond de 8-10 weken. Daarna daalt het weer om met een kleinere hoeveelheid aanwezig te blijven tot het einde van de zwangerschap.
Ik heb even op internet gezocht en ik heb het volgende gevonden: Het is in de zwangerschap overigens een normaal verschijnsel dat het Hb-gehalte in uw bloed licht daalt. Dat gebeurt al in de eerste drie maanden van de zwangerschap. Rond de 30 tot 32 weken bereikt het Hb-gehalte vaak de laagste waarde. Daarna gaat het weer iets omhoog. Op dezelfde site stond dit ook nog: Aan het hemoglobinegehalte (Hb) in uw bloed is te zien of u bloedarmoede heeft. Als er sprake is van bloedarmoede, voelt u zich vaak vermoeid. Het is meestal goed te behandelen, bijvoorbeeld door het slikken van staaltabletten. Helaas staan er geen waarden bij... Maar 0,6 lijkt me wel heel erg laag. Als je ernstige bloedarmoede hebt dan heb je nog een HB waarde tussen de 4 en 4,7 mmol per liter bloed. Ik hoop dat er niks ernstigs is. Sterkte!
Een HB gehalte van 0.6 lijkt me niet goed, ik denk dat ze misschien je HcG bedoeld heeft. HB hoort tussen de 8 en 10 te liggen geloof ik anders zou je wel heel erg bloedarmoede hebben... Ik heb vaak een HB van 8 i.v.m. chronische ontstekingen wordt dit veel bij mij getest. Raar om zo maar half een uitslag te geven
hallo, daar, misschien kan ik je antwoord geven op je HB vraag. Je HB gehalte in je blood geeft aan of je genoeg rode bloedcellen heb. een HB van 0.6 is vrij laag, en wat dat zou betekenen, is dat je waarschijnlijk een vorm van bloedarmoede heb. HCG en HB staan los van elkaar. Waarschijnlijk zal je iets van extra ijzer tabletten moeten gaan slikken om je HB gehalte weer wat omhoog te brengen. Succes verder.. Liefs Frida
Een hb gehalte van 0,6 is in theorie misschien mogelijk maar volgens mij is dit wel zo laag dat je dan niet meer op je benen kunt staan, en een bloedtransfusie nodig hebt. Mijn hb gehalte ligt gewoonlijk rond de 7,5. Ik denk dus echt dat de assistente het over het hcg gehalte heeft. in ieder geval succes met wachten tot morgen tot de dokter zelf uitleg kan geven.
Volgens mij ben je op sterven na dood bij een Hb van 0,6. Kan me serieus niet voorstellen dat dat met leven verenigbaar is. Dus het zal idd op je Hcg gaan. En dat is te laag voor een zwangerschap. Sterkte meid!
Een Hb onder de 0,6 is idd niet met het leven verenigbaar. Bij een Hb lager dan 5 wordt je al opgenomen, en krijg je bloedtransfusies enzo.
Mag ik je er ook even op wijzen dat sommige vrouwen dat hormoon HCG soms pas bij vijf mnd aanmaken, een vriendin van mij heeft daardoor nu vier kinderen waarbij ze t ontdekte bij de vierde tot vijfde maand. Elke vrouw is anders, elke zwangerschap is anders...! En je lichaam is er pas klaar voor wanneer het er klaar voor is. Sterkte Melissa
Beste Laila, Volgens mij kan je het beste even contact opnemen met je arts. Dan zul je vast een sluitend antwoord krijgen. Groetjes, MaWaBe
een hb van 0,6 is zo goed als niet mogelijk bij 4 krijg je ijzer tabletten en lager krijg je een bloed transfusie ik hoop dat je huisarts je iets meer kan vertellen
Ik heb inmiddels uitslag van de dokter gekregen en ik ben zoals veel van jullie hier al zeiden niet zwanger. Wat er wel aan de hand is dat is nog niet duidelijk dus ik zo de komende tijd wat onderzoeken moeten doen bij het ziekenhuis. Ik hoop dat het meevalt en ik snel wel hier een goed berichtje kan posten dat ik zwanger ben! Tnx allemaal voor jullie suport! Liefs, mij