Kleine zus is de tekst wat op een shirtje staat maar is het dan niet klein zusje? zus is toch ouder dan? ik snap het niet meer wie helpt me even en zijn er ook andere teksten die je kunt bedenken voor een zusje van een grote zus? zo iets als; het zusje van Sanne of de jongste of.......
Klopt hope ik vind ook dat het klein zusje o.i.d. moet zijn Uhmm ff denken "De jongste in huis" "De kleinste" "Zusje van"
nou een zusje is al klein,dat is een pleonasme. Dan kan je beter jongere zus of jonger zusje er op zetten.
Ik had ook zo tshirt gekocht bij prenetal met de tekst kleine zus. En zelf een tshirt gemaakt met de tekst grote zus. Die had d'r grote zus aan toen ze geboren was. Maar of het helemaal correct Nederlands is.. Ach het is elk geval duidelijk.
Idd technisch gezien is klei zusje een pleonasme , hoewel het in de volksmond in deze context wellicht wel meer gebruikt wordt dat kleine zus. Maar er is volgens mij niets mis met kleine zus.
Mijn zoon noemde ik altijd: kleine broer, toen hij nog in mijn buik zat. Nooit over nagedacht eigenlijk. Je bent ook 'broer en zus' van elkaar, broer hoeft niet direct ouder te zijn toch. Als je 25 bent en je broer is 24, zeg je ook niet meer 'broertje' toch? Vind ik zo kleinerend klinken.
Mijn kleine zusje is kop groter dus noem ik kleine zus . Mijn oudere zus is kop kleiner en noem ik zusje Mijn Zoon had kleine broer en dochter grote zus op shirt staat. Vind kleine zusje of kleine broertje ook niet klinken. Kleine is al een verklein woord dus het 2e woord hoeft niet verkleint te worden lijkt mijn. Je bent zus en zus of broer en zus maar geen zusje en zus?