Opvang?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by CarolienL, Jun 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. CarolienL

CarolienL Nieuw lid

Jun 1, 2014
    2
    0
    0
    Alkmaar
    Zwanger zijn is natuurlijk iets bijzonders.
    Nu zit ik met een ding wat mij kopzorgen geeft.
    Dat is het feit dat ik dalijk weer mag werken en dat ik dus voor opvang van mijn kindje moet zorgen.
    Ik werk onregelmatig.
    Ga morgen in overleg met mijn werkgever in hoeverre mijn rooster aangepast kan worden in de toekomst.
    Zou het zo kunnen dat ik door de week late diensten kan draaien dan zouden we zonder oppas af kunnen aangezien mijn partner dan voor de opvang zorg kan dragen door zijn flexibele werktijden.

Kan dit niet .. zal er opvang geregeld moeten worden. Familie woont helaas niet naast de deur dus word dan terugvallen op professionele hulp.
    Ik moet dus een flexibele oppas hebben, wat gaat me dat kosten?? Hoe kies je wat bij je past.
    Dit is het enige wat mij dus daadwerkelijk kopzorgen geeft.

Groet mij

2. A l i e s j e

A l i e s j e Actief lid

Mar 10, 2013
    267
    0
    0
    Zuid Holland
    Dan kan je het beste voor een gastouder gaan, die zijn in de regel toch flexibeler dan kinderdagverblijven. Hoewel er onderling ook weer veel verschillen zijn. Onze gastouder is bijv. niet heel flexibel met werktijden, maar dat is voor ons geen probleem doorgaans.

Zijn er geen mensen in de buurt waar de kinderen van naar een gastouder gaan? Via via, hoor je toch de meeste 'reviews' wel.

Anders kijken welke gastouderbureaus in jouw omgeving actief zijn, aangeven wat je wensen zijn en of zij een match (of meerdere) voor je hebben. Kennismakingsafspraken maken en kijken wie het best bij jou past, met wie je een klik hebt en overeenkomsten heeft met jouw kijk op de opvoeding.

Je hebt nog even te gaan, maar zou wel op tijd beginnen met zoeken.

Mocht je een keuze gemaakt hebben en je kindje is geboren, dan vlak voor je weer gaat werken 1 of 2 wendagen plannen, kan je zien hoe je kindje het vindt. Wij hadden maar 1 wenochtend nodig, ons dochtertje vond het allemaal prima :)

3. tuc

tuc Niet meer actief

Idd een gastouder...veel werken erg flexibel en is veel overleg mogelijk. Je betaalt ook voor de uren die je kindje daadwerkelijk komt en geen dagdelen.

4. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,983
    1,251
    113
    Vaak hebben kinderdagverblijven ook een 'flexibele' mogelijkheid. Dat je bijvoorbeeld een X aantal dagdelen in de maand koopt, je geeft dan X weken van te voren aan welke dagen je af wil nemen. Zeker op een kdv met meerdere groepen is er dan altijd plek.

Share This Page