Ola! Ik wil binnenkort een luchtbevochtiger kopen waar je ook etherische oliën in kunt doen. Iemand tips voor geuren? Ik houd van: Hammam Happy Buddha (Rituals) Kokos Vanille Alvast bedankt
ik combineer vaak luchtjes. In de trant van happy buddha zou ik kiezen voor Sinaasappel en/of manderijn . Ik heb beiden in huis, maar heb een theedoos vol flesjes . Verder qua losse luchtjes vind ik lekker qua sauna geurtjes: Rozemarijn Japanse pepermunt Eucalyptus - hoewel die vrij heftig is vanille heb ik ook in huis, maar die combineer ik vaak wel met wat anders. Qua combinatie luchtjes heb ik van de tuinen: Anti Stress (omdat ik dus ook van die happy buddha houd, ook al is het wel anders hoor) Deep Breath (sauna geur, maar iets minder intens dan het flesje 'Sauna' wat ik ook heb ) Fresh Breeze: ook fris, iets meer pepermuntachtig. Fresh Energy: munt en eucalyptus.. Ik kies dus wel voor de goedkopere varianten - ervaringen met chi etc heb ik niet.. Bij holland en barrets zijn vaak aanbiedingen.. 1+1 gratis..dan is het ook wel leuk.. Wat ik verder heb en gebruik: lavendel kaneel gewone pepermunt christmas en winter wonder wat ik trouwens wel heb maar zelden gebruik (miskoop voor mij): melisse : te citroenig kamille: gewoon niet mijn geur.. bah ceder: dacht ik te mengen met mandarijn - voor het happy buddha effect- maar nee.. dat is 'm ook niet helemaal... en los vind ik het echt te scherp, houtachtig... Den: veel te sterk.. zelf 1 druppel vind ik te heftig ylang ylang; mierzoet... te zwaar -volgens mij heb ik die opgemaakt als wc luchtje...
Ik koop hele lekkere bij aliexpress. Daar kan je van bestaande geuren etherische olie kopen. Zoals Jadore of fahrenheit. Heerlijk. Verder heb ik echt een mega aantal aan de goedkopere van action en so low bijvoorbeeld. Dan kan ik lekker afwisselen.
Als je echt goede etherische oliën wil kopen zou ik olie gaan kopen van de groene linde. Ik heb thuis een hele verzameling oliën staan. Ik koop de meeste oliën en ook 2 van mijn diffusers bij Lotusdiffusers.
Mijn tip koop echte etherische oliën en geen "goedkope" zooi helaas mag iedereen er 100% etherische olie opzetten terwijl er allerlei rommel door heen zit. Ook moet je met olie en kinderen/huisdieren uitkijken lang niet alle oliën zijn daar geschikt voor. Bijvoorbeeld eucalyptus moet je met jonge kinderen niet gebruiken (wel zijn er kind vriendelijke eucalyptus oliën die zijn milder) Ik gebruik zelf olie van de groene linde en young living.
Oh jammer, ik zat net bij H&B (2e olie €1) te neuzen en was van plan het eens te proberen, om te branden, maar niet doen dus?
Ik vond de geuren van chi heel fijn. Nu had ik er daar ook veel en veel te veel van. Pas alles weggedaan. Sommige van de olien kon je ook voor andere dingen gebruiken dat vond ik toen heel fijn. Voordeel ervan vond ik dat je maar heel weinig nodig had. Dus met een klein flesje deed je best lang
Ik heb net een geurwolkje en heb sinaasappel, mandarijn, vanille (ruik je niet en duur, dus zonde) en lavendel. Sinaasappel is echt mijn favoriet, heerlijk.
Euh welke niet hahaha. Ik heb er zo veel. Ik heb samengestelde olieen maar ook enkele oliën die ik zelf meng. Ik heb thuis 4 diffusers, 1 van alle en 1 gekocht bij intratuin ( due staat op mijn slaapkamer). En dan heb ik er 1 op zoons kamer en 1 in de woonkamer, die komen beide bij Lotusdiffusers weg.
Deze diffusers heb ik,de glazen dus in woonkamer en mijn zoon heeft de zwarte op zijn kamer (op het plaatje is hij wit)
Hi, ik ben aromatherapeut en schrik een beetje van de reacties hier. Geuren zoals kokos, J'adore etc maar ook de troep uit China raad ik echt af om te gebruiken. Dit zijn geen echte etherische oliën en doen meer kwaad als goed. Van bijv kokos kun je geen destillaat maken, dus eigenlijk word je dan gewoon flink genept. Enkele oliën van goede kwaliteit zijn: DoTerra, Young Living en Physalis. Andere merken voegen vaak vulstoffen en parfums toe, omdat zij geen 1e destillaat gebruiken maar een 3e of 4e destillaat. Daar zit geen therapeutische werking meer in en hetgeen wat wel goed zou kunnen doen word vergald door alle schadelijke toevoegingen. Sowieso raad ik het af om oliën te branden. Een goede kwaliteit etherische olie verliest dan zijn therapeutische werking wat zonde is. Daarnaast, bij verbranding adem je giftige stoffen in. Is dat waar je jezelf en je gezin aan wilt blootstellen? Investeer in een goede diffuser van medisch plastic (PP5) zodat als je oliën van een goede kwaliteit diffused het plastic niet kunnen aantasten zodat je voorkomt dat je loskomende plastic deeltjes doet inademen. (Zoo slecht voor de longen) Heb je nog vragen over etherische oliën en wil je weten welke olie jij ondersteunend kunt inzetten dan denk ik graag met je mee.
Nou.. was vandaag bij Casa en daar hebben ze dus serieus olieën die ruiken naar Happy Buddha en Hamam van Rituals. Ik heb ze meegenomen en het ruikt écht bijna identiek. Zeker even gaan snuffelen
Het ligt eraan wat je voor doel wilt behalen zou ik zeggen. Wil je ontspannen, kies dan voor bijv. lavendel. Wil je meer een oppeppend/verfrissend iets, kies dan voor bijv. sinaasappel of groene appel. Zoek je meer een lekkers winters luchtje, dan kan iets met kaneel en evt. gojibessen erin hetgene zijn wat je zoekt. Zo heeft elke olie z'n eigen werking.
Diffuser van Geurwolkje. Olie van Geurwolkje, geur mandarijn. Ik vul het water bij, druppel een stuk of 6 druppels olie erin en gaan... Heerlijke geur. Maaaaar dat is maar voor 5 minuten, daarna is het vrijwel geurloos. Wat doe ik fout?