Ik ben zelf jaloers op de mensen die zo sterk in het leven staan. Ik heb dat niet. Als het mij allemaal teveel is dan kan ik snel emotioneel zijn. Van de week ook bijv. auto deed raar, collega ziek en de laatste weken voor ik start bij nieuwe baan maar alles moet goed afgerond worden bij huidige werk. Terwijl het een grote puinzooi is op het werk. Of in de tijd met de lockdown van de scholen. En werken, onderwijs geven en huishouden. Dat zijn dingen die ik niet kan. Dan komen de tranen. En soms komen die op het werk als het teveel is. En ik hoop als ik straks bij mijn nieuwe baan start dat niet teveel gebeurt. Ik hoop dat alles wat ik de laatste 7 jaar heb geleerd kan meenemen.
Ik ben niet zo snel jaloers, maar ik heb ook veel om dankbaar voor te zijn. 4 gezonde kindjes, een fijn huis waar we allemaal ons plekje in hebben, ik hoef niet te werken financieel gezien dan. Mijn man kan fulltime thuiswerken. Dus ook weinig last van de Corona-crisis. Het enige waar ik weleens ‘jaloers’ op ben als ik zie dat vaders iets leuks aan het doen zijn met hun (kleine) kinderen. Buitenshuis dan. Mijn man zorgt voor ze, stoeit met ze, maar echt er alleen op uit met ze doet ie niet. Ik zou een moord doen voor een dag alleen in m’n eigen huis Maar ja als dat alles is, ik ben een gezegend mens
Op mijn vriendin zij gaat een weekend weg. Niet om te mis gunnen maar ons weekend ging niet door omdat de oppas niet meer kon. We gaan nu in april.
Als ik jaloers ben is dat meestal van heel korte duur. Soms ben ik dan eens jaloers op mensen die eerste doen en dan pas beginnen denken maar dat is even snel weer voorbij, want dat werkt toch niet voor mij . Verder valt het goed mee. Ik heb al wat ik nodig heb uiteindelijk. Wanneer ik stil sta bij mijn eindeloze lijst aan gezondheidsproblemen, zou ik dat natuurlijk graag anders zien maar hierin voel ik geen jaloezie. Op zijn neuzekes gezegd, zolang ze mij kunnen helpen, ben ik bij de goeie.
Ooooh daar moet je echt niet jaloers op zijn! Ik ben zo'n type. Ik moet elke dag ook wel een paar werkmails intrekken. Het is vreselijk om niet even tot 10 kunnen tellen. Ik ben jaloers op jou, dat jij wél eerst kan nadenken! Echt zoveel beter.