ik ben moeder van 2, een zoon van 2,5 en een meid van bijna 11 maanden. maar zij stalked me! ik kan niks doen zonder dat zij een mn broek hangt en loopt te snikken. als ik kook, voel ik al iemand aan mn broek trekken en piepen. het maakt echt niet uit wat ik doe ze plakt de hele dag aan me. tuurlijk ik wil hun alle aandacht geven en geef ze ook veel aandacht maar ik ben alleenstaand en kan het niet elke minuut van de dag doen. haar broer vindt haar nog niet interesant genoeg om met haar te spelen en zij vindt speelgoed niet zo leuk. tenminste na 2 min is ze er klaar mee en hangt ze weer aan mn broek. ik heb geen box dus kan haar daar ook niet inzetten. iemand een idee hoe ik haar kan bezighouden als ik bv even aan het koken ben?
in de buurt speeltjes neerleggen waar ze graag mee speeld. Even in de kinderstoel zetten met wat potloden en papier en lekker laten krassen. Muziek aanzetten en lekker mee zingen.
Ik herken het, al is mijn dochtertje nu 14 maanden. Is ze ook niet tevreden als ze bij je in de ruimte mag zijn? Als ik ga koken, is ze bij me in de keuken. Ben ik boven bezig, dan is zij ook boven, zolang ze me ziet is het goed en anders... brullen Naar de wc ga ik wel alleen hoor, maar das ook bijna het enige wat ik overdag alleen doe! Wat ook helpt bij mij, is om echt een half uurtje haar te vermaken, daarna gaat ze meestal ook zelf spelen en heb ik even mijn handen vrij. Succes, het is niet altijd makkelijk
Herkenbaar van mijn dochter, die was net zo. En nu is ze bijna 4 en doet het nog eigenlijk Alleen kan ik haar nu beter dingen uitleggen en haar voor de tv zetten als ik ga koken. Maar ze heeft eigenlijk altijd veel aandacht gevraagd en niet zelf kunnen spelen. Met koken rond die leeftijd deed ik het zo dat ik haar in de kinderstoel bij me neer zette. Gaf haar dan wat in de hand waar ze mee mocht spelen. Een bakje en soeplepel ofzo. Iets waar ze alleen op dat moment mee mocht spelen, zo bleef het 'nieuw' en leuk. En ik zette een muziekje op en kletste tegen haar tussen het koken door en benoemde wat ik aan het doen was. Klonk vast heel debiel maar zo maakt ik het tenminste een beetje leuk en makkelijk voor ons beide
Een pan geven, een vergiet, een pollepel, bakjes.. vanalles uit kastjes waar hij normaal niet bij mag. Werkt hier goed.
ZOOOO herkenbaar....hier ook een mannetje (13.5 mnd) die altijd bij me wil zijn als ik ga koken. Hij vind het ook echt interessant, want als hij een pan met een pollepel heeft, doet hij me ook echt na. (hij weet zelfs dat er boter in de pan moet, want hij ging bij de koelkast staan hahahaha)...maar lastig is het wel. Ik til hem meestal op, dan is hij stil. Het is mss de makkelijkste manier, maar ik kan er niet goed tegen als hij al die tijd krijsend aan mijn been staat te hangen. En aan de andere kant, hij ziet me wel altijd bezig met eten en hij vind het ook altijd lekker! Maar het helpt soms wel om wat pannen te geven met een pollepel dus...
hier ook een manneke van 11 maand en die doet precies hetzelfde. hij hangt de heeele dag aan mijn benen te hangen en kruipt me overal huilend achterna (dan ga ik blijkbaar te snel). echt niet fijn hoor, it drives me crazy!! ik hiu me er maar aan vast dat t vanzelf weer over gaat...
K heb ook geen box meer maar als ik echt even iets moet dan dan wil ik hem nog wel eens even snel vast zetten in de kinderwagen en even voor baby tv zetten werkt hier
Een goede drager en kind op de rug is hier de truuc. Tijdens het koken is ze namelijk meestal moe & hangerig en dan heeft ze even lekker relax tijd bij mama en kan ik moeiteloos mn gang gaan.
mijn zoon heeft het ook al maanden. we hebben nu een hekje geplaatst tussen kamer en keuken, omdat ik gewoon geen stap meer kon zetten. nu is het groot drama vanachter het hekje
Ja, genant; maar hier werkt babytv ook wel als noodoplossing. Inderdaad; als ik alleen thuis ben en moet koken. Of als ik gedurende langere tijd naar de wc moet. Haha. Verder kijken we echt alleen maar een enkele keer naar de Teletubbies. Ik zie al een paar goede tips voorbij komen. Rugdrager werkt hier helaas niet zo goed meer, ik heb een heupdrager die ook op de rug kan maar at zit niet lekker en zoon wurmt zich daaruit ben ik bang. (Nooit zo ver laten komen, uiteraard!) Op de dagen dat je niet werkt zou je eventueel de grootste voorbereiding kunnen doen tijdens het middagdutje. (Wassen, snijden, pannen vast klaarzetten enzo.) Dan gaat het koken in ieder geval sneller en heb je wat meer je handen vrij.
hier ook heel onverantwoord in de wipstoel voor babytv.. maar dan heb ik echt even rust. en om het voor mezelf goed te praten zeg ik dan dat ik daardoor wel een verantwoorde maaltijd voor hem weet te bereiden, want dat maak ik nog altijd apart, zonder kruiden ed.
hmm pollepels, vergietjes, bakjes enz hhahaha ga ik vandaag es proberen. ik had al geprobeerd haar in de wipstoel voor de tv te zetten maar mevrouw was zo koppig om eruit proberen te kruipen en viel toen met stoel zo op dr grond (ze zat vast natuurlijk) en dat doet ze elke keer weer. dus geen stoeltje meer. vandaag pannekoekjes eten dus dat is lekker snel. meestal doe ik op de dagen dat ik vrij ben inderdaad het meeste werk vooraf zodat ik alleen het eten hoef op te warmen maar soms lukt dat niet. bedankt voor de tips iedereen ik ga ze zeer zeker uitproberen.