Borstvoeding is toch ook goedkoper? Wordt vaak als voordeel genoemd hoor.. Hoor je niet alles van haar met een bepaalde negatieve associatie die in jezelf zit? De rest van je bericht komt over dat mensen vooral mogen elpen( en geven) op jouw voorwaarden, maar als ze willen meeleven of willen vragen hoe de echo was en jij hebt daar geen zin in dan is het gezeur. Terwijl dat medeleven ook juist komt door het delen van de informatie. Mensen zijn geïnteresseerd!! Ik snap best dat het confronterend is na een slechte echo om mensen te woord te staan, maar als je het nieuws deelt dat is dat ook een consequentie dat mensen het ook horen als het wat minder gaat. Ik hoop dat jullie snel rust vinden in alles want hoe meer topics je opent hoe minder stabiel het allemaal overkomt op mij...
Sorry vind het wel onbeschoft van oma dat ze je tot 3x toe gaat bellen terwijl je expres de communicatie via schoonvader laat lopen. Kan me voorstellen dat je totaal geen behoefte hebt slecht nieuws 100x te vertellen. Als je netjes aangeeft gewoon rust te willen neemt ze dit dan niet van je aan? Daarnaast waren mijn eerdere opmerkingen niet als aanval op je maar meer als tip om jezelf te beschermen. Als je het nieuws niet zo vroeg had gedeeld met iedereen en even je echo had afgewacht had ze je ook niet in zo een positie kunnen plaatsen. Net als met het zo vroeg aanschaffen van allerlei spullen zoals bijvoorbeeld het eerste pakje. Tuurlijk kan je dat gebruiken voor een volgend kindje mocht deze zwangerschap misgaan maar dat maakt het voor jou extra confronterend. Dit eerste pakje Heb je gekocht voor dit kindje. Mocht het nu mis gaan wat ik absoluut niet voor je hoop blijft zoiets altijd confronterend... je blijft het gevoel houden dat het eigenlijk voor je eerste kindje was en dat kan heel verdrietig en pijnlijk zijn!