Vanaf wanneer dagelijks voelen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by firsttimemom, May 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Vanaf wanneer ongeveer moet ik ons meisje elke dag voelen?

Ik voel haar eigenlijk de laatste weken sowieso wel iedere dag... Nu gisteren bij de yoga nog (heel druk ineens, als ze 10 rondjes draaide, viel me echt op vandaar...) en sindsdien niet meer! Ik begin me dus een beetje zorgen te maken eigenlijk! :( (ik ben nu 24+2)

2. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Voor je 24e week is het normaal dat je je baby niet elke dag voelt. De hoeveelheid bewegingen die je voelt is afhankelijk van hoe het kindje en waar de placenta ligt. Vanaf 24 weken moet je je kindje wel elke dag voelen. De meeste kindjes bewegen volgens een patroon. Overdag zijn ze wat rustiger en als jij 's avonds rustiger wordt dan worden zij drukker. Voel je je kindje al de hele dag weinig of niet of ben je ongerust over de bewegingen van je kindje, ga even rustig liggen met je handen op je buik, por je kindje een beetje wakker, wacht even af. Een mooie leidraad is; als je er niet specifiek op let, moet je 10 x per dag je kindje voelen, als je er wel op let (liggen met je handen op je buik) dan moet je in 2 uur je kindje 10 x voelen, en elke beweging telt inclusief hikjes en schuifjes. Vertrouw je het niet bel ons!

Verloskundigenpraktijk Oost - Spoed: bloedverlies buikpijn vochtverlies baby niet voelen bewegen

3. firsttimemom

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Ik zit net op de scheidingslijn dus... 24 weken :(

Ik heb niks te doen verder vandaag, dus zal zo eens even plat gaan, kijken of ik contact krijg... Het zit me toch niet lekker!

4. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik zou inderdaad nog even afwachten en kijken of ze reageert, voel je dan nog niks zou ik toch maar even bellen.

5. Trinity

Trinity Fanatiek lid

Nov 7, 2012
    1,176
    0
    0
    Overijssel
    Tegen mij is gezegd dat je met 27 weken echt de kleine elke dag moet gaan voelen.. En bij mij voelde ik hem inderdaad vaker met 23, 24, 25 weken. De ene dag wel en de andere dag niet. De kleine kan nog alle kanten op. Hij kan ook naar binnen schoppen. Kan nog rondjes draaien en koprollen doen. Maak je niet teveel zorgen meid. Met 27 weken moet je hem/haar echt elke dag gaan voelen.

De kleine slaapt ook zo een 16 a 20 uur per dag. :)

Als jij rond loopt of bezig bent met dingen, dan wieg jij de kleine als het ware in slaapt. Je zou denken dat de kleine dan wakker is. Maar het is het tegenover gestelde. Zit jij stil, dan word de kleine wakker en begint te bewegen.

Maak je nog geen zorgen meid. Je hoeft hem nog niet elke dag te gaan voelen.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ja vanaf 27 of 28 weken 10 bewegingen per dag. Dus 3 plopjes is al 3 ook al is het achter elkaar. Vergeet niet dat de kleine 20 van de 24 uur kan slapen. .. je kan dus halverwege de dag al op 10 zitten.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Die regel houden ze hier in het zh aan op de afdeling waar ik lig

8. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Sorry, pik je topic even in, maar vanaf wanneer 'moet' je je baby gaan voelen??
    Ik ben nu dus 16 weken, maar weet het echt niet meer, en volgens mij heb ik hem/haar nog niet gevoeld.

9. SDenise

SDenise Fanatiek lid

Jan 27, 2012
    1,859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Hier ook vanaf 26 weken elke dag "moeten voelen" ben een aantal x extra geweest want mijn meneer was erg rustig..
    Gewoon ff bellen, is voor hun een kleine moeite !

10. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Blijft spannend. Maar ik voel de kleine dagelijks sinds 16 weken. Hij is nooit een dag afwezig geweest. T is ook wel een drukke vent dus als hij hier in een ochtend nog een 10 zich heeft laten voelen ben ik al in paniek. Je moet het vooral vergelijken met hoe vaak t normaal voor jou is. Aantallen zeggen niet zo veel. Indrrdaad even de rust er voor pakken en lekker liggen. Vaak reageren ze daar wel op. Bijbteijfel gewoon bellen met de vk. Maar soms is het gewoon een kwestie dat ze opeens anders liggen waardoor je t niet goed voelt.
    Ik heb een collega en due bijv haar dochter zelden fevoeld tijdens de zwangerschap. Die moest er echt rustig voor gaan liggen want anders was er geen beweging. De heke zwangerschap door.

11. firsttimemom

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Gelukkig weer gevoeld! Ben helemaal niet zo´n stress kip, maar omdat die hyper actieve meid gister nog zo opviel schrok ik er gewoon van.

Ik voel en zie haar al weken dagelijks bewegen, een druk meisje dus... Ik heb vandaag ook mn dag niet (nergens zin in, gewoon echt een k*tdag), dus misschien dat t daarom allemaal ff te onzeker werd!

Maar net weer een filmpje kunnen maken van trapjes die duidelijk aan de buitenkant te zien zijn!

Thanks meiden!

Share This Page