Jaloezie helaas terecht

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door user, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Meid hoe dan ook, geef jezelf niet de schuld.. tuurlijk jij zal minder affectie hebben getoont, dat vind ik eigelijk ook heel erg begrijpelijk met een kindje rondlopen en wat je hebt meegemaakt voor de 2e, als jou vriend zo graag met iemand erover had willen praten had die dat ook met jou kunnen doen, of een goede mannelijke vrienddie tips kan geven want dit soort dingen lopen altijd fout, hij klaagt bij haar over jullie relatie, met een drankje erbij... het is en blijft een keuze die hij heeft gemaakt, hij heeft ervoor gekozen om naar haar toe te gaan en niet aan zijn eigen relatie te werken...
    Voor mij zou dit echt een hele duidelijke keus zijn en niet te vergeven zijn.
    Ik ben nu ook bijna 7 weken uit elkaar met me vriend en ik gaf in het begin ook mezelf de schuld.. ik had ern paar keer gezegt dat ik het uit wou maken, en ik ging nooit meer mee, maakte me niet meer op.. de stomste excusjes.. nu denk ik bij mezelf ik heb die dingen alleen gedaan omdat hij zo een klootzak was.. en ik ben nu blij...
    Het is misschien heel hard maar wil jij nog een relatie met iemand die je nooit zou kunnen vertrouwen.. dat je altijd de drang hebt om in zn telefoon te kijken, dat je je altijd afvraagt of die nu echr bij zijn vrienden zit..

En met dat wijf nog vrienden blijven?? Nejj sorry dat is echt een zware no-go.. dan had ik hem echt binnen 2 tellen mn huis uit getrapt

2. user

user Nieuw lid

30 aug 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    #22 user, 1 sep 2016
    Laatst bewerkt: 1 sep 2016
    Jeetje.. wat een reacties... <3

Ik heb inmiddels geschreeuwd, gejankt, ben weggelopen, en weer terug gekomen, daarna heb ik nog meer geschreewd en gejankt... Ik hou van hem.

Hij verzekerd me dat het bij de appjes zijn gebleven, en dat zij dit soort appjes (wat er in stond ga ik hier niet neerzetten, het was én seksueel getint, én ook, hoe noem je dat? verliefdachtig:() nu een aantal weken naar elkaar sturen. Maar dat ze gewoon vrienden zijn. Ik geloof hem dat hij niet lichamelijk is vreemdgegaan. Ik geloof misschien nog wel dat ie niet 'verliefd' is, maar ik geloof wel dat hier wel bepaalde gevoelens bij komen kijken, waarvan hij zegt dat die er niet zijn, behalve 'gewone vriendschap/maatjes'. 'Gewone' vrienden zeggen dit soort dingen niet tegen elkaar... :(:( Hij zegt dat ze het allebei niet meende. Maar waarom zeggen ze t dan?!

Hij gaat het contact verbreken, sowieso totdat ze uit haar verlof komt. Maar hij vecht voor haar. Hij wil deze vriendschap niet kwijt. Hij geeft het zo duidelijk aan iedere keer, en geeft me iedere keer weer een 'klap in mijn gezicht'... ik kan niks anders dan janken. Het stiekeme gedoe met zijn telefoon is over. Gelukkig kan ik wel goed met hem praten en geeft hij me wel het gevoel dat hij echt eerlijk is. Iets te eerlijk soms... :'( Maar ook voel ik me schuldig dat hij zijn 'vriendschap' kwijt is, het doet hem duidelijk zeer. Ik weet dat ik daar boven moet staan, maar ik ben bang dat dit tussen ons in komt te staan..

Volgende week ga ik met iemand praten, sowieso om aan mijn eigen zelfvertrouwen te werken (waar waarschijnlijk de jaloezie echt uit voortkomt), en alles wat er nog meer gebeurd is de afgelopen 2,5 jaar (miskramen en bbz is niet t enige) en ik hoop op deze manier ook een manier te vinden om mijn relatie en gezin te redden.

3. Brechtjee

Brechtjee Lid

26 aug 2016
    34
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ahh knuffel voor jou! Ik snap de tweestrijd tussen het stellen van grenzen en iemand juist de ruimte geven maar geef jezelf alsjeblieft niet de schuld! Het is gewoon een hele vervelende situatie.. Probeer er open over te blijven en neem hem ook mee in jouw gevoelens in deze.

Goed dat je er met iemand over gaat praten, hopelijk ben je hierbij gebaat!

4. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Wellicht moet hij ook met iemand gaan praten... wat hij doet is ook niet normaal en blijkbaar snapt hij dat niet helemaal... en je hebt gelijk hoor, natuurlijk stuur je niet dat soort appjes met "vrienden", wat een onzin. Ik vind het niet zo leuk om te zeggen, maar misschien kan ij dit tegen hem zeggen, maar hij is dan misschien niet fysiek vreemdgegaan, maar duidelijk wel ik gedachte op papier... en dat is toch net zo goed niet normaal??

Succes in ieder geval en ik hoop echt dat jullie hier samen uit kunnen komen.

5. natalie21

natalie21 Lid

28 mrt 2016
    30
    0
    6
    Dikke knuffel, als tweede geloof in jezelf!
    Jij dacht het stinkt en voila, het stinkt ook.
    Dat hij nu zegt "het komt door jou".... sorry maar ....
    Als hij zich achtergesteld voelt door zijn eigen kind en dat twee jaar na dato verteld en dan een relatie begint met een zwangere vrouw... hij herhaalt zich dus.

Laat je niks wijs maken!
    Je hebt emotioneel een tik gehad en natuurlijk sta je dan wankel op je benen maar laat je niet wijs maken dat het alleen aan jou ligt.

Nee ik ken je niet maar, je bent vast een prachtmens!
    Heel veel sterkte.

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Jeetje wat erg! Zoals een aantal hier al schreven je gevoel zegt een hoop. Heb het met mijn ex meegemaakt, er toen niks mee gedaan omdat er een hoop andere dingen speelde en ik al besloten had bij hem weg te gaan. Vlak nadat ik bij hem weg ging heeft hij ook een relatie met haar gekregen. Volg je gevoel....

Dat hij hoopt weer een vriendschap zonder gedoe aan te kunnen gaan is natuurlijk belachelijk. Als er zoiets gespeeld heeft zijn er gevoelens bij komen kijken dus dat gaat niet meer. Uit respect naar jou vind ik het ook echt niet kunnen! Ik zou hem ook nooit meer vertrouwen, vertrouwde mijn ex ook niet meer met haar. Lastige in jouw geval is dat het collega's zijn en ze elkaar nog zullen blijven zien. In mijn geval was het een klant van hem en kwam hij er met veel regelmaat, maar het maakte me niet meer uit omdat ik in mijn hoofd al een stap verder was.

Heel veel sterkte!

7. Islah

Islah Niet meer actief

+1 en daarbij überhaupt het feit dat hij erover liegt vind ik al erg genoeg. Toegeven dat hij fout zit zou ik waarderen (voor zover je over waarderen kan spreken in zo'n situatie natuurlijk, maar liegen maakt het iig nóg erger).

8. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Jakkes wat vervelend. Ik krijg meteen een idee van het soort berichten en ik weet één ding als ze zo de spanning blijven opbouwen dan gaat het een keer fout. Dat is geen vriendschap dat is lust en het feit dat hij dat niet op wil geven zegt eigenlijk al genoeg. Je eigen vrouw of een collega, hoe moeilijk kan die keuze zijn.

Voor jezelf vind ik het heel goed dat je hulp gaat zoeken. Laat je geen schuldgevoel of minderwaardigheidsgevoel aanpraten. Als HIJ meer aandacht voor jou had gehad, had jij dat vast ook aan hem gegeven. Mannen en hun ego...

9. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Jeetje meid wat een rot situatie voor je! Je houdt van hem en dan moet je zo'n beslissing nemen die je leven gaat veranderen. En dat terwijl je zo wankel staat door het heftige jaar en deze enorme klap in je gezicht.

Ik wil je veel kracht toe wensen! Weet dat iedereen het verdiend om 100% van gehouden te worden! Ook jij! En laat je in godsnaam geen schuldgevoel aanpraten, als hij ergens ontevreden mee was had hij het moeten bespreken met je. Op moeten proberen zich in je te verplaatsen. Hij is fout, zij is fout (zwanger en wel, serieus?!). Punt.

En onthou: karma is a bitch... Ze krijgen ooit de deksel op hun neus voor hun slechtheid.

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik vind je man maar een lapzwans dat hij niet voor jou wil kiezen...
    En dat hij nog vrienden met haar wil blijven... Echt waar ik vind het onvoorstelbaar....

En ik kan mij een heel goed beeld vormen van die berichten... En wat hiervoor al gezegd word, de spanning is al zo groot dat je kan wachten tot er iets mis gaat...

11. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hij vecht voor haar zeg je. Voor de "vriendschap" die ze hebben en die hij niet kwijt wil? Tja zegt mij al genoeg. Een vent die een vriendschap met seksueel getinte berichten boven zijn eigen vrouw verkiest is in mijn ogen al verkeerd bezig. Hij kon kiezen: of die "vriendschap" komt tot een einde of hij kon opzouten. En die vriendin kreeg ook een fiks berichtje van me!

Als jullie beiden aan de relatie willen werken, ga dan in relatietherapie. Het is niet jouw schuld dat hij aandacht bij een ander zocht. Hij had z'n mond moeten opentrekken als hij niet happy was en jou niet in de waan moeten laten dat er niks aan de hand is.

Pak jezelf bij elkaar en wordt maar boos! Ik snap je verdriet, maar schouders rechten en even goed duidelijk maken wat jij nu wilt en verwacht van hem. Jij lijdt onder hun vriendschap en als hij zo naïef is en denkt dat hij met 'sorry' wegkomt en doodleuk verder kan gaan met die vriendschap, dan heeft hij het goed mis natuurlijk. Ik geloof er echt geen barst van dat hij geen gevoelens heeft voor haar. Je stuurt niet zomaar seksuele berichten naar iemand.

12. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Jeetje het lijkt wel alsof hij jou de schuld geeft dat hij zijn "vriendschap" kwijt is en jij voelt je nog schuldig ook!
    Jij bent niet fout maar hij!
    Logisch dat je jaloers bent als je word geconfronteerd met zulke berichten? Dat heeft toch niet persé iets met onzekerheid te maken..
    Ik vind dit echt heel raar! Meid laat je niet bedriegen

13. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik weet niet hoe lang ze al bevriend zijn en hoe belangrijk hij vriendschappen in het algemeen vind, maar ik zou echt heel vreemd opkijken als mijn man zou praten over 'vechten voor een vriendschap' (en dan vechten met míj) in plaats van 'vechten voor ons huwelijk'.

14. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Dit inderdaad. Vrouwen en hun gevoel... klopt 99% van alle keren.
    Heb ook zoiets meegemaakt haren geleden. Had al zo'n gevoel dat er iets niet klopte. En ja hoor. Hoe stom voel jij je dan hé!

Wil je veel sterkte wensen. Kan je geen adviezen geven aangezien jij zegt dat je oud wilt worden met hem etc.

Als je dat echt wilt zul je dingen moeten accepteren en dat gaat heel moeilijk en zwaar worden.

Denk ook even aan jezelf. Succes en sterkte!

15. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Even vanuit een andere hoek bekeken; de dame waarmee je man appt is net bevallen! Zij hoort samen met haar man te genieten van hun jonge gezinnetje, en helemaal geen tijd en energie te hebben om met je man te appen. Zij maakt dus bewust tijd voor je man, en stopt die energie niet daar waar ze het zou moeten doen. Zij stopt niet hoor, ook niet als ze straks weer gaat werken.

Dat je het zielig voor je man vind dat de vriendschap nu onder druk staat, niet doen! Een vriendschap tussen een man en een vrouw kan prima. Wij hebben ook vriendschappen met het andere geslacht, maar daar komen echt geen sexueel gevoelens bij kijken. Zou dat wel zo zijn, dan moet je zo slim zijn direct te stoppen met de vriendschap. En ga alsjeblieft niet jezelf de schuld geven. Als jullie relatie even wat lastig is, dan is dat nog geen reden om je behoeften bij een ander te halen. Dan hoor je met elkaar te praten.

16. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Jij hoeft niet te accepteren dat hij voor haar vecht meid. Ik zou hem een ultimatum stellen: Je vecht voor haar, of je vecht voor mij. Na dit bedrog, waar het ook vandaan komt, moet hij het niet voor vanzelfsprekend zien dat jij alles maar pikt en wel bij hem blijft. Daar mag hij best zijn offers voor maken.

17. wondertje2015

wondertje2015 Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.454
    90
    48
    Vrouw
    huisvrouw
    bij mijn geliefde
    Zo heb even je verhaal gelezen meis wat heftig zeg. Maak me wel zorgen om het feit dat hij voor haar "vriendschap" wil vechten, hij zou voor jou en jullie gezin moeten vechten. En schuldig moet je je zeker niet voelen want als hij dingen vond wat jij "verkeerd" zou doen had die met jou moeten praten. Helaas in de zelfde situatie gezeten met mijn ex man alleen was hij niet eerlijk. En kwam pas na de scheiding naar voren dat die al een ander half jaar verliefd was op nota bene mijn nichtje. We waren ook bezig met kinderen krijgen dit wou ook niet lukken. Heb met hem gepraat relatietherapie en alles voor gestelt, ik kreeg alleen te horen dat ik gek was en dat hij geen hulp wou. Ik heb van alles geslikt van hem ben venederd tot en met. Ben toen na hem voor een keus te hebben gesteld vertrokken en kreeg ik later van mijn nichtje te horen dat hij haar meteen sexueel getinte appjes begon te sturen zodra ik weg was ik heb dus de beste keus gemaakt. Alleen jammer dat het niet tijdens de scheiding naar voren is gekomen waardoor ik afgeschildert ben als weet ik allemaal wel niet. Ik wil hier mee zeggen dat je je geen dingen moet laten aanpraten en er zeer zeker op staan dat hij de vriendschap met haar verbreekt. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen meis en dat je hem weer leert vertrouwen. Ik wens je heel veel sterkt in deze periode knuffel.

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wat een rot situatie. Waarom zou jij je slecht moeten voelen over je 'jaloerse en aanstellerige' gedrag? Niet doen hoor! Je kan het ook omdraaien: jij en je man hebben geen geheimen voor elkaar dus who cares als je af en toe in elkaars telefoon kijkt (doen wij ook maar idd, niet iedereen vindt dat fijn).

Waarom zou hij moeten vechten voor haar vriendschap? Volgens mij hoeft hij vrij weinig te doen aangezien het app-contact van beide kanten komt. Het is heel gemakkelijk om te beweren 'zet hem aan de kant, ik zou hem nooit meer vertrouwen', maar ook jij hebt je gevoel en je gezin om voor te vechten als jij dat wilt.
    Ik denk dat het het allerbelangrijkst is dat jullie praten. Accepteer dat niet alle gesprekken zinvol gaan zijn, accepteer dan het soms uitloopt op niets, accepteer dat sommige gesprekken soms uit gaan lopen op tranen: áls jullie maar praten. Ik zou hem ook goed duidelijk maken dat wanneer hij bepaalde gevoelens heeft over zijn relatie met jou / jullie huwelijk (dus bijv. het gevoel dat hij niet genoeg aandacht van jou krijgt), hij dit gewoon moet aankaarten, hoe lastig ook soms. Het is zeker géén excuus wanneer je een introvert persoon bent. Ik bedoel, óók dan moet je werken aan je huwelijk (bijv. communiceren).

Ik snap heel goed dat je hem op dit moment niet vertrouwt en ik kan natuurlijk niet voor jou spreken, maar als je hem echt niet kwijt wilt, dan is dit ook het moment voor jou om te blijven vechten voor hem. Dat doe je door hem duidelijk te maken hoe jij je nu voelt (door wat hij gedaan heeft) en wat er voor jou voor nodig is om je weer beter te voelen. Stel wel grenzen, want ik zou het absoluut onacceptabel vinden als hij nog contact zou houden met haar. Het is wat anders om een keer een grapje te maken of af en toe te appen, maar seksueel getinte berichten vind ik echt niet door de beugel kunnen.

Ik hoop voor jullie dat jullie er samen uitkomen. Ik denk dat er een heleboel mogelijk is als jullie het samen maar echt willen. Eventueel met een beetje hulp, daar is niets mis mee!

Sterkte meid!

19. natalie21

natalie21 Lid

28 mrt 2016
    30
    0
    6
    Wat zou hij doen als de rollen om werden gekeerd?

Mannen en hun eer, wat als zijn vrouw een meer dan vriendschappelijke relatie krijgt met een man? En wat als jij dan die relatie niet op zou willen geven...
    (ff op zijn pik trappen) Wat als het een lesbische relatie zou zijn want jij zocht een persoon die je door en door begijpt, ze zeggen dat vrouwen "zachter" zijn.

Die van mij... het huis zou te klein zijn. De relatie zou ook voorbij zijn. Ik zou niet een hoeven te kiezen, de keuze was dan al gemaakt zodra ik begon te "sexten".

Laat je niet gek maken, hij wil duidelijk van twee walletjes eten terwijl hij misbruik maakt van jouw liefde voor hem.
    Zo gemeen... hij kent je waarschijnlijk heel goed en weet dus precies wat hij tegen je moet zeggen zodat je weer van hem houdt.

Weten zijn collega's van dit alles? Wat vindt zijn baas van zo'n relatie op het werk die mogelijk problemen op gaat leveren?

Mijn broer is ook zo'n... rokkenjager en het dorp praat schande over zijn vrouw. "Dat ze het accepteerd?"
    Toen ik daar nog woonde werd ik zelfs aangekeken op ZIJN gedrag.
    Van mijn oma werd destijds gezegd dat zij de hoer was omdat ze volgens iedereen wist dat mijn opa vreemd ging. Ze wist het niet... ook niet hoe iedereen over haar dacht...

Ik zeg niet ga van hem af, ik zeg alleen.... dit heeft soms meer gevolgen dan je denkt. Dus als hij voor jou kiest... dan moet hij ook voor jou kiezen en zich als zodanig gedragen.
    Of is zijn "vriendschap" zo belangrijk dat je dit ook maar moet slikken?

Succes!

20. Yasemin19

Yasemin19 Niet meer actief

Sorry.maar hij vecht voor háár?! Hiervan gaan al mijn alarmbellen rinkelen, niet gemeen bedoeld naar jou. En wat iemand voor mij ook al zei: zij hoort van haar pasgeboren baby en gezin te genieten. Als ze dan idd nog steeds tijd vrij maakt en moeite doet om JOUW man te appen, dan vrees ik dat zij niet gaat accepteren dat je man het contact even verbreekt. En daarbij vind ik het abnormaal dat hij het contact maar tijdelijk wil vebreken en voor haar wil vechten. Hij hoort voor jou te vechten en je al helemaal geen schuldgevoel aan te praten. Sorry maar ik heb hier echt een heel naar gevoel bij. Meid blijf alsjeblieft aan jezelf denken en blijf bij je standpunt. Je hebt alle recht om te willen dat deze "vriendschap" voorgoed voorbij is. Ik hoop dat je alles voor jezelf op een rijtje kunt krijgen. Sterkte!

Deel Deze Pagina