Ik hoef geen gelijk. En ik maak geen verkeerde woordkeuze. Ik zeg alleen dat ik deze eigenschappen geen mooie eigenschappen vind. Ookal ben je nog zo beschadigd. Je hebt altijd een eigen keuze om te zijn wie je wil zijn.
Dat verdriet dat er was noemde ik jaloezie. Inmiddels is het gewoon wat het is en heb ik een fijn warm nest
Ik denk eigenlijk dat het door de ouders komt als broers en zussen jaloers op elkaar zijn. Mijn ouders hebben nooit het gevoel gegeven dat ze de 1 meer aandacht dan de anderen gaven. Dus we hoefden nooit jaloers te zijn. Dus een warme en stabiele thuissituatie geeft denk ik niet zo snel jaloezie onderling.
Dat zou ik ook denken... en toch vindt een van mijn broers dat hij altijd vreselijk achtergesteld wordt... en echt, het is gewoon niet waar. Financieel krijgen we allemaal ongeveer hetzelfde (scheelt misschien een paar euro op jaarbasis, in cadeaus) en qua aandacht denk ik dat hij nog het meeste aandacht krijgt; juist omdat hij zich zo opstelt... Ik heb mijn moeder wel eens in tranen aan de deur gehad omdat hij weer eens riep dat een ander voor getrokken werd. Vreselijk! En echt, onze ouders zijn schatten! Staan altijd klaar voor hun kinderen, willen overal mee helpen, zijn betrokken, houden nauw contact met ons allemaal, weten wat er in onze levens speelt... en dat was vroeger thuis ook zo
Hoe kan je je daar dan aan irriteren? Ik zou blij zijn dat het mijn broer (of iedereen die me lief is) wel voor de wind gaat!
In jouw situatie kan ik me je gevoel van jaloezie wel begrijpen. Maar in jouw situatie is het echt een onrecht verhaal!
Omdat het ons telkens onder de neus gedrukt wordt. "Bij ons dit, bij ons dat" en tuurlijk ben ik ook blij dat het hun voor de wind gaat maar dat wil niet zeggen dat ik het altijd leuk moet vinden dan wij pech hebben.
Absoluut niet maar iets niet leuk vinden bij jezelf is natuurlijk wat heel anders dan jaloers zijn op een ander.
Moeilijk... hier heb ik dat helemaal niet naar mijn broer of schoonbroer. Merkte vroeger wel dat mijn broertje altijd de lieveling was en alles wat hij deed zo super was. Ik deed maar wat kennelijk. Mijn ouders zijn er uiteindelijk wel op terug gekomen. Ik ben inmiddels getrouwd, koophuis, 3 kids en een eigen bedrijf. Ik kijk altijd naar hoe wij het hebben en heb totaal geen jaloezie naar iemand toe. Anders om gelukkig ook niet