Hoi hoi, K weet niet of dit onderwerp al eens eerder geopend is,maar k wil het toch even zelf vragen. Nog eventjes en ons tweede wonder word geboren. K heb met mijn dochter Noa 10 weken borstvoeding gegeven en dat ging allemaal best goed alleen had ik elke voeding wat moeite om even de rust en tijd te nemen en het vroeg toch wel om enige concentratie. Nou wil ik bij ons tweede ook dolgraag borstvoeding gaan geven als het lukt maar heb geen idee hoe het gaat lopen met ons oudste erbij rond te dartelen. K weet nl niet hoe ze gaat reageren of dat ze mischien jaloers zal zijn of dergelijk en mischien alle aandacht op zal proberen te vragen. K vroeg me af hoe dat bij jullie tweede in zn werk ging en of jullie mischien al wat tips hebben waar ik eventueel rekening mee moet en kan houden. K hoop op wat reacties want k vind het allemaal maar wat spannend. Alvast bedankt, Tamara.
Hier was het wel even wennen. Wat ik gedaan heb, en nog steeds doe, is iedere keer bij een voeding vertellen dat de baby nog veel moet drinken bij mama. Mijn zoontje speelt dan met *speciaal* speelgoed voor tijdens de voedingen of hij kijkt even tv. Het scheelt dat hij nog slaapt tussen de middag en 2 ochtenden op de psz zit, en dat hij zelf ook nog bij mij drinkt. Jouw oudste is bijna 2 als de kleine er is, dan is het misschien wat lastiger uitleggen, maar je vindt er echt wel een weg in. Na een aantal weken komt er vanzelf een soort van ritme.
Wat vaak goed werkt is om voor de oudste speciale dingen die ie leuk vind, lievelingsspeeltje, lievelingsboekje, lievelingsdvd alleen tijdens het voeden te geven, zodat de voedingstijd ook voor de oudste een speciaal moment wordt.
wat een goede tips. Hier is min dochter ook we evn jaloers geweest. hij kreeg toch iets van mamma en zij niet. Dus als compromis, krijgt zij af en toe een flesje afgkolfde melk wat over is. en ze is niet meer jaloers op de borstvoeding. Ook heb ik foto'svan haar laten zien toen zij borstvoeding kreeg en dat werkte goed.
Hier werd mijn zoontje ook wel wat jaloers maar hoe leg je dit aan een kind van 16 maand uit. Ik heb hem onder het voeden gezellig naast me op de bank. Daar kan hij zelf niet opkomen en hij vind het dus heel speciaal dat hij erbij mag zitten, als ik hem tussendoor maar even een kus geef (komt hij zelf halen hihi) en wat aandacht geef vind hij het wel goed nu
Hier is het eigenlijk vanzelf gegaan. De oudste had een mooie garage gekregen toen de baby werd geboren, en ik had eerst bedacht dat hij daar dan mee mocht spelen tijdens de voedingen, maar hij vermaakt zichzelf gewoon prima. Al vanaf het begin komt hij vaak even zeggen dat de baby aan de borst wil drinken, als hij even huilt. Of hij brengt mijn kolf en zegt dat ik even melk moet gaan maken. En zijn knuffel wordt ook vaak even aangelegd, bij mij, bij zichzelf en zelfs eens bij papa. Een keertje was hij jaloers en toen zei ik voor de grap dat hij ook wel even bij mama mocht drinken. Daar moest hij toen heel hard om lachen, want dat was toch wel echt iets voor babies. Hij heeft het overigens wel eens geprobeerd, maar wist niet meer hoe het moest.
In het begin kwam één voeding van de jongste samen met het tv-moment van de oudste en sliep hij bij bij een ander voedingsmoment, dus kwam dat mooi uit. Inmiddels is het tv-moment verplaatst. Nu gaat hij zelf spelen of komt met een boekje aanzetten. Dan kruipt hij naast me op de bank en lezen we samen. Heerlijk! Ook mijn oudste mag de gekolfde melk opdrinken, als de jongste niet meer hoeft. Dat vindt hij wel lekker en aast er echt op. Ook vroeg ik een keer of hij ook wilde drinken aan de borst. Dat wilde hij wel, maar toen hij naast me op de bank zat en naar mijn borst keek, betrok zijn gezicht ineens en was het een veelgehoorde "nee!". Ik heb me er van te voren ook "druk over gemaakt" en van alles bedacht, maar in de praktijk gaat het redelijk vanzelf. Wel heb ik vooraf een babypop gekocht, zodat hij dingen kon immiteren. In het begin moest hij er niets van hebben, maar de laatste weken pakt hij zijn pop erbij als ik de jongste ga voeden. groetjes en geniet er vooral van, straks! groetjes, Natasja2