Gister gesprekje gehad met een collega/vriendin Zij zegt het wel leuk voor me te vinden dat ik een beebje krijg maar ze zei dat ik niet van haar moest verwachten dat ze blij zou zijn voor me en zo. Omdat zij nog alleen is en geen kids heeft en het moeilijk vindt om te zien dat ik nu wel zover ben. Ze zegt dat dat komt omdat ik dichterbij haar sta dan andere collega's. Aan de ene kant snap ik dat wel maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat ze het me niet gunt? Jaloezie of zo? Ik kan er ook niks aan doen dat zij nog alleen is. En als een vriendin van mij zwanger zou zijn zou ik blij zijn en meeleven. Dat heb ik ook gedaan toen ik ook nog single was. Ik kan natuurlijk niet voor een ander denken en voelen... Ik denk dat ik haar even met rust laat nu en als zij er behoefte aan heeft dan mag ze dat kenbaar maken. Aan het idee laten wennen of zo in haar eigen tempo. Wat vinden jullie?? Herkennen jullie dit ook??
Ik kan me haar gevoel wel voorstellen maar niet haar reactie. Heb er zelf ook altijd moeite mee gehad dat iedereen om me heen zwanger werd en ik nog steeds single was terwijl ik ook zo graag een kind wilde. Maar ik heb dat nooit laten blijken. Vind het dus nogal onvolwassen dat ze gewoon tegen jou zegt dat je niet moet verwachten dat ze blij voor je is! Ik zou haar nu idd gewoon even met rust laten. Denk dat ze vanzelf wel weer naar je toe komt als ze aan het idee gewend is.
Vind het eerlijk gezegt een beetje rare opmerking van haar. ik ben nu 17 maanden bezig om zwanger te worden en in die tussen tijd hebben al 5 goede vrienden van me een baby gehad.. .ja tuurlijk is het moeilijk maar ben echt wel super super blij voor ze.. .dat hoor je ook te zijn voor je vrienden vind ik... geniet net zo hard mee van hun kleintjes. xxx
En dat ze eerlijk is respecteer ik ook natuurlijk. Ik kan niet voor een ander denken en voelen. Maar het steekt toch een beetje. Juist van vrienden vind je het leuk om wat support te krijgen.
gevoelens kan ik me ook indenken maar haar reactie tja een beetje hard voor haar niet leuk om te horen dat jij wel zwanger bent geraakt, maar voor jou niet leuk dat ze zegt ik ben niet blij voor je ik zelf heb ook 5 jaar moeten wachten op mijn eerste babe, maar was altijd dolgelukkig als 1 van mijn vriendinnen zwanger was en reageren van goh leuk voor je maar ben der niet blij mee, nee kan ik me niet indenken ik denk dat ze der zelf erg straft met zulke gedachte's want diep in der hart wil ze dit zelf ook zwanger raken , dus kan me moeilijk indenken dat ze jou het niet gunt want daar komt het een beetje op neer als je zulke gedachtes hebt , niet blij kunnen zijn voor ...
Ze kan ook iets genuanceerder eerlijk zijn, bv: 'Ik vind het echt super voor je, maar ben eerlijk gezegd een beetje jaloers...maar doe m'n best om blij te zijn voor je hoor, want voor jou is het natuurlijk geweldig!!' Zoiets, zou het iig niet zo recht voor z'n raap zeggen en op bovenstaande manier bedoel je hetzelfde maar klinkt het toch iets aardiger Verder kan ik me haar jaloezie wel goed voorstellen. Ik wil ook al graag mama zijn vanaf m'n 20e ongeveer maar nooit een relatie die stabiel genoeg was gehad om er daadwerkelijk mee te beginnen. Dan kan het nogal steken als je in je naaste omgeving wel van die geluksvogels ziet. Maar idd, breng het ff wat netter ofzo...
Ik krijg een beetje het idee dat ze haar probleem bij jou neer legt, omdat jij niet mag verwachten dat zij blij is. En dat is niet eerlijk, vind ik. Ik denk dat je er wel goed mee omgaat, door haar nu even met rust te laten. Zodat ze aan het idee kan wennen! Succes in ieder geval..... Gr Tamar