Ik zal wel heel erg verwend en ondankbaar overkomen nu, maar hebben jullie ook weleens dat je gewoon even niet zwanger wilt zijn? Ik bedoel...gewoon ff één dagje rust. Eén dag je eigen lijf terug. Ik vind het heerlijk hoor en geniet er ook van, maar het wordt nu gewoon zwaarder. Ik kan heel moeilijk accepteren dat mijn lichaam niet meer kan wat ik wil. Vraag daardoor soms een beetje teveel van mezelf dus het is ook gewoon mijn eigen schuld! Eigenlijk mag ik helemaal niet klagen, want heb lichamelijk een vrij makkelijke zwangerschap. Weinig kwaaltjes. Maar vandaag...pfff... m'n voeten doen zeer, heb onrustige benen, last van maagzuur... Eén dagje sabbatical...ja dat lijkt me best lekker Meer dames die dit gevoel weleens hebben? (moet er wel even bij vermelden dat dit de 1e keer sinds de zwangerschap is dat ik dit gevoel heb hoor. Ik besef natuurlijk ook wel dat ik een heel gezegend mens ben dat ik in blijde verwachting mag zijn)
Herkenbaar hoor, had/heb ik ook! En het wordt nog een stukje zwaarder zal ik je vertellen . Ik mag ook niet klagen, heb een probleemloze zwangerschap tot nu toe en ben inmiddels met verlof. Maar zelfs daar moest ik aan wennen. Van 40 uur werken naar helemaal niks is nog al een overgang. En ik mis mn oude lijf ook, lekker sporten, alles weer kunnen tillen, kunnen bukken, mn oude kleren.. Maar goed, nu nog even genieten van het getrappel in je buik, laat je nog even verwennen (pedicure/massage etc), lekker toegeven aan koopwoede D) Het zijn echt de laatste loodjes moet je maar denken, en ja echt, dat gezegde klopt als een bus!
dames dames niet zeuren.... jullie hebben nog geen peuter van 3.5 jaar om je heen.... die nemen je rust momenten wel af, overdag !!! willen ook aandacht.... hahahaha... nog ff te gaan, kan ook niet wachten dat ik m'n ''gewone'' lichaam terug heb ! en ons mannetje in onze armen...............................(L)
Ik snap het ook wel hoor. Heb het zelf ook... Bij mij is het dan wel want anders dan bij jullie maar mijn zwangerschap verliep ook allemaal prima en ik voel me nog steeds prima alleen heeft de kleine een groeiachterstand dus heb eerst 2 weken thuis rust moeten houden. Daarna ben ik een week opgnomen geweest in het ziekenhuis en nu lig ik thuis plat. Ik denk soms ook wel de laatste loodjes zijn soms echt zwaar!
Haha! Ik heb er een van net 7 met Adhd, overdag rusten is er hier ook niet bij.....eenmaal op school is het hier wassen, strijken, en puin ruimen naar de voetbal, zwemles, vriendjes spelen....enz. Haha! Maarre makkelijk is anders idd! vooral dat slapen....Gaaaaap......wat slaap ik slecht zeg. vanacht om 4 uur wakker, gister om 3 uur dus er zit een uurtje vooruitgang in en dan: Alles wat op de grond ligt lijkt wel kilometers ver! Maar ach nog hooguit twee weken! Ik denk eigenlijk dat iedereen dat wel heeft hoop ik.... (A)
Hier ook, en dan heb ik geen kind Zit vanaf een week of 20 volledig thuis door BI..Zou het liefste een dag geen pijn hebben en gewoon lekker gaan werken!! Lekker er tegen aan, voldoening uit m'n dag halen, in plaats van als een mobiele broedmachine op de bank te zitten..
Haha, ben blij dat ik niet de enige ben Lijkt me helemaal zwaar ja als je ook nog een kleine hebt rondlopen. Ik denk er vandaag ook wel weer anders over hoor. Heb voor de verandering een keer goed geslapen. Ben in mijn euforie alweer plannen aan het maken om te gaan shoppen, maar of dat nou wel verstandig is......
Ik herken het ook helemaal, ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee met zwanger zijn haha, nee hoor de kleine mag nog wel even blijven zitten maar ik vind het wel 10x zo zwaar als bij de 1e. Mijn dochter slaapt ook niet meer smiddags dus die rust die je de eerste keer had,die mis je zeker. En snachts lekker slapen is er ook niet bij natuurlijk, hoe moet je liggen, alles doet pijn. Nee ik kijk erg uit naar de bevalling, kan niet wachten!
Of eentje van 2 die overdag denkt dat ze geen dutje nodig heeft Maar och, ik vind het zwanger zijn eigenlijk nogsteeds erg mooi. Vooropgesteld: ik heb 'alleen' de gebruikelijke klachtjes. Geen HG of BI. Dat zou het wel een ander verhaal gemaakt hebben - helemaal als ik onverhoopt al niet meer kon werken! Dus ik snap dat wel hoor, een dagje even 'los' Ik vind het jammer dat ik amper wat kan eten omdat ik van werkelijk alles het zuur krijg. Droog brood en rijst en water wordt ook saai he? Maar ik zou er geen dag van willen missen. Ik was er de vorige zwangerschap helemaal niet op voorbereid dat ik het getrappel in mijn buik, het echte 'samen' zijn altijd (vooral op werkdagen...) heel erg zou missen. Dus ik geniet er juist extra bewust van, en probeer het logge gevoel, de moeite met uit een stoel komen (en dan moet het ergste echt nog komen haha!), de bandenpijn, mijn vermoeidheid en alle klachtjes een beetje te negeren. Bovendien, het echte werk en het gebrek aan rust komt nog...
Het wordt idd wel zwaarder, maar echt last heb ik nog niet, ben wel blij als ik m'n bed zie s'avonds. Ik weet ook nog heel goed, dat m'n positiebroek na de bevalling zo heerlijk zat, niet meer zo strak. Succes met de laatste loodjes.
Heb ik soms ook hoor meis.. alleen bedenk ik me dan heel snel dat ik dit waarschijnlijk ga missen als alles straks voorbij is, laten we er van proberen te genieten ladies! Ons wondertje is er bijnaaa
Wacht maar tot je straks zwanger bent van de tweede... (als je die wilt uiteraard ). Ik heb me bij Thirza steeds maar voorgehouden dat ik tenminste de rust en de tijd aan mezelf had. Dat hielp wel. En bedenken dat als je een dag sabbatical ZOU hebben, dat het de dag daarna vervolgens weer dubbel zo hard tegenvalt, dat zwangere lijf... Maar herkenbaar hoor. Ik kon de laatste 5 weken van Thirza's zwangerschap helemaal niets meer, (en probeerde dat dus ook maar niet: kan m'n grenzen gelukkig wel redelijk houden en accepteren), maar leuk is anders. Heb me helemaal het ongans liggen vervelen hier op de bank Probeer die energie van die frustraties vooral op te sparen voor de bevalling Bij het persen al die energie erin gooien en denken: Ja, en NU ga je er uit!!!! Helpt heel erg
Dat heb ik nou helemaal niet gehad! Ik was echt zo blij dat ze eruit was en dat ik lekker buiten mijn buik van 'r kon genieten, omdat dat zoveel prettiger voor m'n lijf was dan erin! Ga je ff pb-en trouwens, ik ben iets heel enorm vergeten....