Jaloezie

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem92, 19 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Natuurlijk is jaloers logisch en eigenlijk ook nodig in een relatie. Maar dat is mijns inziens dan als er grenzen overtreden worden. Voor mij worden er geen grenzen overtreden als mijn man vrouwelijke vrienden heeft en daarmee op café gaat, of een knappe vrouw nakijkt op straat bijvoorbeeld.

2. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Eens!
    Ik kan het ook wel waarderen hoor haha.
    Als mijn vriend jaloers is, krijg ik altijd wat extra aandacht omdat hij wil laten zien dat hij ook wel heel leuk en lief is :p
    Het geeft me eigenlijk juist zelfvertrouwen.

RAppel en Bubblez vinden dit leuk.
  3. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Precies dit. Ik maak mij er ook geen minuut druk om. Wij zijn 20 jaar samen.

4. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Zo!! Daar zou ik ook écht niet blij mee zijn hoor! Vroeger -in het begin van m'n relatie ook nog- was ik veel jaloerser, want veel onzekerder. Nu heb ik daar veel minder last van. Maar het soort actie zoals jij beschrijft, daar zou ik niet van gediend zijn! En dan nog helemaal los van hoe mijn man erop zou reageren.

5. MiaMaria

Maar wat voor berichtjes zijn dat dan?! Als het gewoon om neutraal contact gaat ok, maar als ze zich echt flirterig gedragen vind ik het respectloos!!

DastyQueen vindt dit leuk.
  6. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Hier totaal geen jaloezie. Hij heeft veel vrouwelijke collega's. Heeft er bij eentje in haar huis geklust. Ik vertrouw hem volledig dus zie geen reden om jaloers te zijn.
    En ik zeg altijd "Als je beter kan, moet je beter gaan".

7. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Oh, om te vertellen dat ze thuis is, wat ze gaat eten, dat ze gaat sporten. Niet echt werkgerelateerd en ik vind het contact zoeken er nogal dik bovenop liggen. Ik bedoel, je mannelijke collega is thuis bij zijn gezin, heeft er net een werkdag van ruim 12 uur opzitten, dan snap je toch dat het (hem) niet echt interesseert dat ze vega eet vanavond. Ofzo...
    Maar goed, volgens ML is ze nogal eenzaam en echt op zoek naar een vaste relatie. Dus best een beetje sneu.

8. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Dit had ik kunnen typen haha!

Nana Mouskouri vindt dit leuk.
  9. MiaMaria

Ja sneu?! Maar echt, laat andermans vent met rust! Ik zou hier echt niet tegen kunnen.

Esila vindt dit leuk.
  10. Nana Mouskouri

Nana Mouskouri Actief lid

9 mei 2017
    122
    30
    28
    Vrouw
    Haha! Ik vind het altijd wel een eer als andere vrouwen mijn man leuk vinden.. 's avonds ligt ie toch weer bij mij in bed haha

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    #51 Zonnebloem92, 19 jul 2017
    Laatst bewerkt: 19 jul 2017
    Ik ben toch wel benieuwd naar wat voor een hunk jouw man is

12. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik ben gigantisch jaloers..
    Maar dat heeft zo zijn redenen.

13. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Zelf ben ik helemaal niet jaloers aangelegd. Als mijn man aandacht krijgt zie ik het als compliment dat ik goede smaak heb ;) en aan het eind van de rit ligt hij elke avond weer bij mij in bed!

Ik kan ook niet jaloers zijn op mensen die het beter als ons hebben (groter huis, mooiere auto, hoger inkomen, meer en mooiere kleding) want ik ben tevreden met ons leven en ons geluk.

Waar ik wel jaloers op kan zijn is hoe sommige mensen heel relaxed kunnen leven. Ik ben een behoorlijke stresskip een mijn leven hangt in elkaar van ritme, routines en regelmaat. Als iemand daar van afwijkt heb ik echt heel veel stress. Bijv. Ik maak elke ochtend het hele huis schoon, als we dan een dagje weg gaan zet ik rustig mijn wekker om 5 uur om eerst het huis te doen en daarna kan ik ontspannen weg. Doe ik dat niet kan ik niet van mijn dag genieten omdat het huis in mijn hoofd blijft malen. Daardoor geniet ik ook niet van spontane dingen die mijn ritme verstoren. Dus mensen die de deur dicht trekken met een gigantische bende en wel zien hoe de dag loopt en genieten en zich niet druk maken om routines daar ben ik jaloers op!

Nescio vindt dit leuk.
  14. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dat ben ik met je eens, dan ga ik de strijd ook aan en die win ik ;)
    Maar dat heeft in mijn ogen niet zoveel met jalozie te maken maar meer met het feit dat iemand dan totaal geen respect heeft voor mij!

15. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik ben niet zo jaloers aangelegd, vertrouwde mijn ex volledig.. tja,
    Hij was populair met de dames en soms bij de homo's. Totdat ik erachter kwam dat ie met een vriendin deed. En veel later kwamen de verhalen, dat zij niet de enige was.

Met huidige man, vertrouw ik. Ook weer populair bij de dames, maar heel soms kijk ik wel in zijn tel. Je weet maar nooit

16. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.702
    3.154
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben ontzettend jaloers. Mijn ex heeft dat onwijs goed verpest voor mij. Bijna een hele relatie van 3.5 jaar gewoon meerdere mensen tussendoor gehad.
    Mijn vriend nu moet dus helaas leven met een jaloerse vriendin. Ik vind het echt onwijs rot en probeer het niet te zijn maar of dat lukt?
    Gelukkig geeft hij me nooit een reden maar ik merk dat ik bijv. al snel een glimp op zijn scherm gooi als hij aan t appen is met iemand. Vind hij niet erg en gelukkig is het niet zo dat ik echt zijn telefoon moet checken om hem te kunnen vertrouwen voor mezelf.

17. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.005
    113
    Ik geloof niet dat ik heel jaloers ben. Wat ik wel merk is dat ik me als vrijgezelle vrouw, moeder van een kind, werkend, studerend, mantelzorger etc. Amper nog durf te praten wanneer er een stel in de buurt staat. Bang om het idee te wekken dat ik een man in wil pikken ofzo. Ik denk gewoon na over wat ik zeg. Durf niet eens te zeggen dat ik ook hoog nodig wat in de tuin moet doen of ook nog in huis moet klussen etc. Stel je voor dat de vrouw van zo'n man denkt dat ik dat doe omdat... pfff. Dodelijk vermoeiend. Want daar ben ik niet op uit. Sterker nog: ik heb het veel te druk om in zo'n bizarre situatie terecht te komen. Bovendien heb ik een kind.. denk je dan echt dat ik die mee wil slepen? Terwijl ik dit voorheen, nog getrouwd, wel deed. Van nature ben ik heel open en spontaan en leg ik makkelijk contact. Met mannen en vrouwen. En toch hou ik me in.. best raar.

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat lijkt me dat lastig zeg! Ik vind vrouwen die zo denken over vrijgezelle vrouwen eerlijk gezegd behoorlijk zielig. Je eigen man is er nog altijd bij en je hebt met hem een relatie, dan spreek je ook af wat je grenzen zijn. Een andere vrouw kan dat niet weten.

Over het voorbeeld hierboven, een vrouwelijke collega die de man van een ander blijft appen, die zelf ook op zoek is naar een relatie. Dat zou hier niet gebeuren want mijn man zou niet eens antwoorden op zo'n app. Niet omdat ik het niet wil, maar omdat hij daar zelf helemaal niet op zit te wachten.

19. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik ben niet echt jaloers. Mijn man is een enorme flirt zonder dat hij het doorheeft. Hij is enorm sociaal en veel van zijn vrouwelijke collega's vatten zijn interesse anders op dan hij het bedoelt. Als ik jaloers moet worden hierdoor dan blijf ik bezig. Hun reacties ziet hij dan ook alleen maar als vriendelijk, hij heeft dus ook nog enorme oogkleppen.

Alleen toen hij zijn Miss Iran collega mee naar huis nam toen ik als een 8.5 maanden zwangere koe in pyjama op de bank hing ontplofte ik wel. Was achteraf bezien meer jaloezie op haar uiterlijk en een overdosis hormonen :roflmao:

mmmrolmops, Nescio en MiaMaria vinden dit leuk.
  20. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ow dat zou ik ook niet kunnen waarderen, überhaupt niet als hij ongevraagd iemand(man of vrouw)mee naar huis neemt terwijl ik hoogzwanger in een pyjama zit.

Deel Deze Pagina