Iemand die op een wadden eiland woond/ heeft gewoond

Discussion in 'De lounge' started by paars, Oct 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    En wat is jullie ervaring?

Waarom woon je er of waarom ben je juist naar vaste land gegaan?

Ben benieuwd omdat wij steeds met het idee lopen naar een waddeneiland te verhuizen.
    Maar het is toch wel een hele beslissing en ik bem gewoon benieuwd naar de voor en tegendelen.
    Nou en degenen die het het beste weten zijn natuurlijk mensen die er wonen of hebben gewoond!

2. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Wij hebben het overwogen, maar niet gedaan. Ik denk dat ik de gemeenschap uiteindelijk te klein vind. Iedereen weet alles van elkaar en anonimitiet is er niet. Daarnaast was werk een probleem voor ons. Ook het feit dat je altijd moet reizen (boot) vond ik te veel gedoe.

Succes met de keuze. Welk eiland denken jullie over na?

3. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    Ameland!

kleine gemeenschap zijn we gewend dus daar kan het bijna niet mis gaan zou je zeggne.

Meer dames?

4. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    Ik ben op Ameland op gegroeid.
    Na mijn studie ben ik leeuwarden blijven hangen voor mijn man en mijn werk.
    Ik zou ook niet meer terug willen te wonen, maar kom er nog wel voor familie en vrienden.

Voordeel van het wonen op een eiland in de mooie natuur.
    Als kind speelde ik altijd in het bos of op het strand.(daar kon ik zelf op mijn fietsje naar toe)
    Ik heb er dan ook echt een heerlijke jeugd gehad.
    Mensen zijn vriendelijk en willen je graag helpen.

Nadelen zijn dat er vreselijk veel toeristen zijn vooral zomers die zich nogal associaal gedragen.
    Het is een ons kent ons volk en er word heeeeeel veeeeeel geroddeld.
    Je bent beperkt aan de boottijden. En de eeuwige vertraging die de boot heeft.
    Huizen zijn heel duur, niet te doen voor en starter. (Huurhuizen zijn er al niet genoeg voor de eilanders zelf)

Tip voor als je op een eiland wil wonen:
    Probeer je te mengen met het volk. Vooral vrijwilligerswerk wordt erg op prijs gesteld!

Share This Page