Voor degenen die al eens digitaal een album gemaakt hebben en af hebben laten drukken, hoeveel pagina's hebben jullie ongeveer per levensjaar van je kind? Ik heb t/m 5 jaar foto's per maand los af laten drukken en alles in een album geplakt. Vanaf de 5e verjaardag maak ik 1 digitaal album per jaar. Ben nu dus met die van onze dochter bezig van 5-6 jaar. Maar mijzelf kennende wordt dat onbetaalbaar zoveel foto's als ik erin wil doen, dus wat is nu ongeveer gemiddeld voor een jaar. En waar heb je goede ervaringen mee??
Ik maak m bij Albelli en ik hou me aan het aantal pagina's. Er komt nl "toeslag" bij voor elke extra pagina.
Ik maak altijd een medium boek bij kruidvat. Van de eerst 2 jaar heb ik 2 boeken per jaar met ieder ongeveer 90 pagina's. Ik hoop dat ik het 3e jaar in 1 boek ga redden, maar die moet ik nog steeds een keer maken.
Ik zit altijd aan het maximale aantal pagina's en inderdaad betaal je daar een toeslag overheen, Echter heb ik geen 1 online site waar ik het altijd doe, Zo was vorige week een aanbieding tweede album voor 1 euro bij webprint, met het maximale aantal pagina's was ik voor 2 albums 51 euro Incl verzenden kwijt, ( en dan niet hetzelfde album voor een euro maar 1 voor de middelste en 1 voor de jongste ) Ook zijn er vaak aanbiedingen van andere sites, dus ik kijk tegen de tijd dat ik albums maak altijd een beetje waar ik het goedkoopste uit zou zijn, Maar ik ben per jaar dus echt wel het maximale kwijt maar dan heb ik het wel over 1 jaar 2 jaar 3 jaar en tot 4 jaar, moet zeggen dat nu mijn zoon naar school is ik van hem van 4 tot 5 een stuk minder foto's heb en nu van 5 naar 6 ook, dus dan zou ik ook minder pagina's nodig hebben, volgend jaar van 4 naar 5 van onze middelste ook denk ik
Ik heb zojuist m'n dochters eerste jaar besteld. 78 pagina's, formaat L bij Albelli. Was 53 euro, zoiets. Code van 20% korting via Google. Voor m'n oudste ook een jaarboek via Photobox. Was ook rond dat bedrag, maar wel minder pagina's. Heb ze nog niet binnen, hoop dat ze mooi zijn. Plakte daarvoor ook zelf in.
Ben er nu ook mee bezig, ik laat het altijd bij Pixum doen. Niet heel goedkoop, maar super kwaliteit. Heb zo'n 500 foto's , vanaf de positieve test tot 1e verjaardag, dus het wordt echt een megadik en groot album. (Xxl formaat) Ik vind dat 1e jaar extra bijzonder...
Ik zit op zo'n 50/60 pagina's per jaar. Maar k ben wel echt heel kritisch. 1 mooie foto zegt meer dan 10 lelijke. Ik blijf gewoon doorgaan met uitselecteren. 500 foto's, daar doe je toch niemand een plezier mee om te laten zien?
Heb toevallig twee dagen geleden een bestelling geplaatst omdat er een aanbieding was.. wat uiteindelijk - na uren foto's te hebben geselecteerd - geen echt goede aanbieding bleek. Of misschien ook wel maar misschien ben ik gewoon een krent . Heb tóch besteld want was er zo lang mee bezig geweest dat ik anders al die tijd voor niks bezig was geweest. Moet erbij zeggen dat ik tot nu toe nog ook nog een "normaal" album bij houdt, maar er in een opwelling een digitaal album bij wou hebben omdat mijn zoontje net 1 is en ik al 4 Henzo albums $) vol heb.. ik dacht een klein digitaal boekje (20x20, 25 pagina's, 2 pagina's per maand) is misschien leuk voor erbij en blader je vaker en sneller door dan dat je al die albums uithaalt. Zo gezegd zo gedaan. Ik laat normaal gesproken mijn gewone foto's afdrukken bij Print Things. Heel tevreden over. Het digitale album is nog niet binnen, maar ik verwacht dat de kwaliteit ook hiervan ok zal zijn. Wil er wel bij vermelden dat ik de opmaak opties beperkt vond ten op zichte van bijvoorbeeld het programma van de Hema (lang geleden een vakantie album laten maken bedenk ik me net).
Ik heb van ieder jaar een album. Ik doe van van iedere maand 1 grote foto in het digitale album, en probeer dan nog een paar pagina's met kleine foto's te vullen. Ik kom vaak op 50 pagina's. Ik let niet op aanbiedingen, bestel altijd bij de hema, die vind ik echt de beste.
Op de website van pampers kan je na aanmelding en code krijgen voor een gratis album. Die heb ik laatst gemaakt. Kostte enkel 6 euro verzendkosten. Heel mooi album. Heb 26? Pagina's voor het eerste half jaar! Wel flink selecteren want had natuurlijk veel meer foto's! Even een off topic tip. Wat ik tegenwoordig ook doe is en pagina zonder foto maar enkel een tekstje. Vind dat eerlijk gezegd soms meer toevoegen dan een foto.
Ik ben maanden bezig geweest met verschillende digitale albums, maar kwam dan uiteindelijk op ruim 100 euro per boek om af te drukken. Nu ben ik bezig met Project Life albums. Nog niet heel goedkoop, maar werkt voor mij wel een stuk sneller. De foto's laat ik gewoon afdrukken.
Oei ik vindt het zo moeilijk om foto´s te kiezen dat ik uiteindelijk toch bijna alle foto´s wel gebruik. ik maak ze bij myphotobook.nl daar kan je dacht ik tot max 250 pagina´s gebruiken en daar kwam ik de eerste jaren echt wel op....nu pas wordt ik iets selectiever.
hihi, het kan dus nog erger hahahaha. Hier is het boek nu klaar en we hebben 138 pagina´s. (wel gekozen voor een XXL formaat haha) Ik vind het ook heel moeilijk kiezen, vond het nog knap dat we op 500 uitkwamen, er staan letterlijk duizenden foto's op die computer.
Ik heb nu al een boek of 4-5 afgedrukt - en ik ben maar begonnen met foto's te laten afdrukken en zelf inplakken omdat ik zoveel foto's wil inplakken dat het voor mij meer rendabel is om het op deze manier te doen. Wanneer hij op zichzelf woont, krijgt hij een boekenkast van mij - mét daarin de eerste fotoalbums Ik wil gewoon alles vastleggen. Alles. Elk uitstapje, elke feestdag, elke vakantie, elk ander dingetje, iedereen die met hem in aanraking is geweest en enigszins van belang is, wat hij doet, wanneer hij iets doet etc. En ik kan ook nooit kiezen en vind alles even leuk. Echt schandalig gewoon. Maar goed, mocht er ooit iets gebeuren met mij - even afkloppen - dan zal hij mijn enthousiasme in ieder geval altijd blijven opmerken !!!