Bevallen met ruggenprik, wanneer naar zkh?

Discussie in 'De bevalling' gestart door MamaKitty, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik ga in het ziekenhuis bevallen (medische indicatie gekregen van vk en gyn) en ik ga bevallen met een ruggenprik.
    Nu mijn vraag: met hoeveel cm mag je naar het ziekenhuis komen? (zodat je nog op tijd bent voor de ruggenrpik uiteraard) ;)

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Dat verschilt per ziekenhuis en ligt ook aan je medische indicatie. Ik moest komen zodra ik maar vermoedde dat de weeen begonnen waren. Uiteindelijk ben ik eerder ingeleid dus maakte dat allemaal niet meer uit. Ik zou het gewoon eens bij de vk/gyn navragen... Waarom ga je sowieso bevallen met een ruggenprik?

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hier (Duitsland dus) moet ik me melden als de weeen gedurende een uur om de 5 minuten komen.

4. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    In mijn voorlichtingsdocumentatie van het ziekenhuis staat ook als de weeen ongeveer een uur om de 5 min komen. Vraag het anders ff bij je gyn, die zullen vast ook wel wat info hebben. Ik kreeg iig een hele tas mee

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik moet over 2 weken weer naar de gyn en dan hoor ik of ik een keizersnede krijg of gewoon ga bevallen met ruggenprik.
    Mijn voorkeur NU gaat uit naar gewoon bevallen, maar dus wel met die ruggenprik.
    (dit alles ivm mijn vorige bevalling die niet goed ging en het herst daarna; lang verhaal)
    Maar ik zal het hem over 2 weken dan vragen.

Ik ga bevallen in Gorinchem trouwens, misschien dat iemand dan meer weet?

6. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik heb de ruggenprik met 4 cm gekregen omdat ik daar dus 44 uur over gedaan heb en toen had ik de weeën al om de 2 minuten

7. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Het ligt er ook aan wanenerje gaat bevallen. Is dit in het weekend of 's nachts dan moet ervaak iemand opgepieptworden die een ruggeprik mag zetten. Het is dan wel noodzaak vroeg te komen.

8. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik heb de ruggenprik gekregen toen ik al 10 cm had en zelfs geperst had.
    Je leest overal dat ze die niet meer geven na een ? aantal cm. Mooi wel dus als t nodig is.

Jij weet t al van tevoren dat t gaat gebeuren en daar zal t zh wel richtlijnen voor hebben.

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ok, fijn dat je nu met een ruggenprik mag bevallen dan. Ik hoop dat het jou net zo goed 'bevalt' als het mij deed ;) Ik kreeg 'm met 5 cm en binnen 3 uur zat ik op 10 en mocht ik, met de ruggenprik nog aan, persen. Ik voelde het wel hoor, maar het was zoveel relaxter allemaal. Ik denk dat je moet komen wanneer je een uur lang om de 5 minuten weeen hebt. Maar sowieso even navragen he.

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden!

Deel Deze Pagina