e-coli besmettingen toegenomen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Napoleon, 25 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Alert op E.coli bacterie
    Bacterie eist slachtoffers in Duitsland
    Geplaatst: woensdag 25 mei 2011 12:39
    Gewijzigd: woensdag 25 mei 2011 12:39

GRONINGEN - De GGD en de gezondheidscentra in Groningen zijn extra alert op meldingen van mensen die getroffen zijn door de E.coli bacterie.

De kwaadaardige variant van de bacterie veroorzaakt heftige darmstoornissen en diarree en kan zelfs dodelijk zijn. Besmetting ontstaat vaak door het eten van niet goed doorbakken vlees.

Duitsland is in de greep van een mysterieuze variant van deze E.coli bacterie.
    Bij onze Oosterburen zijn al honderden mensen besmet geraakt en al enkele dodelijke slachtoffers te betreuren.

2. tulip

tulip Niet meer actief

zo al dodelijke slachtoffers, das wel heftig.

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    jeetje, zoveel doden al:$ Het is echt een rotbacterie.. Lenn heeft m gehad bij de geboorte.. We letten al ontzettend op hygiëne (handen wassen na toiletbezoek scheelt al enorm) en goed doorbakken vlees..

4. Dana

Dana Niet meer actief

ik heb gelezen dat deze bacterie (die in duitsland EHEC) vooral voorkomt bij het niet goed wassen van tomaten, sla en komkommer.

dus deze heeft niet zozeer met vlees te maken maar zal uiteraard ook wel in vlees voorkomen.

5. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    dana
    das lekker...vorige week nog bij kaufland( duitse supermarkt ) gewinkeld. heb er sla, komkommer en tomaten gekocht.. zou k die nu nog kunnen eten dan ? Moet ik die nu super super super goed wassen?? doe normaal al groenten wassen maar vind het toch wat eng. Vind het zo zonde was niet goedkoop ... en vlees heb ik daar ook gehaald, kip, kalkoen en rund... ( tartaartjes en biefstukjes ) baal nu dat ik daar me boodschappen gedaan heb eigenlijk.. he verdorrie

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zou het weg gooien hoor, al is het maar voor je eigen gevoel.

En ze moeten goed die handjes wassen na een toilet bezoek, viezerikjes.
    Het is echt een heftige variant, ik bedank er voor.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Of misschien zit er bij een grote slachterij wel iemand die verschrikkelijk aan de race is en elke keer zijn handen niet wast.

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Je krijgt het vaak door niet gewassen groenten, dus gewoon goed wassen ;)

9. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Groenten kan je gewoon goed wassen. En het risico van vlees? Tja, dat loop je hier ook.
    Maar volg je gevoel. Dat ik het niet zou weggooien, betekent niet dat jij dat niet moet doen.

10. gimena

gimena Niet meer actief

ik lees aan welke leeftijd deze vrouw is gestorven 89 jaar.

tsja en groenten was ik altijd.
    maak me er allemaal geen zorgen over

11. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
  12. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zelf zou oppassen met het vlees wat je niet goed door bakt en met de rauwe groenten. Je zou bijvoorbeeld de komkommer en tomaat nog in warme gerechten kunnen verwerken. Die kip en kalkoen zou ik gewoon goed opletten dat het niet rauw is, de tartaar en biefstuk zou ik denk ik niet eten. Al zal je zelf natuurlijk de inschatting moeten maken.

13. Dana

Dana Niet meer actief

dit is wat er op nu.nl staat, ik vind het nog wel meevallen allemaal nu:

De darmbacterie EHEC is een gevaarlijke variant van de E.coli-bacterie. De bacterie zorgt meestal alleen voor diarree en in sommige gevallen merken mensen er zelfs niets van. De diarree is gemiddeld na vier dagen over.
    In twee tot zeven procent van de besmettingen krijgen patiënten complicaties, zoals nierproblemen. Van deze groep overlijdt twee tot negen procent.
    De bacterie heeft in Duitsland al voor honderden zieken gezorgd, vier zijn overleden. Ook in Nederland is een persoon ziek geworden door de bacterie. De patiënt werd ziek na een bezoek aan Noord-Duitsland. Ook mensen in Zweden en Denemarken zijn mogelijk geïnfecteerd.

14. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    nou noem het maar meevallen, het gaat als een vuurtje naar alle landen brrr

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    #16 Daan78, 28 mei 2011
    Laatst bewerkt: 28 mei 2011
    Net als allerlei vogelgriepjes, mexicaanse griepjes. M.i is het echt nog een storm in een glas water. 1 op 3 krijgt kanker, vind ik verontrustender en ik maak me dus geen zorgen over een darmbacterie. Dood gaan we allemaal.

Deel Deze Pagina