Jamie Olivers makkelijke Chocolade Taart

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal1984, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hey Meiden,

Wil vanmiddag deze taart gaan maken .. Nou heb ik het boek niet en ben op zoek naar het exacte recept van hem ... Wie heeft het boek en kan deze hier plaatsen ??

Op internet vind ik alleen maar de recepten met een scheutje van die persoon extra's er in, kan heel lekker zijn maar wil echt zoals Jamie hem maakt ... :)

Krijg morgen avond visite en eters en aangezien die van lekker snoepen houden dacht ik goh laat ik weer eens wat anders voor ze maken ...

Dus wie kan mij blij maken met de nederlandse versie van het recept ?? Misschien ook met beschrijving hoe het gemaakt moet worden .. :)

2. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Recept eenvoudige chocoladetaart (Jamie Oliver - Naked Chef):

1 taartbodem
    3,2 dl slagroom
    2 afgestreken lepels fijne tafelsuiker
    miniem snufje zout
    120 gr zachte boter
    450 gr chocolade, van de beste kwaliteit, in stukken gebroken
    1 dl melk
    cacaopoeder om mee te bestuiven

Bereidingswijze:
    Breng slagroom, suiker en zout aan de kook. Zodra het kookt van het vuur halen en boter en chocolade erdoor roeren. Roeren tot alles gesmolten en gemengd is. Laat het mengsel iets afkoelen en roer er de koude melk door tot het mengsel glad en glanzend is. Als het er uitziet alsof het aan het schiften is, iets meer melk toevoegen.
    Giet het mengsel in de taartbodem en laat de taart 1-2 uur op kamertemp. afkoelen.
    Bestuif de taart daarna met cacaopoeder

Ik heb de taart toevallig gisteren nog gemaakt. Althans, ik heb kant en klare 'koekbodems' bij de AH gekocht en daarna deze vulling gemaakt. Heerlijk, en nog makkelijker!

Succes!!!

3. chantal1984

Je bent geweldig !

Thanx :D

4. chantal1984

Trouwens die taart bodems, ik zie ze wel eens liggen bij de Plus markt, het is een zachte bodem zijn dat die taartbodems die jullie bedoelen ?

5. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik heb ze bij de AH. Ze zitten in een doosje, gebakcupjes en gebakschelpjes heten ze geloof ik. Ze liggen bij ons bij de taartbodems, maar die zijn plat (en zacht idd), dus daar kan geen chocovulling op.

Laat je nog even weten of het gelukt is!?!?!

6. chantal1984

oooow ja weet gelijk wat je bedoeld :D

Ga ik die straks ff kopen, moet zo die kleine naar school brengen dan haal ik de spullen en ga ik er aan beginnen :D

ik laat weten als het is gelukt, of niet ;)

ben benieuwd ;)

7. chantal1984

sorry dubbele post ;)

8. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Gaat vast lukken, het lukt mij ook!
    En het is zo klaar!
    Succes!

9. chantal1984

kan dit trouwens met melk chocolade gemaakt worden of moet het pure chocolade ?

10. chantal1984

Ik heb trouwens nu gebaksschelpjes mee genomen ipv taart bodem, kon geen bodem vinden ... maak ik er kleine cakejes van ;)

11. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Met pure chocolade is het wel echt het lekkerst!

12. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik had volgens mij ook die gebaksschelpjes.

Hij adviseert chocola met een zo hoog mogelijk cacao-gehalte, volgens mij vanaf 70% ofzo. Dus dan moet het wel pure chocolade zijn.

Maar ik betwijfel of het anders niet lekker zou zijn hoor! Ikzelf houd sowieso meer van melkchoco. Heb ook even getwijfeld maar voor de zekerheid toch maar de pure variant gekocht.
    Just in case....

13. chantal1984

nou ze zijn gevuld en nu is het afwachten ;)

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

Mjammie, die taart klinkt lekker. Straal even een stukje naar mij door als ie klaar is :D.

15. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Heb net het restantje van gisteren naar binnengewerkt.....1 stukje maar hoor.....alhoewel ik me moest (en nog moet) bedwingen om niet nog een stukje te nemen!

16. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Je kunt zo'n kant en klare zachte taartbodem toch op de bodem van een taartblik leggen? Dan kan die vulling er toch zo op? Of begrijp ik het niet?
    Wil em van de week ook maken ... ben echt aan het watertanden nu ;)

17. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Dat zou vast kunnen, maar ik heb geen taartblik, vandaar.

18. chantal1984

Trouwens die gebakvormpjes zou je die ook niet kunnen verkruimelen en daar dan een soort bodem van kunnen maken ? of zeg ik nu iets doms ?

19. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Dat kan wel denk ik hoor Chantal. Verkruimelen en een beetje boter smelten in een pannetje en dan de kruimels erbij mengen. Dan verspreiden over de bodem van het taartblik en even laten koelen in de koelkast.

20. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    @PenK; ja dan schiet het ook niet op zo'n platte taartbodem.

Deel Deze Pagina