Ik lust het niet maar manlief wil graag weer een keer macaroni eten. Weten jullie hoe ik het moet maken? Hij wil graag met gehakt en boterhamworst. Ik bedoel de macaroni met zo'n ranzig blikje tomatenpuree. Bah, ik lust het echt niet....
1 Grote pan water koken 2 250 gr. gehakt rullen 3. half blikje tomatenpuree door het gehakt roeren als alles bruin is 4. evt. gesneden groente toevoegen 5 zodra water kookt macaroni in de pan doen 6 Macaronikruiden van knorr aan het gehakt toevoegen 7 150 ml water aan het gehakt toevoegen 8 goed roeren 9 evt. gesneden smac toevoegen 10 als de macaroni klaar is (even proeven) afgieten en even laten schrikken 11. rest tomatenpuree toevoegen aan macaroni, roeren 12. gehaktmengsel en macaroni bij elkaar doen, roeren 14 evt. ketchup of geraspte kaas er overheen doen. Eet smakelijk.
gehakt rul braden, dan tomatenpuree erdoor en groente. ik doe vaak gehaktkruiden, peper, knoflook en een soort pesto achtig spul erdoor. als de macaroni gaar is alles door elkaar en eten maar. eigenlijk kan je alles door de macaroni doen. ik doe er zelf ook nog wel eens verse spinazie door of kipfilet ipv gehakt. liefs doris
Wij gebruiken 500gr rundergehakt. En denk 350/400 gram macaronie. Verder een flinke ui, knoflook, prei en een flinke winterpeen. Verder 3 blikjes tomatenpuree en de knor macaroniemix "pasta" (zit in kuipje) De ui met knofloop fruiten in olijfolie. Dan gehakt erbij. Prei in reepjes snijden, en peen in kleine blokjes. Als het gehakt rul gebakken is de peen erbij, even goed roeren, dan de prei erdoor. Vervolgens het bakje met de macaroni mix in een bakje met 100cc water verdunnen. Dit bij het gehakt samen met de tomatenpuree. En even laten pruttelen (wel goed doorroeren regelmatig). Lekker met augurkjes en met geraspte kaas. Ik doe er geen boterhamworst of smac door, dat vind ik dus vies.
Zo maak ik macaroni en mijn man en ik smullen ervan: benodigdheden: - mediterraanse mix voor macaroni - vlindertjes (pasta) - rundergehakt - zak Italiaanse groentemix Pasta volgens de verpakking koken. Gehakt rul bakken. Groente erdoorheen en ongeveer een kwartier meebakken. Later de mix erdoor (met water, wat op de verpakking staat) . Pasta erdoor. En smullen maar.... Wij doen er altijd nog gebakken uitjes op en chillisaus. Soms ook geraspte kaas. Jammie.
Ik maak de macaroni altijd met gehakt, champignon, courgette, rode paprika en ui. - Eerst het gehakt rullen in de pan met de ui erbij. - ondertussen water koken - Als het gehakt bruin is de groente erbij doen. - Als het water kookt de macaroni in de pan doen (beetje olie erbij) - De groente roerbakken tot het gaar is. - Als de groente goed is een zakje Honig macaroni saus erbij doen samen met een blikje tomaten puree. - als alles klaar is mengen in een pan (groente en macaroni bedoel ik dan) Ik vind het altijd lekker om er verse sla en geraspte kaas erbij te doen. Nou, nu heb je toch genoeg opties. Leuk om te zien dat iedereen het anders doet. Ga ook eens iets anders proberen. Succes!
O heerlijk,ik kan het elke dag wel eten.. Ik doe het hetzelfde maken als de rest , alleen zit er bij mij geen gehakt in,alleen maar smac en groenten,jammieee
hmmmm.... wij maken macaroni op heel veel verschillende manieren. Oma's macaroni is favoriet in de familie (alleen niet zo gezond ) kook de macaroni in 3 bouilon blokjes bak plakjes ontbijtspek uit en in stukjes kook 2 eitjes en snij in stukjes maak van 2 eitjes een omelet en snij in stukjes snij een dikke plak ham in stukjes mik alles doorelkaar met tomatenpuree uit blik evt op smaak brengen (ja... nog zouter ) met maggi.
@Moor dat is een aparte macaroni, hij klinkt wel lekker! wij doen het zo: Of ik gebruik een pak bertolli pittige pasta saus, of ik maak de saus zelf. gehakt rul bakken ui, knoflook, paprika, champignons erbij doen macaroni koken dan dus of het pak saus bij het gehakt+groente doen of de zelfgemaake saus erbij doen zelfgemaakte saus: knoflook 2 blikjes tomatenpuree beetje water ketchup italiaanse kuiden(lekker veel) sambal dan de gekookte macaroni erdoor doen, lekker veel geraspte kaas erover en nog wat komkommer voor erbij
Ik maak macaroni altijd zo: Gehakt / tartaar rullen in de pan, uitje/ champignon/ paprika er bij.. Macaroni koken.. beetje zout toevoegen.. Pot pastasaus van de Heinz.. je hebt 3 varianten.. ik zelf vind original het lekkerst.. Als de groenten goed zijn gegaard de pastasaus toevoegen.. en laten opwarmen.. Macaroni bij door de saus heen.. Evt geraspte ( slankie) kaas er over.. Lekker met een rauwkost of salade, augurkjes, zilveruitjes.. jummie!!
Bedankt allemaal!! Ik heb manlief de recepten laten lezen en hij heeft gekozen voor de macaroni van vlinderbloem.