vruchtwaterpunctie. Is er iemand die dit gedaan heeft en onder de 35 is? Ik woon in Zweden en hier praten ze er continue over maar ik vind het maar een risico hoor. Ik weet niet goed hoe ik dit moet oplossen het wel of niet doen. Iemand tips?
Ik heb een vlokkentest gedaan, maar ben wel 37. Tis een risico maar wel een vrij klein. Ben nog steeds blij dat ik het gedaan heb. Heb bewust geen vruchtwaterpunctie gedaan, omdat je die later in de zwangerschap krijgt dan een vlokkentest. Mocht het dan echt fout zitten, heb je de kleine waarschijnlijk al voelen bewegen en lijkt het me allemaal extra pijnlijk.
@Nadje nee hoor een vruchtwaterpunctie voel je niets van ja het is een raar gevoel als ze met de naald naar binnen gaan maar pijn doet het niet wij hebben een punctie gedaan omdat de kans op een miskraam lager lag dan met een vlokken test @pooh7605 risico's zitten er altijd aan je zwangerschap met een punctie loop je erg weinig risico Risico's van de vruchtwaterpunctie: Het risico van een late miskraam als gevolg van een vruchtwaterpunctie is 0,3%. Dit risico is iets kleiner dan dat van een vlokkentest. dus kan je gerust een punctie laten doen kijk maar even op deze site klik hier succes met je keuze
Dat bedoelde ik ook niet Ik bedoel dat je tegen de tijd dat je de uitslag van de vlokkentest krijgt, je waarschijnlijk je kindje al hebt voelen bewegen. Mocht het dan echt mis zijn en ze wekken alvast de geboorte op, het me dan extra pijnlijk voor de moeder lijkt (geestelijk). Vlokkentest is pijnlijker dan vruchtwaterpunctie, zeiden tegen mij; menstruatieachtige sensatie (ze gaan met een buisje in je placenta poeren om vlokken los te maken) nou als dat menstruatieachtig is had ik al heel lang mijn baarmoeder laten verwijderen haha!
Hoi meiden, Ik heb hier gelezen in Zweden dat de kans op een miskraam 1% is. Tis niet zozeer de naald die erin gaat maar ze kunnen de vruchtzak beschadigen zodat het vruchtwater er via je vagina uitloopt endan loop je dus risico. Vind het maar moeilijk hoor dit. Ik wil heus geen gehandicapt kind alleen voor het kindje zelf al niet maar mocht het dus fout gaan en het kindje zou gezond zijnohhhh ik zou het mezelf nooit vergeven.