als er teveel van die vervelende topics voorbij komen, ben ik er even niet meer te vinden.. dan sla ik even een paar weekjes over..
Ja, soms schiet dat ding ook weleens door m'n hoofd... Het is alleen dat ik zo nieuwsgierig ben en het wordt zo eenzijdig forummen dan, of valt dat mee? Ligt er denk ik ook wel aan wie en hoeveel je onder die knop hebt zitten, maar goed...
Dit dus. Weet je op welk forum je ook komt, dit soort discussies zijn overal, of dat het nu om een goudvis gaat of over kids of inentingen paar weken is overigens wel lang maar paar dagen lukt nog wel
En waarschijnlijk heeft men op het 'goudvissenloversforum' ook nog dagelijks ruzie over de kleur van goudvissen... People are people...
ja soms lees ik het ook wel graag. Maar wat is een relletje? het ene relletje gaat echt te ver hoor, en het andere relletje is dan wel weer grappig. omdat het ook niet dermate kwetsend is. maar zoals ik laatst echt er door zat met een auto waarvan de klm waren door gedraaid.. dan durf ik hem al amper te plaatsen! al waren jullie toen erg lief voor me.
Valt mij nog niet zo op, maar ben er wel een poosje van tussen geweest omdat ik vond dat ik het eens op mijn eigen manier wilde gaan doen, zonder in mijn achterhoofd 'hoe doen de vrouwen het op zw dat'. Sommigen hier zijn overtuigd van hun visie en proberen dat ook over te brengen op anderen, als dat niet aangenomen wordt kan nog wel eens doorgedramt worden. Het stoort me niet echt eigenlijk. Valt me wel op. (Ben ook teruggekomen onder een nieuwe naam, maar dat was omdat ik mijn oude emailaccount niet meer in kon en die geblokkeerd is..ik heb een nieuw mailaccount aan gemaakt plus een nieuw account op de fora waar ik actief ben. (ben beetje indentiteitsloos nu )
Gelukkig ben ik zelf hier nog nooit gekwetst, maar als ik sommige topics doorlees, dan zit ook ooit met open mond te lezen. Inderdaad heel jammer, want ik merk ook dat ik steeds minder kom hierdoor, terwijl ik hier altijd heel graag kwam.
Waarschijnlijk zou het hele forum baat hebben bij meer mildheid in het algemeen (dus ook richting sommige 'harde leden') Het is heel lastig is om nuance aan te brengen in geschreven tekst. We hebben wel wat emoticons tot onze beschikking maar dan nog zijn zaken als sarcasme, cynisme, overdrijving of soms gewoon humor lastig te herkennen, zeker als er geen emoticons bij staan. Ik ga er gewoon bijna altijd vanuit dat die persoon het heus niet zo kwaad bedoelt ( er gieren hier ook heel wat hormoontjes rond en het gaat vaak over heel fundamentele onderwerpen die heeel dichtbij komen/kwetsbaar maken: je kind(erwens) ) en op echte horkerige uitspraken puur om te tergen reageer ik niet. Als we die lui collectief negeren is het trollen en rellen ook niet leuk meer, gewoon niet happen. Ik pleit voor meer mildheid, meer zelfspot (minder lange tenen)
Ik ben het ook eens met TS. De knaller vond ik toch echt wel dat topic over de dochter van een forumlid die met school een uitstapje ging maken naar Engeland. Toen reageerde er iemand die zei dat haar nekharen overeind gingen staan door 'dat soort kinderen als het kind van TS'. OMGGGG Dat vind ik echt het toppunt van schandalig: iets kwetsends zeggen over iemands kind :x
Er wordt inderdaad soms behoorlijk kwetsend gereageerd. Maar ik ben het ook eens dat sommige dingen lang niet zo kwetsend bedoeld zijn. Letters zijn vaak zo hard. Denk maar aan mailtjes die je soms krijgt, hele ruzies en misverstanden kunnen er door ontstaan. Krijg je de mail van een bekende dan denk je er nog bij: oh die schrijft altijd zo bot maar bedoeld het niet zo. Dat stukje kennis over de andere forumleden hier hebben we niet. Zo kunnen er best meiden zijn die hun mening bot opschrijven zonder dat naar te bedoelen. Neemt niet weg dat ik dat geen vrijbrief vindt voor ongenuanceerd kwetsen! Als we allemaal eens beginnen met lezen wat we hebben getypt (of er echt staat wat je bedoeld) dan zijn we al een eind in de goede richting!
Volgens mij wordt er ééns in de zoveel tijd een topic als deze geplaatst. Overigens ben ik het wel met TS eens hoor, maar bedoel daar meer mee te zeggen dat het ws. toch niet zal veranderen en mensen hun mening (ook als die kwetsend is naar anderen toe) wel zullen blijven verkondigen...
Nouja wat ik vooral jammer vind is dat er bepaalde dames zijn die ongevraagd altijd hun mening en eigen waarheid verkondigen. een algemeen voorbeeld: Iemand opent een topic met de vraag welk merk kunstvoeding ze kan gaan gebruiken. Daar komt meteen de volgende reactie op "je moet borstvoeding geven, dat is het beste". Dan denk ik bij mezelf dat is de vraag toch helemaal niet! En vooral de manier waarop het gezegd wordt. Ik vind het echt storend dat mensen hun waarheid als DE waarheid zien en dat iedereen dat moet horen en ook moet gaan vinden. En als daar dan iets over gezegd wordt, krijg je als antwoord "het is toch een forum" en "ik heb het recht om mijn mening te uiten".. Soms is het beter om je mening voor je te houden, het is echt niet altijd nodig om altijd maar te zeggen wat je vind, vooral als er niet om gevraagd wordt!
Zo had ik op een ander forum iets. Ik bleek opeens iemand te zijn die niet realistisch overkwam, Ik zou iemand anders zijn met een ander profiel. Alleen maar omdat ik heel toevallig dezelfde tattoage had. (Namelijk 3 sterretjes op mijn buik) Ach, wie heeft die nou niet? Anyway ik vind het hier sowieso een stuk leuker, maar wat TS zegt, ik lees nog steeds veel kinderachtige dingen. Of dat welles en nietus gedoe. Ook lees ik kwetsende opmerkingen... Zo durf ik dus hier niet mijn persoonlijke verhalen neer te zetten waar ik echt daadwerkelijk mee zit. Uitgezonderd over de dingen van mijn baby. of gewoon vragen die ik heb. Ik weet zeker dat als ik hier een verhaal neer zou zetten over mij en mijn vriend of over mijn schoonouders.. dat ik behoorlijke kwetsende reacties krijg, en niet omdat ik weet dat ik fout zit. Maar ik zelf al weet dat het toch niks uithaalt hier heb er dus niks aan.. haha
Precies dit! Ik ben hier ook steeds minder te vinden omdat ik s*ziek word van de wetenschappelijke artikelen die je om de oren vliegen als je ergens je mening over geeft. Over de BV-bijbel (bv.com) waar werkelijk overal een antwoord op wordt gegeven, want dat is namelijk de waarheid over hoe je je baby het eerste jaar door loodst. Persoonlijk vind ik de "vreemdgaan" topics de grootste onzin. De gene die het opent laat toch niet weten wat ze gedaan heeft en luistert veel al niet naar de adviezen die worden gegeven. De persoonlijke vragen over opvoeding ed gaan ook veel te ver, want dan komen weer bepaalde leden langs die leven volgens bv.com en dan kan je de popcorn er weer bij pakken en die topics gaan vaak van erg naar erger. ER zijn dan wel weer bepaalde topics waar je normale vragen kan stellen zonder dat je meteen adviezen krijgt die kant nog wal raken. Bijvoorbeeld in het kleutergedeelte. En vaak denk ik: Je hoeft niet altijd maar je mening te spuwen! Soms zitten anderen er niet op te wachten, willen ze even een luistert oor, want vaak zijn het onderwerpen die je niet 1 2 3 in het dagelijkse leven bespreekt. Maar goed, in het dagelijkse leven is tolerantie al ver te zoeken en sommigen menen zich helemaal uit te kunnen leven op internet omdat het anoniem is.
Nou die opmerking dat alle gelovigen dom waren/zijn (iets in die trant) ging echt te ver. Dat gaat verder dan gewoon een relletje of een flinke discussie. Dan mag je van mij wel geweerd worden hier, dat was echt respectloos.
Whahaha, jáá met 2x een z en 24 . Die was hier een paar jaar geleden ook nog onder een andere naam trouwens. On-topic: Zelf houd ik wel van een stevige discussie en ben ik ook niet bang om een meninkje of twee te weerleggen met een mooi wetenschappelijk artikel . Maar ik ben het helemaal eens met TS dat de reacties soms veel te ver gaan. Iets met op de man spelen en niet op de bal... Dat is gewoon niet nodig.
Met alle respect (want ik weet denk ik hoe je het bedoelt en dat is niet verkeerd ) maar dit stukje KAN je dus ook gemakkelijk verkeerd opvatten, even als voorbeeld. Er zit best een oordeel in je stukje. Stel dat ik ben vreemdgegaan en ik voel me megaschuldig maar ben bang dat het uitkomt? Dan kan ik op ZP mijn hart luchten, de mensen hier hebben gewoon meer emotionele distantie tot het hele gebeuren en zijn vaak iets objectiever dan familie/vrienden....Misschien moeten we juist afspreken dat NIETS in prinipe onzin is op zp. ? En dat we elkaar niet veroordelen? En als iets echt tegen je gevoel of normen en waarden ingaat dan reageer je er gewoon niet op?