Ik doel meer op de topics "mijn man is vreemd gegaan, wat moet ik nou" En na 100.000 reacties is TS haar man aan het verdedigen. Omdat ik het van die onzin topics vind....reageer ik er ook (bijna) nooit op Heb er niks te zoeken. En dat zouden sommige anderen wellicht ook kunnen doen....
Ik vind het dan helemaal erg als er leden zijn, die zichzelf o zo geweldig vinden. En dat niet onder stoelen en banken steken. Vooral de opmerkingen: Tja ik ben nou eenmaal hoog opgeleid of ben boven gemiddeld intelligent. Álsof dát een excuus is! ...en ik herinner me dat dit ooit tegen mij is gezegd: "ach meisje...jij komt net om de hoek kijken, ik ben ouder en heb meer levenservaring"
Ja dan is die persoon waarschijnlijk stiekem heel onzeker en overschreeuwd ze zichzelf gewoon. Of gewoon een fout zelfbeeld en een dikke plaat voor d'r hoofd, haha. Heel irri idd!
@MamavanJuul: Over een oud-lid wat precies deed wat er hier steeds beschreven wordt. Ik weet niet zeker of ze in jouw tijd nog op het forum zat, maar ze was redelijk berucht. Aangezien we hier niet zomaar namen mogen plaatsen (denk ik althans, haha) deed ik het maar even cryptisch. Als je het wilt weten pb maar even .
Soms wordt er inderdaad te fel gereageerd, en sommige leden kunnen inderdaad heel kinderachtig zijn. Neemt toch niet weg dat geen enkele opmerking vervelend mag zijn? Niet iedere reactie op een openingspost hoeft heel aardig te zijn toch? Iemand stelt een vraag en verwacht daar eerlijke reacties, neem ik aan? Mocht die persoon graag horen wat die wil horen, moet zij dat ook even in haar openingspost erbij zetten. Dat bepaalde dames hier heel anoniem zijn, wil natuurlijk niet zeggen dat zij ongelukkig zijn en zelfs niet in de spiegel kunnen kijken. Wat een aanname zeg!! Zal best voor enkele op kunnen gaan, ook omdat sommigen graag een heel andere identiteit aannemen. Maar ik ben ook graag vrij anoniem, omdat ik liever niet heb dat een collega mij herkent, of zelfs mijn zusje. Of nog erger, dat men door googelen mij kan vinden vinden op een forum. Ik ben heel gelukkig en kijk, op de ochtend na, graag in de spiegel! :-D Bij verder lezen kwam ik het bericht nog een keer tegen, en dat angstvallig anoniem ging gepaard met kei hard oordelen op anderen. Oeps, verkeerd gelezen..
JA das voor mij al de rede om niet meer mee te doen aan discussies.. idd mijn geloof en mijn leefwijze wordt hier absoluut niet gewaardeerd en wordt ik uitgemaakt voor een een of ander monsterlijk mens. Puur omdat ik anders ben. If you don't like the answer then don't ask the question is mijn gedachte dan...
Of het feit dat je je moet verdedigen wanneer je een vmk hebt gehad.. Over duidelijk positieve testen en toch ongesteld worden daarna... En dan vervolgens uitgejoeld worden dat je het er om doet... hoezo pijnlijk en respectloos...
Een antwoord dat je niet aan staat, tja dat is jammer, maar dat kun je inderdaad verwachten op een forum. Wat ik wél storend vind, is wanneer het topic helemaal op zeep wordt geholpen door reacties die NIET over de vraag gaan. Een tijdje geleden opende ik een topic omdat ik nogal wat negatieve reacties had gekregen op de naam van mijn zoon. Mijn vraag was: wie heeft er iets soortgelijks meegemaakt en hoe ging je daarmee om? En uiteindelijk werd de naam van mijn zoontje daar door een paar forumers alsnog flink afgekraakt. Precies waar ik niet om vroeg, heel kwetsend en nergens goed voor...
En de naam van je zoontje is ook iets persoonlijks... daar kan en mag je niks over zeggen idd... je hoeft t niet mooi te vinden maar eey als je niks aardigs te zeggen hebt houdt dan gewoon je mond. Jammer is dat gewoon
Jeetje, dat is inderdaad te erg voor woorden. Daar kan ik ook zo boos om worden, je vraagt om begrip en steun en dan krijg je de wind van voren, waar slaat dat op?
Ik vind dat ook heel jammer en ben het helemaal met de ts eens. Vind het zelf heel kwetsend hoe er soms tegen een geloofsovertuiging aangekeken wordt en keuzes van mensen daarin. Ook inderdaad over meerdere dingen. Persoonlijk meng ik me weinig is discussies omdat ik vind dat er erg hard en niet respectvol gereageerd kan worden. Ik denk dat respect voor elkaar wel een van de belangrijkste dingen is. JE hoeft het helemaal niet met elkaar eens te zijn en mag best voor je mening uit komen, maar dat dat dan niet op een kwetsende manier.
Dat is inderdaad niet leuk en daar vraag je inderdaad niet om. In een topic waarin zij vragen om meningen betreft een naam zou ik gewoon eerlijk antwoorden. Ik zou niet ongevraagd zeggen dat ik een naam niet mooi vind. Is Nero de naam van je zoontje? Ik vind dat een leuke naam!
Sommige topics zijn altijd een discussie punt omdat men het daar nooit over eens word. Maar nu ben ik iemand die snel zegt wat hij denkt maar probeer het wel binnen de perken te houden en wil niemand kwetsen. Mocht ik dat toch doen hoor ik dat graag!