Jammer

Discussion in 'De lounge' started by Akelei, Jun 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Akelei

Akelei Nieuw lid

Jun 13, 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    (Even een anonieme account gemaakt, moet m'n ei kwijt. Weet niet wat ik precies wil met dit bericht verder. Ik heof niet te horen dat het de hormonen zijn, want dat neemt m'n gevoel niet weg en het helpt me ook niet relativeren.)

Ik ben teleurgesteld in m'n collega's. Gekwetst is misschien een betere omschrijving. Ik dacht dat ik een goede band had met de meeste, maar nu twijfel ik. Het zit als volgt:
    We zijn met een klein team (6 personen) onderdeel van een grotere afdeling. Binnen dat team zijn we meer met elkaar verbonden, logisch.
    Zo'n 2 jaar geleden was de eerste collega uit dat team zwanger. Ik ben van nature iemand die graag attent is, dus ik opperde om los van de afdeling met het team ook een kleinigheidje te geven en dan alvast voor haar verlof. Idee werd enthausiast ontvangen en zo gebeurde het.
    Toen ik zwanger werd rekende ik nergens op, omdat ikweet dat dat soort ideeen eigenlijk aktijd van mij komen (ook bij ziekte en andere bijzondere gebeurtenissen). Ik heb daar vrede mee. Uiteindelijk van de afdeling een kraamkado gehad, maarniks van het team. Prima.
    Nu ben ik net weer begonnen met werkenen gaat een andere collega bijna met verlof. Ik had het er zelf nog niet over gehad, maar wou weer voorstellen een kleinigheidje voor haar verlof te doen. Maar zegt een andere collega gisterin het team dat ze aleen kado in gedachte heeft en of we allemaal willen lappen. .:(:(:(:(:(
    Begrijp me goed, ik gun het die zwangere collega, maar ik snap niet dat anderen er nu wel aan denken en bij mij niet!!

Graag zou ik m'n teleurstelling aan de collega's duidelijk maken, maar ik wil alleen niet het idee geven dat het mij om het kado gaat. Het gaat mij er om dat het nu voelt alsof ze mij zo maar vergeten, alsof ik er niet toe doe, onbelangrijk ben.

Zo dat ei ben ik even kwijt.

2. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

Jul 16, 2011
    1,001
    29
    48
    Kan me je teleurstelling voorstellen! Misschien tactisch in de groep gooien?

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Hmm ja dat zou mij ook niet lekker zitten. Eigenlijk kun je ook maar 2 dingen doen. Of je gooit het in de groep en legt uit dat het je niet om het cadeautje gaat maar om het gebaar e.d. Of je zegt niks maar dan zal het wel aan je blijven knagen ben ik bang.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou gewoon eerlijk zijn, dat je het niet leuk vind dat jij nu moet betalen terwijl ze niet aan jou hebben gedacht.
    Persoonlijk zou ik dan ook echt niet betalen en niks geven. Tis wel goed..

5. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,207
    360
    83
    Ik zou het ook zeggen. Anders blijf je daar toch mee zitten.

6. Logan

Logan Niet meer actief

Ik zou dat wel zeggen.. dat is niet leuk zeg! Hier zou ik erg verdrietig van worden.

7. Purified

Purified Fanatiek lid

Mar 28, 2013
    1,223
    1
    0
    Ik zou er ook verdrietig van worden. Zeker over praten

8. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Ik zou het wel even in de groep gooien hoor. Dit is begrijpelijk helemaal niet leuk voor jou.

9. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    Ik zou mee lappen,en dan meteen even vermelden dat er nog een keer gelapt moet worden en dat jij dan niet mee hoeft te lappen...want jij hebt nog iets tegoed!

10. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,663
    1,426
    113
    Ik dnek dat als je het verwoord zoals hier je dat gerust kunt zeggen tegen je collega's en zij zich diep schamen dat ze er niet aan gedacht hebben.

11. imba 86

imba 86 Niet meer actief

Ik zou niks zeggen. Waarschijnlijk herinnerde ze zich eraan omdat jij er weer bent en dit altijd doet....
    Mocht een collega dit zelf ter sprake brengen zou ik wel iets zeggen als, ja was mij ook opgevallen dat ik niets gekregen heb maar dacht al dat jullie het vergeten zijn....
    Anders komt er zo'n nare sfeer ben ik bang omdat jullie toch een team zijn.

12. Ramona1982

Ramona1982 Bekend lid

Dec 26, 2013
    680
    0
    16
    nieuwegein
    zou wel proberen om er over te praten

13. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

Feb 5, 2011
    775
    1
    18
    Female
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Ik zou het voorzichtig brengen dat jij niks hebt gehad.
    anders blijf je er mee rondlopen.

14. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Misschien dit in een mailtje sturen?

15. Niboma

Niboma Fanatiek lid

Nov 20, 2008
    1,439
    0
    36
    Female
    Veluwe
    Dit zou ik dus ook doen

16. LA85

LA85 Fanatiek lid

Apr 25, 2013
    2,018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Of als het weer ter sprake komt met een quasi glimlachend gezicht melden dat je voor het geval ze ook nog wat voor jou willen doen je wel een leuk cadeautje weet :p Denk dat het kwartje dan wel valt (ALS ze het al echt vergeten zijn dat ze jou niks hebben gegeven). Vind het wel sneu voor je hoor.. Zou ook als ze erop reageren zeggen dat je vindt : of voor iedereen wél of iedereen niet. Niet voor sommigen wel een cadeautje namens het team en voor anderen niet.
    Verder zou ik trouwens wel gewoon meebetalen aan het cadeautje voor de andere collega, ik laat me wat dat betreft niet kennen.

17. Akelei

Akelei Nieuw lid

Jun 13, 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het erg lastig om het ter sprake te brengen. Vroeger ben ik veel gepest en dat ging veelal door buiten te sluiten en alleen als het anderen uitkwam mij ergens bij te betrekken. Waarschijnlijk dat dit daarm ook extra hard bij mij binnenkomt. Ik orobeer er verder niet over na te denken, maar ik voel me gewoon zo gekwetst. Ik ben blij dat ik hier me verhaal heb kunnen doen.
    Ik denk dat ik het dinsdag eerst even met 1 collega ter sprake breng, haar heb ik de beste band mee. Afhankelijk van hoe dat gaat bespreek ik het ook met de initiatiefnemer van het kado voor me collega.
    Bijdragen aan het kado van me collega doe ik wel. Ik vind het leuk om een kadootje te geven en anders voelt het voor mij alsof ik haar straf hiervoor.

18. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Ik zou mee Lappen en dan gelijk een opmerking maken. Dat ik nu wel weet waar ik sta.

19. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Het gaat ook helemaal niet om t kado, maar om de waardering die je denkt dat je collega's voor je hebben.. Erg lullig!

20. Akelei

Akelei Nieuw lid

Jun 13, 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iktwijfel of ik een opmerking zal maken in de trent van "oh, ik dacht dat we dat niet meer deden, alleen met ons team een kadootje naast het kado van de afdeling?"
    Denken jullie dat het kwartje dan zal vallen?

Share This Page