Jammer

Discussie in 'De lounge' gestart door Akelei, 13 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Ik heb iets soortgelijks gehad.
    In maart vorig jaar hadden we met ons team (ook 6 personen) afgesproken dat we voor iedereen met de verjaardag een cadeautje gingen kopen. Dat werd steeds netjes gedaan, het initiatief kwam steeds vanuit meerdere mensen.
    Toen ik en 1 van mijn andere collega's (1 dag voor mij jarig) jarig waren hebben wij niets gehad. Kan er tussendoor schieten, dachten wij nog. Het was een tijdje geleden dat er iemand jarig was dus is er waarschijnlijk niet op tijd aan gedacht. Maar toen de volgende weer jarig was, werd er wel geld ingezameld. Heb toen heel eerlijk gezegd dat ik daar niet meer aan mee deed. Werd mij in eerste instantie niet in dank afgenomen, en sommigen snapten het niet eens. Verder niets van uitleg of excuus ontvangen, dus had het wel een beetje gehad met het grootste deel van het team (ook door soortgelijke dingen).

Toen ik een maand later mijn laatste dag had (contract niet verlengd ivm recht op vast contract) hebben maar 2 van de 5 daar bij stil gestaan. Terwijl bij anderen altijd een etentje of borrel en een afscheidscadeau geregeld werd.
    Ben achteraf blij dat ik daar niet meer zit, want toen er een maand later weer iemand wegging, werd zo'n beetje het halve bedrijf uitgenodigd voor een afscheidsborrel in de stad. Heel toevallig op een moment dat de collega die tegelijk met mij jarig was dienst had.

Ik ben blij dat ik niet meer met de betreffende collega's hoef te werken, verwacht ook geen reactie als zij horen dat ik bevallen ben.

Ik kan me goed voorstellen dat jij je er gekwetst door voelt. Dat gevoel heb ik nog steeds (en ik ben in januari jarig).
    Als jij het leuk vind een cadeautje te geven, zou je eventueel ook iets uit jezelf geven in plaats van meedoen met de rest van het team. Wellicht komt de boodschap bij de rest dan ook aan, en je 'straft' je collega er niet mee.

Praten met een (of 2) van je collega's is ook een goed idee. Wellicht dat een van de twee je kan vertellen waarom jij niets hebt gehad. Zijn ze het vergeten, of konden ze niets bedenken, is er een andere reden?
    Succes in ieder geval!

2. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Kan ook inderdaad... Ik Hoop dat het kwartje wel valt... Ik zou me knap lullig voelen als dit zou gebeuren.

3. rums

rums Niet meer actief

Ik zou het persoonlijk wel benoemen.

4. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    ik zou ook best beledigd zijn hoor.. en zeggen dat het ze netjes zou staan om het voor iedereen of voor helemaal niemand te doen!

5. Nati

Nati Niet meer actief

Dit vind ik een hele goeie! Ik zou er alleen nog wel bij vermelden dat je dat denkt omdat jij ook niks hebt gehad. Dan valt het kwartje misschien nog wat sneller. :cool:

Vervelende situatie, ik zou er ook zeker wat van zeggen, dit is gewoon niet eerlijk!

Deel Deze Pagina