Hoi dames, Het begint heel erg vervelend te worden om iedere keer maar weer te moeten lezen bij zowat alle topics " misschien reageert die op je ei". (tuurtopics dan) Mijn vraag is voor al die dames die dat soort commentaar plaatsen AUB : Wil je een zwangerschaps test doen tijdens je ovulatie ???Want ik geloof er geen reet van naast een paar uitzonderingen. Maar die paar uitzonderingen verpesten het voor vele. Ik heb namelijk 3 keer een test gedaan tijdens ovulatie met de action Kruidvat en de early. OMOWIT. Zo dat is er uit goedemorgen !! ( ps: ook de Jane comments heeeeeeel irritant ) !!
Haha helemaal gelijk!!! Ik zou graag mee willen doen maar ik heb over een maand (hoop ik) een eisprong met pregnyl. Weer iets anders Maar ik ben zeeeer benieuwd!!
Ik vind het ook zo vreemd telkens! het zal echt wel eens kunnen gebeuren hoor maar dit is echt irritant.
Zullen we een topic openen met zwangerschapstest naast knalpositieve ovulatietest? Ik heb het afgelopen 2 rondes ook gedaan maar hier ook omowit.
Haha, grappig experiment . Ben er ook wel benieuwd naar. Telkens die vragen over eisprong zijn ook wel irritant: “Ben je wel zeker van je ei? Hoe weet je dat? Je kan het alleen 100% zeker weten dmv een echo, een positieve ovulatietest betekent niet dat je eisprong is geweest”
Ik heb het wel degelijk gehad een dag of 10-11 voor ik écht positief testte. Was met een Kruidvat2v5, begin augustus. Foto heb ik er niet meer van, dus sorry: geen ‘bewijs’ Wel helemaal met je eens dat het te pas en te onpas rondgestrooid wordt in topics en dat dat errug irritant begint te worden. Wil ik wel nog aan toevoegen dat ik topics met ‘geklaag’ hierover nu ook irritant begin te vinden. Het zijn over het algemeen dezelfde paar dames die het “hij reageert misschien wel op je LH-piek”-verhaal blijven roepen in topics. Lijkt me zinvoller om - als je je er echt aan stoort - deze dames te PB’en. Dit soort ‘algemene topics’ lijken namelijk weinig tot geen effect te hebben
Ik heb het zelf meerdere malen gehad! Nou heb ik nog wel ergens een kV test liggen als ik mij niet vergis... en mijn eisprong zou ook ergens de komende dagen zijn, dus ik wil wel even posten hoe die eruit ziet?
Ik vind dat hier ook te veel geklaagd word door vrouwen die gewoon advies krijgen maar dat blijkbaar niet willen horen. Maar ik ben wel benieuwd naar foto's voor dit topic!
@ingii89 jij had idd een positieve zwangershapstest tijdens je eisprong toch? Ps ik vind het ook een vervelende opmerking om steeds te lezen
Wat ik het meest vervelend vind is dat altijd en eeuwig maar in twijfel trekken. Als iemand beweert dat ze bijv 8 dpo is, wáárom moet er dan altijd zo sceptisch gedaan worden of dat wel echt zo is. De meeste dames kennen hun lijf en cyclus donders goed!! Maar je ‘moet’ met bewijs komen. ‘Je hebt altijd een super regelmatige cyclus? Maar het kan een keer zomaar 2 weken langer zijn!’ ‘Je hebt ovutesten gebruikt? Maar dat zegt niet dat je echt een eisprong hebt gehad’ ‘Je voelt elke maand heel duidelijk aan je lijf of je ei geweest is? Maar je lichaam kan je in de maling nemen’ Enz enz enz Óveral altijd die twijfel trekken, ppffffffffffffffffffffffffffffffff Als iemand zegt dat ze zoveel dpo zit omdat ze dat van zichzelf weet en ze heeft een tuurtest, beoordeel die test dan gewoon op het streepje icm zoveel dpo. En niet altijd alles in twijfel trekken
Ik heb het 2x meegemaakt dat hij dus daadwerkelijk reageerde op mijn eisprong (kv) En dat meiden hier vragen of ze wel zeker zijn van ei/nod is alleen maar om advies en duidelijk beeld erbij te krijgen. Ik stoor me er niet aan iig! Heb het dus ook meegemaakt dat ei/groeipijn niet de daadwerkelijke eisprong is, maar een dag/aantal dagen ervoor. Dit is bevestigd dmv echo's..
Kon ik ook, maar had toch ineens een cyclus van ongeveer 2 weken langer dan normaal. Blij dat ik hierop gewezen ben, scheelde me een hoop stress & onzekerheid. Klopt ook bij mij, in deze 2 cyclussen die ineens 40 dagen waren ipv 26-28 had ik gewoon een LH piek maar sprong mijn eitje niet. 10 dagen later weer een LH piek en toen sprong hij wel.. Ik 'voelde' ook m'n eisprong... Alleen kwam ik er later dus achter dat ik de laatste groeispurt voelde en m'n ei dus pas 3 dagen later sprong. Serieus teruggekeken in mijn app waarin ook stond wanneer we sex hadden gehad, soms precies juist om de (achteraf gezien) eisprong heen Het 'hoe zeker ben je van je ei' wordt vaak gevraagd om iemand te kunnen helpen. En nieuwe meiden (zoals ik toen ook was in die periode) kunnen daar ontzettend veel aan hebben omdat ze het niet weten. Ik vertrouwde op mijn app, mijn 'gevoel' omtrent m'n eisprong en had geen idee wat ik aan het doen was. Ik heb ONTZETTEND veel gehad aan de adviezen waar dus sommige meiden zich aan ergeren, daarom ben ik blij dat ze ze nog steeds geven. Waarom jij je eraan irriteert is omdat je ze nu misschien te vaak gelezen hebt, maar nieuwe meiden niet en die hebben ook recht op hetzelfde advies, ook al ben jij het er niet mee eens. Advies: Leef en laat leven, als je je eraan ergert scroll dan lekker door!
Nou het kan echt wel, hier ook en niet omowit! Snap je punt maar vaak vragen dames ook hoe het kan en ook zoekende naar oplossingen en kan deze theorie ook wel kloppen. Of moet iedereen met eeb tuurstreepje alleen maar gefeliciteerd worden en uiteindelijk teleurgesteld.
Ik heb het niet over meiden die advies vragen over hun cyclus, die dingen niet weten, die onzeker zijn en geholpen willen worden. Dan is het juist heel fijn dat er meegedacht werd. Ik heb het over meiden die dit allemaal wél heel zeker weten en dan toch steeds met ‘bewijs’ moeten komen dat het klopt wat ze zelf denken. En ik ben de laatste die beweerd dat er bij elk tuurstreepje gefeliciteerd moet worden. Er wordt meestal niet voor niets om meekijken gevraagd, dus een eerlijke gedachte daarover is dan juist de bedoeling.
Ik ben zelf ook erg benieuwd. Ik hoop deze ronde weer opnieuw met Puregon en Pregnyl te kunnen starten dus dan wordt het moeilijk, maar als ik nog niet mag beginnen en ik zelf mn ei ga zoeken met ovutesten zal ik ook een zwangerschapstestje wagen tijdens mijn piek.
Sorry geen foto meer van het is namelijk al 2 jaar geleden maar toen toch echt een vrij duidelijk streepje op een KV 2 voor 5 tijdens mijn eisprong. En dat weet ik zeker aangezien ik 2 weken later ongesteld werd..
Ja en het was absoluut geen tuurstreep. Op zowel Kruidvat test als dipstick. Uiteindelijk had ik toen dus mijn eisprong (bevestigd met echo).
Ben het hier eigenlijk heel erg mee eens. Goede eyeopener voor mij. Ik stoor me er namelijk ook vreselijk aan maar dat is omdat ik denk vanuit mn eigen ervaringen. Ik ga proberen om me niet meer in die discussies te mengen want misschien is het voor een ander wel heel leerzaam. Thnx!