Jan 14: 30+, we gaan voor een 2e :), hopelijk nu sneller raak!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Roos1978, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Schism zou het echt ongesteld zijn geweest ja? Heel verstandig om gewoon eerst even van je vakantie te genieten! :)

2. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    OK zie dat er weer wat NOD aankomen.. Hopelijk weer eens een keer wat mooie positieve testen :)!!!

3. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Hee!! Ik kom me even melden! Vandaag terug gekomen van een heerlijke vakantie in Fuerteventura! Super genoten en heerlijk weer.
    Ff snel terug gelezen. Moet as woensdag naar de gyn dus dan wil ik IUI bespreken. Verder nu ergens 8 of 9 dpo dus op t wachtbankje.
    Reageer snel wat uitgebreider want ben nu zooo gaar van de reis en het uitpakken ed. Dus tot later!!

4. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Fijn dat je zo genoten hebt mamameisje!! Spannend woe de gyn, zou zooooo geweldig zijn als je de iui niet nodig hebt en de HSG z'n werk heeft gedaan, spannend want al 8/9 DPO, schiet al op.

Schism, idd verstandig eerst genieten van je vakantie! Zou ik ook zeker doen en daarna maar weer verder kijken en ook bij jou hopen dat het niet meer nodig is om langs de ha te gaan.

5. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Ohw heerlijk verlof Stina!! Jaaaaa kleertjes wassen en opvouwen,vond ik toen zo geweldig weet ik nog, t idee dat daar straks zo'n klein wondertje in mag :) ❤️
    Geniet maar goed! Ook met de tijd van je dochtertje nu.

Msi, wann ga jij nou precies op vakantie?

Hier niks te melden, nog pas op 6 DPO dus nog een tijd te gaan. Gelukkig redelijk wat afleiding. Vakantie is natuurlijk heerlijk maar soms ook wel meer tijd om te piekeren. Gelukkig dus afleiding en ook weer wat werken deze week, volgende week weer volop aan de bak.

6. MFS

MFS Actief lid

4 jan 2013
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Boes: jemig helemaal over je NIPT uitslag heen gelezen!! Wat een ontzettende opluchting, meis! Wat zullen jullie in spanning hebben gezeten (was toch best lang wachten). En nu: heerlijk genieten!!

@Stina:;) Was je intussen al begonnen met potjes o.i.d.? DL vertelt ons sinds een week duidelijk wanneer ze gepoept heeft in haar luier. Dat vinden we al ontzettend knap. Het potje heeft inmiddels iets minder haar interesse, maar dat is niet erg. Ze weet waar het voor is, dus nu nog wachten tot ze iets aan voelt komen en bewust gaat zitten.

@Mamasmeisje: wauw, ik ga zo te horen ook eens naar Fuerteventura. Had ik ook al wel eens bekeken trouwens, lijkt me een bijzonder eiland. Wat hebben jullie gedaan? Appartementje? Ik hoop echt dat IUI niet nodig is en dat de vakantie zijn werk heeft gedaan....

@Stina: lekker aan het genieten van je verlof? Niet normaal hoe snel dat gaat hè? Inderdaad heb je je handen vol aan Kleintje1, maar ook omdat je het allemaal al eens hebt meegemaakt denk ik (ik ben nu veel minder de weken aan het 'wegkijken' zodat ik kon lezen wat zich dan weer ging ontwikkelen dan nu).

Hier nog steeds lekker aan het werk. Dit weekend in Groningen een bruiloft gehad van een goede vriendin, incl. overnachting en logeerpartij voor DL bij oma (eerste keer). Alles super gegaan, dus dat zijn ook leuke dingen. Alweer bijna vakantie+verlof!

Ik voel me verder nog prima, alleen wel af en toe mijn bekken aan de onderkant (binnenin lies zeg maar) en bij langer lopen of staan gaat soms acuut mijn buik trekken (spanning op het weefsel, geen harde buik). Ik ben nu bezig om op marktplaats even zo'n Anita buikband te kopen om te voelen of dat lekkerder zit wanneer ik veel moet lopen/staan...

Andere ladies, zet 'm op!! Goede PP's en positieve testen!!

7. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Mamasmeisje!! En en???

Roos vandaag laatste werkdag! :)

8. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Lekker MSI, dus dit weekend weg??? Geniet ervan en ik hoop heeeeeeeeeeeeel erg op 2 streepjes!!!!! Na al die tijd mag het weleens zover zijn.

vervelend dat je je bekken af en toe voelt MFS! Ik vond die band heel erg fijn, niet zozeer voor mijn bekkenklachten toen maar wel voor meer ontspanning bij mn buik (idd zoiets als wat jij beschrijft!).. Had trouwens die van medela en vond die al prettig en was een stuk goedkoper. Maar die Anita band ziet er ook wel heel erg fijn uit hoor!
    Wat fijn dat het logeren zo goed ging! Konden jullie mooi genieten van een feestje :)

hier niets bijzonders. Druk bezig met de voorbereidingen voor aankomend schooljaar, we beginnen maandag weer. Verder vndg lekker genoten van het mooie weer. Nu op 8DPO dus begint alweer naar de spannende dg te gaan. Bah, zie er nu alweer zoooo tegenop. Dat stomme afwachten en dan die stomme momenten naar het toilet elke keer.... Maar goed, we moeten er maar weer doorheen!

Mamameisje, jij hebt al bijna je NOD toch??? Hoe gaat het?

9. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heeee dames!!!

Alle kleertjes zijn gewassen, liggen klaar in de commode :)!!! Ook alle hydrofiele luiers, washandjes, alles voor het bedje etc.. Vluchttas vandaag ingepakt.. Nog lang niet nodig maar toch lekker gevoel... Kan maar vast klaar staan.. Als het gebeurd en we moeten snel weg zijn, wil ik niks meer in hoeven pakken.. En verder moeten r nog enkele dingen gebeuren, zoals klossen halen en onder het bed.. Klossen ga ik morgen halen onder het bed, denk ik vanaf 37 weken, maar dan heb ik ze vast heb er 12 nodig 😳! Volgens mij ben ik dan klaar met de moet dingen.. Dus dan tijd voor leuke dingen :)!!

@mfs geen potje nog niet. Ik wil er wel aan beginnen, maar de tijd nog niet gevonden.. Haha.. Maar het lijkt me wel leuk om te doen, dus ga van de week maar eens een potje halen. Heeft iemand nog een speciaal potje gebruikt of zo basic mogelijk?!

@mamasmeisje en?! Hopelijk een mooie test voor jou.

@roos ook wel weer lekker om te beginnen denk ik :)!!! De dagen na je NOD toe is altijd verschrikkelijk en zeker als je weet bij spotting is het weer over.. Want je houdt denk ik toch ergens hoop totdat je helemaal ongesteld bent.

Ik vind het trouwens wel weer tijd voor mooie testen.. Alweer te lang geleden... Duim mee dames...

10. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Hier slecht nieuws want ben ongesteld. Vandaag bij gyn geweest. Alle uitslagen zijn goed. Nu nog maar eens 6 maanden zelf proberen, indien t niet is gelukt, dan in maart starten met IUI. Na 6 pogingen zal dan IVF gestart worden maar hoop dat dat niet nodig is. Pfffff tegenvaller, 6 maanden proberen nog. Maar wel weer fijn dat alles goed is. Heel dubbel allemaal dus.

Wel vergeten te vragen over mn hevige maagkrampen tijdens menstruaties. Ben nl bang dat dat kan duiden op endometriose. Sowieso altijd veel pijn op dag 1, de gewone menstruatie kramp met veel bloed en stolsels. Kort daarna pijn vanaf navel tot maag. Iedere maand weer. Soms ook wat bloed bij ontlasting en moeizame ontlasting maar dacht altijd dat dat er niks mee te maken had. Nu ik wat ben gaan inlezen ben ik er bang voor maar helemaal niet aan gedacht toen ik daar binnen zat..
    Dus bel morgen even denk ik.

Kortom, voel me gewoon klote nu. Zit ook af en toe te janken maar wil dat niet laten zien en merken bij ml. Of eigenlijk wel maar ben zo'n opkroppen en binnenvetter. Ik wil alles eruit gooien maar t lukt niet. Weet niet waarom. Wil me groot houden ofzo, of uit angst dat hij zegt, we stoppen ermee want t wordt emotioneel te zwaar. Ik wil niet opgeven of stoppen.

11. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    poe jemig mamameisje, wat een dompers allemaal weer zeg.... ten eerst dikke vette kakzooi die STOMME menstruatie! Bah!!!

en dan ook nog een ZES maanden proberen!!!! Waarom???!!! Heel ander beleid dan bij mij toen. Ik moest na 3 mnd terugkomen als het niet was gelukt na HSG en dan zouden hetzelfde krijgen als jullie, 6 x IUI en daarna IVF.
    Hoe oud ben je ook alweer? Toch ook al 30+?
    Wat ik iig wel weet is dat je echt niet 6 mnd door moet gaan als je het mentaal niet meer trekt. Dan moet je echt eerder aan de bel trekken of je moet kijken of er een zh in de buurt iets voor je is waar het sneller kan?!
    Lastig dat je zo'n binnenvetter bent.... Probeer het er wel uit te gooien hoor, het verdriet is er nu gewoon en dat moet je zeker met ml delen. Jullie doen dit traject samen. En tuurlijk ondanks je verdriet nu wil je door want je hebt toch de kinderwens!!! Alleen is het gewoon dik vet KAK dat al dat verdriet er nu bijkomt.

Stina, jemig gewoon alles lekker klaar!!! heerlijk hoor! Kan je nu lekker onderuit en genieten van je dikke buik :)
    Jouw dochter is nog maar 1 jaar en 3 mnd en je wil al met potje beginnen?? Is dat niet beetje vroeg??? Ik heb er nog niet eens aan gedacht moet ik zeggen (en mijn dl is bijna 1,5 jaar nu). Kan dat al zo vroeg dan en heeft dat dus zin?

12. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Wij zijn beide 30 jaar nu. In okt wordt ik 31.
    Op basis van de uitslagen, onze leeftijd en de eerdere zwangerschap acht ze de kans 60-65% dat t nog gaat lukken. Nu starten met IUI heeft niet veel meerwaarde zei ze. Van de stellen die in hetzelfde schuitje zaten en waarvan de helft startte met IUI en de andere helft zelf bleef proberen, was het resultaat hetzelfde. Dus daarom zelf proberen. Vind het moeilijk om aan te geven dat t emotioneel te zwaar wordt, binnenvetter he, en ben ook te bescheiden dus dan ga je akkoord en met een kut gevoel weg....
    Ergens heb ik ook wel een onuitputtelijke bron van hoop en praat ik veel goed voor mijzelf. Denk dan weer, ja we hebben net de HSG gehad dus wie weet de komende rondes. Anderzijds weer weinig hoop.

13. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Zo nu meer tijd om te reageren. Wilde eigenlijk niet reageren in mijn vakantie haha maar moet toch echt even reageren op mamsmeisje. Wat balen zeg!!!! Ik had er uiteraard een goed gevoel over zo na die hsg! En idd 6 maanden proberen poeh eej! Ik ben het wel met Roos eens, gooi het er uit en blijf niet langer doorlopen als het niet gaat. Ik denk altijd dat emoties opkroppen ook niet bevorderlijk werken om zwanger te worden (misschien onzin maar helpt wel met uiten). Oohh en ik voel zo met je mee pffff!! Ik hoop dat je snel van dit kutgevoel af bent en weer positief aan de volgende ronde kunt beginnen! Wat je zegt: "Ergens heb ik ook wel een onuitputtelijke bron van hoop en praat ik veel goed voor mijzelf." Dat herken ik wel heel erg!!!!! En ik denk dat dat een goede eigenschap is, daardoor kun je dit allemaal goed en lang volhouden (op de depri-cyclusdag-1(en 2 en 3) na ;) )

Roos ik zit officieel ook op 8 dpo, spannend!! Ik voel alweer vanalles hoor hahahaha.

Vandaag tante geworden.....mijn schoonzusje waarmee ik tegelijk zwanger was (scheelden 2 weken) is vandaag bevallen bij 41+5!! Ik heb tot 20.30 gewerkt dus heb helaas nog niet kunnen gaan kijken :( Morgen 9.30 gips eraf bij B!!!!!!! En dan meteen op kraamvisite!!! Spannende dag dus morgen :D

Nou stina beentjes omhoog zie ik ;)

Ik kreeg van het weekend ineens in m'n bol dat ik geen 2e meer hoef, opstandig gedrag natuurlijk haha. Maar ml wil toch echt voor IVF/2e kindje gaan dus tja. Toen ging ik nadenken en dacht, als B straks oud is en zeurt om een broertje of zusje wil ik wel kunnen zeggen dat we er ALLES aan gedaan hebben :) Wil ook geen spijt krijgen en denken 'had ik maar....'

14. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mamasmeisje wat een kl*te zooi zeg!!! Niet leuk :(!!! Zou zeker wel alles eruit gooien, voel je vast wat meer opgelucht!! Het is ook verdriet van jullie samen... Wssl zit ml er ook mee. Misschien is het een idee om je gevoelens op te schrijven. Dikke knuffel geen woorden hier!!!

@roos nou is niet om haar al zindelijk te krijgen hoor :)!! Meer dat het al op de badkamer of haar kamer staat, zodat ze er aan kan wennen en af en toe op kan zitten! Beetje speels zeg maar.. Vind ze het niks dan niet... Hahahaha.. Ken overigens wel kinderen die met de anderhalf zindelijk waren.. Maar goed ga daar niet vanuit.. Lijkt me ook snel...

15. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Hier ook weer ongi!

16. Schism

Schism Actief lid

10 jun 2009
    277
    0
    0
    Gatver msi en mamasmeisje :(
    Hier nu ongeveer ergens m'n ei, dus wachtweken in m'n vakantie

17. MFS

MFS Actief lid

4 jan 2013
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jemig wat een S**Tzooi zeg, Mamasmeisje en MSI! Ik baal voor jullie!

@Mamasmeisje, probeer er toch over te praten met ML...dit is een traject van jullie samen. Je kunt het gesprek ook soort van zakelijk starten: "Ik merk dat ik behoorlijk moeite heb met de hele situatie", of zoiets, dan heb je een openingszin, wellicht lukt het je om zo die 'binnenvettersdrempel' over te komen? De ander reageert dan: "Hoezo?" en dan kan je verder. Dit helpt mij altijd als ik het lastig vind om iets emotioneels te bespreken.

En ik denk ook dat de andere meiden gelijk hebben: 6 maanden is wel erg lang. Als jij het gevoel hebt dat jij dat niet trekt emotioneel, dan is het toch goed om nog eens een afspraak te maken met de gyn. Ik begrijp dat zij zeggen dat de kansen gelijk zijn, maar als bezig zijn met IUI voor jou (jullie?) mentaal beter uit te houden is en dus een soort 'rust' geeft, valt daar dan niet over te praten om daar al eerder mee te starten?

Kun je meteen even navragen over die andere klachten. Lijkt me toch wel belangrijk om te melden, want als zij niet weten dat je ergens last van hebt zoeken ze ook nergens naar....
    Sterkte meis!

@Roos: DL was nog geen 1,5 toen ij het potje introduceerden. Omdat ze het zelf zo geweldig vond zijn we ermee doorgegaan. Heel spelenderwijs, geen verwachtingen. Puur voor het wennen. Het wordt sowieso pas echt wat zodra zij doorkrijgt dat ze aandrang heeft en blaas/sluitspier zelf kan bedienen...ik hoop dat onze potjesrituelen haar helpen die link te leggen, maar dit dwing je toch niet af. Je kunt dus ook kiezen voor een latere start met het potje.

@Stina: jeej, heerlijk verlof! Je bent er al helemaal klaar voor zo te horen ;). Wij hebben gewoon zo'n simpel wit plastic potje van de Prenatal voor 4€ gekocht. Voldoet prima.

18. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Ik baal eigenlijk helemaal niet haha raar hè. Ben wel blij dat t vandaag al is als t dan toch moet. Des te minder ongesteld ben ik dan op vakantie :D ik heb alle hoop nu gevestigd op ivf!

19. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Pffff gatver msi. Enorme kakzooi toch hoor! Wel knap hoe posi je kan denken! Nu lekker genieten Vd vakantie meis en dan idd op naar ivf, dat wordt m voor jou!!! 🍀🍀🍀

Mooie woorden mfs voor mamameisje! Mee eens!

OK, idd gewoon potje neerzetten zodat ze spelenderwijs leert wat t is. Goed idee! Dank je!

Jemig schism, wel lange cyclus dit keer...!

20. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Bij de ikea hebben ze fijne potjes! Lekker hoge leuning en hoge zit. En die voorkant is fijn bij jongetjes, plassen ze niet zomaar over de rand :D

LOCKIG Kinderpot - IKEA

Dat groene kun je er apart uit halen om schoon te maken, ideaal.

Deel Deze Pagina