Ik wil het voorlopig proberen zonder tempen of ovulatietesten. Vorige keer werd het op een gegeven moment zo verplicht, ik wil het nu gewoon nog even leuk en spontaan houden. Ik let natuurlijk wel een beetje op de dagen, maar ik hoop het zo allemaal een beetje losjes te kunnen houden zeg maar.
Hoi Schism, Van dat tussentijdse vloeien zou ik denk ik toch ook even van de huisarts of gyn willen horen wat dat kan zijn... Ik probeer je niet ongerust te maken hoor, maar meer vanuit de gedachte dat elke mogelijke 'vertraging' toch zonde zou zijn...al dat wachten duurt al zo lang
Heel goed plan! Ik hoop voor jullie dat het ontspannen en vlot raak is. Ik weet nu al dat mij dat niet gaat lukken om er losjes mee om te gaan helaas. Als ik iets echt wil dan moet het ook gisteren. Als het om zwanger worden gaat zit ik mezelf daar erg mee in de weg
Ladies, sorry voor mijn versnipperde antwoorden. Ik ben nog niet zo heel bedreven in het forummen merk ik... Quoten lukt niet en het verschil tussen 'plaats reactie' en 'snel reageren' heb ik ook nog niet door... Maar komt wel! Ik doe het vanaf mijn telefoon en de berichten lijken steeds anders gesorteerd. Hoe dan ook: @Stoer: wat leuk dat jij ook pas net bent gestopt met de pil! Ik hoop dat gewoon heel vlot gaat bij je!
haha, het verschil zit m in: bij snel reageren kan je nog ff teruglezen maar staan de smiley's niet aan de zijkant (maar kan je wel nog gewoon maken met leestekens) en bij plaats reactie kan je dus niet teruglezen maar heb je wel de smiley's! lastig om zo ongeduldig te zijn he?! en wat duurt een maand dan laaaaaaang. Herkenbaar hoor. Verstandig Schism om eerst er zo mee om te gaan. Wij hebben dat afgelopen maand ook gedaan en misschien deze maand ook nog, maar dan ga ik toch echt starten met tempen. We hebben een afspraak met de gyn dat we het een half jaar proberen en lukt het niet dan kan ik weer voor een HSG komen. Dat is wel een fijne gedachte, dat ik niet weƩr een jaar eerst moet proberen, want jemig wat duurt een jaar dan lang zeg!
@schism welkom! Tussentijdse bloeding --> misschien ovulatiebloeding?! Die kun je in een keer krijgen en die heb je ook niet altijd.. @roos, als het deze maand niet is gelukt, dan ga ik ovulatietesten van cb kopen (de nieuwe variant)! Wel duur als je niet weet wanneer je ei is, dus ik deed bij mijn eerste altijd ook nog de dipsticks van zwanger en kids. Als ik dacht dat deze positief was, deed ik er een van cb. Fijn dat je trouwens na een half jaar proberen sowieso naar de gyn mag, dat is fijn. Hopelijk niet nodig.. @mfs ja krijg het nu ook lastig uit mijn hoofd hoor... Wil zo graag...
Hier alweer buikpijn en lage rugpijn !! Alle rondes gehad en geen goed teken.. Bah.. Vorige maand al vanaf 11 dpo licht bloedverlies gehad... Mmm ik zit nu 9dpo...
Ovulatiebloeding zat ik eerst ook aan te denken, maar daar is het teveel voor. Is echt te vergelijken met ongesteldheid. Ik kijk even aan hoe het verder gaat voordat ik meteen de dokter bel.
@schism vreemd!! Inderdaad gyn of huisarts is misschien dan niet verkeerd.... Ik zou het ook willen weten..
Hoi Stina, Wat balen voor je dat je nou weer ongesteld aan het worden bent!! Begrijp ik nou goed dat je cyclus nogal aan het variƫren is de laatste tijd?
Zo! Ovulatie tests besteld, let the games begin! Ik ben ook meteen weer vergeten hoe ik dit aanpakte bij mijn eerste zwangerschap. En op de een of andere manier is alles wat ik toen in een app had bijgehouden verdwenen dus ik moet helemaal opnieuw beginnen met eieren zoeken
Hahahah Vervelend dat je de info kwijt bent... Welke app gebruik jij? Ik period tracker om alle symptomen bij te houden (doe ik ivm migraine) en ff voor m'n temperatuur.
Ik heb nu ook Period Tracker. Had eerst een andere. Geen idee wat er mis is gegaan. Maar goed, volgens mij kan je cyclus na een zwangerschap ook wel iets veranderen. Aangezien ik nog niet 'echt' ongesteld ben geweest kan het ook zijn dat ik deze eerste cyclus geen eisprong vind. Kan zelfs een tijd duren tot de hormonen wakker worden...(hoop het niet)
@mfs mijn cyclus is inderdaad aan het veranderen .. Dit keer wssl een cyclus van 31 (als mijn lf 14 is en deze wisselt nogal)! Als het hetzelfde gaat als de vorige keer, begint mijn spotting morgen al (dag 28 dit keer, vorige keer dag 25). Hoop het natuurlijk niet, ga ook niet testen morgen hoor, heb buikpijn dus zoals ik al zei geen goed teken andere keren. Maar goed stiekum natuurlijk nog steeds hoop !! Misschien handig om een overzichtelijk lijstje te maken?! Ik zit meestal op de iPad dus dan is het niet handig.. Maar goed kan ook een keer achter de laptop kruipen. Ik gebruik WomanLogPro en aangezien niemand mijn kaartje goed kon lezen, heb ik fertility friend gedownload. Die is ook handig wel in het Engels..
mfs, ik vind period tracker wel heel fijn (en ziet er ook nog eens gezellig uit ). Het is in ieder geval fijn qua symptomen om het bij te houden en op welke dag je in je cyclus zit. Ik heb hormonale migraine en kan er erg last van hebben helaas.... maar dus vooral in de week voor in ongesteld ga worden. Op die dagen moet ik er dus voor zorgen niet te druk te zijn dan blijft het vaak bij 'gewoon' hoofdpijn. Fertility friend (ff) gebruik ik idd voor het tempen. Je krijgt dan een heel mooi grafiekje te zien en ziet dan ook wanneer je eisprong was. stina hoop idd voor je dat je ongesteldheid gewoon uitblijft!!!! dat zou mooi zijn lijst je is wel overzichtelijk, zo onthoud je de namen icm het verhaal wat beter! Ben nu op werk dus geen tijd voor maar wellicht dat ik een keer een avond thuis of op mn vrije dagen (vanaf vrijdag weer) dit kan doen! fijne dag meiden!
Ik heb nog nooit geen testen gedaan of temp. lijstjes bijgehouden. Met mijn vorige zwangerschap liep ik onder controle bij de gyn, en die zei altijd: ga lekker uit eten doe romantidch daarna dan is de kans groter om zwanger te worden dan dat je die testen gebruikt. Maar jullie zijn wel positief begrijp ik?
@stoer of lief ik vind het zelf fijn om mijn temperatuur bij te houden om zo inzicht te krijgen in mijn cyclus. Vind het wel rustgevend werken op 1 of andere manier. Anders had ik wssl vandaag al getest cyclus gemiddeld 27 dagen, terwijl mijn ei later was . Maar goed als jij het fijner vind zonder waarom niet. Juist fijn. Ik heb het idee daardoor iets meer in control te zijn, wat ik natuurlijk niet ben ...