Jan 14: 30+, we gaan voor een 2e :), hopelijk nu sneller raak!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Roos1978, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MFS

MFS Actief lid

4 jan 2013
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben afgegaan op ronde 1, toen had ik een lf van 9 dagen, dus positieve test op dag 22 van mijn cyclus, die 31 dagen duurt. Ik had een keer gelezen dat twee keer testen kan helpen om hem te vinden. Lh piek zou wel 1 of 2 dagen duren. Ik ben rond de 'standaard' dag van ovulatie begonnen met testen Dus snap het niet zo goed meer. Nou moet ik wel zeggen dat ik ook een aantal keer s avonds voor het naar bed gaan heb getest. Advies schijnt te zijn tussen 10.00 en 16.00 testen las ik gisteren. Ik ben benieuwd wat dit wordt... Als ik hem niet vind ga ik extra gevoelige tests aanschaffen. Want echt niet dat ik twee uur voor het testen niks meer drink.

2. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Blijft dus gewoon lastig die ovu testen.... Ik kon er niet mee overweg. Maar was het niet zo dat jij niks met tempen hebt? Ik blijf dat echt het handigste vinden, erg duidelijk (althans bij mij dan) zeker icm cervix slijm bekijken. Bij mij geeft dat heel duidelijk aan wanneer m'n ei eraan zit te komen en eigenlijk weet ik nu ook wel zonder tempen wann ik aan ons batsprogramma moet beginnen. Ik denk dat ik bij een volgende cyclus (hoop natuurlijk dst ie er niet komt ;) ) maar eens niet ga tempen.
    Zit nu heerlijk in de zon in de tuin, dl ligt op bed, tijdschriftje erbij, fijn :)

3. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    *proest* blijft grappig....batsprogramma!! haha

Maar MFS dan snap ik het ook niet en zou ik ook niet weten hoe het nu zit! Erg moeilijk zeg! Op zo'n moment zou je er binnenin moeten kunnen kijken. Wat roos ook zegt, ik merk het ook aan het slijm. Ik heb met afvegen zoveel slijm dat ik daaraan al weet dat het er aan zit te komen. Begint troebel en wordt dan richting ei steeds meer en helderder. Dan op een dag is het ineens niks meer. Bouwt niet af zoals het opbouwt maar is ineens weg. Dan denk ik dat het ei is gesprongen. Nu doe ik er testjes bij om te kijken wat die aangeven en dat wil ik dan bekijken icm slijm. Maar mijn testjes blijven heeeeeeel licht terwijl mijn slijm duidelijk aangeeft dat het er aan zit te komen. Dus ben erg benieuwd wat mn testje vandaag aan gaat geven. Succes MFS ik kan je helaas niet helpen, weet nu ook niet meer hoe het zit bij je. Wel goed dat je op tijd bent begonnen met testen!

4. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Haha ja leuk he, batsprogramma! Maar als je zo gepland seks hebt, dan moet je er maar gewoon wat leuks van maken toch?

Ik dacht mn piek zaterdag gehad te hebben, zondag weer lichtere test, en vanmiddag is mn test weer iets donkerder. Ons batsprogramma loopt uit. Vanavond zal dr niet veel gebeuren want ml is op cursus incl overnachting. Ben benieuwd hoe mn test er morgen uit gaat zien. Van mn temp wordt ik niet veel wijzer...

5. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    mamameisje, je temp ziet er anders wel duidelijk uit zeker icm met je cervixslijm en ook je positest. Ik denk dat het zaterdag is geweest zoals het er nu naar uit ziet, dan zal je temp nu hoog blijven.

Qua slijm is het bij mij net zo duidelijk als MSI beschrijft, het bouwt langzaam op en ineens is er niks meer (en dan is als het goed is je ei geweest wat bij mij ook klopt qua tempen dan).

6. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    MSI, heb jij je ei al gevonden?

7. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Nope nog steeds geen :)
    Volgens mij moet ie morgen komen en heb ik qua PP ook rekening mee gehouden dus ben benieuwd

8. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Mijn banner zegt nu dat vandaag meest vruchtbare dag is. Gisteren stond er: nog 2 dagen tot de eisprong. Dus dag voor eisprong batsen is het beste?

9. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Ja, de twee dagen voor ei en de dag van ei.

10. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Ik ben ook een avond batser maar test altijd 's ochtends... Waarom jij 's avonds? Dan moet je zo'n rekening houden met drinken en piesen...

11. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Ja i doe maar wat, heb er geen verstand van haha

12. MFS

MFS Actief lid

4 jan 2013
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Ladies,

Ik heb goed nieuws en slecht nieuws. Het goede nieuws: met mijn ei is alles helemaal goed gekomen, gewoon een dagje later dan verwacht. Overduidelijke ovulatietests.

Nu het slechte nieuws: na een hele maand zorgvuldig timen zodat het PP-en een onopvallende frequentie zou hebben, wat uitstekend verliep, zegt ML op het moment suprème, je raadt het al: "ik heb niet zo'n zin...", waarna hij verder gaat met tv kijken. Ik ben zó boos gaan slapen dat ik om 4 uur vannacht met precies dezelfde boosheid weer wakker werd en uit pure ellende beneden een kop thee ben gaan drinken om het een beetje kwijt te raken. Daarna nog even een beetje dutten om een half uur later op te staan en nog steeds even boos te zijn. Het idiote is dat we verder een oprecht goede relatie en seksleven hebben. Dit is zó frustrerend en eenzaam zo! Ben vanochtend zonder iets te zeggen de deur uitgelopen. Wordt tijd voor een hartig gesprek geloof ik....Morgen....want als het vanavond van PP komt dan maken we nog een kans ;) ;). Ben mijn tests vergeten dus kan vanavond pas testen of mijn lh-piek voorbij is...

13. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.087
    2.589
    113
    Limburg
    Oh mfs dat is wel ontzettend frustrerend zeg! Nou hoop ik dat je hem vanavond dan wel nog kan verleiden.
    En inderdaad je man toch nog eens even duidelijk maken dat de timing toch wel erg belangrijk is als je zwanger wil raken.

14. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Even snel op het werk. Pff MFS wat zou ik daar ook pissig om worden!!! Alle goede voorbereidingen voor niks! Tsss. Alle hoop op vanavond!

Hier vanochtend gestest, geen smiley. Dadelijk naar de gyn, ik hoop dat ik durf te vragen of ie m'n ei wil zoeken :D

15. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Nou net laatste controle gehad bij de gyn. Officieel schoon maar pff wat was het weer confronterend! Heb eenmaal terug in de auto toch ff potje zitten janken :(

Er zijn was een mooi follikel te zien dus ei zat er gelukkig nog. Vanavond ff flink aan de gang :p

16. MFS

MFS Actief lid

4 jan 2013
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie medeleven, meiden. Dat helpt :) Gelukkig lekker drukke dag op het werk (was er al om half 8 haha!), daardoor is mijn frustratie ook wat meer op de achtergrond geraakt. Maar vanavond moet ik rustig om het onderwerp heensturen en ook nog gezellig zien te PP-en. Inderdaad, Peetje, hij verdiept zich er niet echt in. Dus ik kan hem blijven vertellen hoe laag de kans is per ronde op onze leeftijd, en waarom het PP-en zo getimed moet worden, maar het komt niet over geloof ik. Ik wil weten wat hij nou precies van me wil. Hem wel meenemen in de 'voorbereidingen' werkt niet, het niet doen ook niet. Dus nu mag hij met een oplossing komen.

MSI, wat goed dat je schoon bent en dat de gyn kon zien dat je ei eraan komt! Weet je dat ook weer, je lijf is er klaar voor dus. Maar ik kan me indenken dat het voor jou weer heel veel terughaalt zo'n bezoekje! Houd je sterk, meis. Wellicht even een flink potje PP om de zinnen te verzetten? ;););)

17. Schism

Schism Actief lid

10 jun 2009
    277
    0
    0
    @mfs: pffff mannen soms he, altijd zin behalve op het goede moment. Hoop dat je vanavond nog ff kan batsen haha

@msi: fijn dat je schoon bent en bijna een ei hebt. Ik snap dat het confronterend was daar. Goed dat je even lekker een potje hebt gejankt, dat lucht zo lekker op.

Hier weer iets geks, sorry voor de vieze details alvast. Heb beneden de pijn en de jeuk van een schimmelinfectie, maar niet de afscheiding die er normaal bij komt kijken. Af en toe wat sliertjes bloed bij m'n afscheiding. Vreemd weer en vervelend, bah.

Vandaag nog ff bij de dokter geweest voor zl. Zat me niet lekker dat hij maar 2 a 3 keer op een dag super grote plassen plast dus wilde hem eerder dan die 6 weken nog ff na laten kijken. Zag er goed uit en de zalf deed goed z'n werk, dokter dacht niet dat er meer aan de hand was maar we hebben wel een doorverwijzing gekregen voor echo van blaas en urinewegen. Meer voor mijn gemoedsrust, heb zo'n relaxte dokter.

18. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Dag lieve dames,

MFS, pffff, ik snap je frustratie helemaal. Hoop dat je vanavond een 'vruchtbaar' gesprek met hem kunt voeren. Ik herken mijn lief er wel wat in. Die zag het pas in nadat we van de gyn een PP meekregen. Er moet nou eenmaal gebatst worden voor het krijgen van een kindje. Laat je weten hoe het gegaan is?

MSI, fijn dat je schoon bent verklaard. En tuuuurlijk zitten die emoties er nog. Als zwanger worden niet snel lukt dan zal er wel vaker een huilbui volgen. Daarmee verwerk je het toch... Dooddoeners natuurlijk en ik hoop gewoon dat jullie in de aankomende maand twee streepjes op een test hebben. Ik weet ook weinig van ovu's. Ik test met ochtendpies en als ie posi is dan ga ik die avond los. Onafhankelijk of we het de avond ervoor of die daarvoor hebben gedaan. Mooi dat de groeiende follikel te zien was. Heeft de gyn nog iets gezegd over hoe groot het nu was? Of wanneer hij de jump verwacht?

Roos, is jouw dametje trouwens weer helemaal opgeknapt?

Schism, over je afscheiding heb ik niets zinnigs te melden. Wel fijn dat de zalf helpt en dat je dokter zo relaxed is dat hij toch een doorverwijzing voor extra onderzoek geeft. Idd, je eigen gemoedsrust is erg belangrijk dat iemand die weet te kalmeren.

Mamasmeisje, Stina, hoe gaat het met jullie?

Hier is de ongi weer bijna voorbij... Gelukkig. Ook gesprek met lief gehad omdat ik zo bang ben dat het niet meer lukt. Hij vond dat ik mijn focus in ieder geval moet leggen op dat wat ik wel heb en niet zozeer op een kindje wat er nog niet is. Klinkt gek maar zo'n opmerking heb ik soms effe nodig om weer te kunnen relativeren. Ik merk toch dat het elke maand weer iets pittiger wordt en twijfel dan toch of er niet iets aan de hand is.

Btw, ik tel deze ronde toch maar mee en zit dus in ronde 9

Bah bah bah

19. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Mamasmeisje, ik zie een mooi ei en een goed pp bij jou.... Nu afwachten...

20. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Wachtbankje:

Maart
    {16} Schism - 08-2011 - 30 jaar - Ronde 2
    {19} MFS - 01-2013 - 34 jaar - Ronde 2
    {18} Roos1978 - 02-03-2013 - 35 jaar - Ronde 3
    {22} Mamasmeisje - 13-01-2012 - 30 jaar - Ronde 10
    {25} MSI - 01-01-2012 - 32 jaar - Ronde 2
    {25} Peetje83 - 22-02-2012 - 30 jaar - Ronde 2

April
    {9} Boesje - 04-01-2012 - 37 jaar - Ronde 9

ZWANGER lijstje
    {04-10-2014} Stina83 - 16-05-2013 - 1e echo 26 feb - 2e echo 20 mrt - jongen/meisje

Deel Deze Pagina