@peetje @mfs nog geen kwaaltjes. Dus heel onwerkelijk vorige zwangerschap wist ik dat ik zwanger was voordat ik testte!! Maar goed zal nog wel komen... We wachten geduldig af !!! Oh @mfs je kleine meisje alweer 1, wauw... Gaat hard!!! Wanneer vier je de verjaardag van de kleine meid?! Hier net even een trots momentje ons meisje trekt zich over eind aan de tafel en dan staat ze in 1 keer.
Stina, raar dat het nu dan anders is hè? Zou fijn zijn als je gewoon nergens last van krijgt! Ja mfs, alweer 1, pfff wat gaat dat hard hè?!
Hoi dames! Ik zou graag in dit topic mee willen kletsen! Lang gezocht naar een nieuw clubje wat het meest bij me past. Goed zal me even voorstellen: Ik ben dus 30 jaar, heb een dochter van 2 jaar! Schat van een meid en ben dolverliefd op d'r! Van haar was ik direct zwanger destijds. Vanaf juli 2013 zijn wij voor een tweede gegaan. Als het aan mij lag had ik er al eerder voor willen gaan maar m'n man had iets meer tijd nodig. Goed dus vanaf juli bezig. Vandaag in ronde 9 beland. Valt zo vies tegen, had ergens wel gedacht dat ik wel weer snel zwanger zou zijn en ondertussen zijn we alweer 7 maanden en heel wat teleurstellingen verder. Probeer het wel te relativeren want wat is nou 7 maanden in vergelijkelijk met de jaren dat sommige moeten wachten op een kindje maar als je iets graag wilt...pfff vind het zo moeilijk! In het vorige clubje waar ik mee praatte is ongeveer iedereen al zwanger en sommige ook al bevallen dus viel beetje buiten de boot dus op zoek gegaan naar nieuw clubje! Hopelijk zijn we allemaal snel zwanger!!
Welkom mamasmeisje! Wat vervelend nou dat het al even duurt. Precies de reden dat ik er onrustig over ben (met mijn bijna 35 jr), want een relatief vlotte eerste zeangerschap geeft helaas geen garanties voor een vlotte tweede. Nou ja, laten we het zo stellen: je hebt een aardige voorsprong op een de meesten van ons, dus ik hoop dat er jou binnenkort ook kunnen feliciteren, net als Stina!
@Stina: fijn te horen dat je geen bloed meer verliest. Heb je al kwaaltjes? Dan kunnen we je daar eens fijn mee plagen
Sorry Stina, moet even beter lezen. Die kwaaltjes komen nog wel Wat super dat je meisje zich optrekt! Geinig is dat hè, die van mij gaat naar de crèche dus als ze iets nieuws doet denk ik meteen dat ze het daar heeft geleerd, omdat het altijd zo ineens is... We vieren Kleintjes jaardag dinsdag op de crèche en zaterdag en zondag met familie. Ze is op oma's verjaardag geboren (en op de uitgerekende datum, ze houdt van op tijd blijkbaar) en die viert het zaterdag, vandaar.
@welkom mamasmeisje!! Hopelijk heb je ook snel een mooie test! @mfs jouw meisje is van de tijd !! Haha, wel leuk met oma jarig zijn. Is niks mis mee, zal oma ook wel erg trots zijn ... Ben benieuwd wanneer de kwaaltjes komen, ik heb alleen s morgens een hele droge mond, lijkt wel of ik flink gedronken heb de avond ervoor.
Welkom mamameisje, het is ook echt zo,als je eenmaal start dan duren de maanden idd lang. Heel goed dat je het probeert te relativeren want feit blijf dat je nog niet lang bezig bent (alhoewel het wel voelt als heel lang... ). Er zit niets anders op dan goed klussen en hopen dat de natuur z'n werk doet.... Tja, hier ook al 35, vandaar ook weer snel van start gegaan. Hoop zooooo dat het nu snel gaat, moet er idd niet aan denken weer zolang te moeten wachten. Maar m'n voorgevoel zegt dat het wel snel gaat, maar wel eng om dat ook te geloven.... (Alhoewel m'n voorgevoel het tot nu toe wat betreft zwangerschap wel goed had). Lekker Stina, nog kwaaltjesloos!
@Mfs Fijn dat het weer beter gaat. Vooral zo voor haar verjaardag, dan mag ze natuurlijk niet ziek zijn! @Stina Wat goed van je meisje! Nu kan het opeens heel snel gaan, kun je mooi achter haar aanrennen en alles in veiligheid stellen Maar wel een leuke tijd, ze heeft nu natuurlijk veel meer om te ontdekken. Welkom mamasmeisje, kan me voorstellen dat het moeilijk is dat het nu een stuk langer duurt. Hopelijk mag je snel zulke mooie testjes plaatsen als Stina een paar pagina's eerder @Roos, Ik hoop voor je dat je voorgevoel dit keer weer juist is Hier gaat het redelijk. Volgens mij heb ik ook de buikgriep te pakken, gisteren in elk geval flink buikpijn en diarree, vandaag gaat het wel beter. Zoontje daarentegen is behoorlijk aan de diarree Vanmorgen om 10:00 waren we al 5 luiers verder en 2 keer een schone boxer aan moeten doen. Hij ligt nu lekker te dutten. Ben al verschillende winkels langs geweest voor roosvicee stop maar dat is nergens te vinden Als het nog lang aanhoud ga ik toch maar met hem naar de huisarts.
Ken jullie nog niet zo goed dus net 'even' alle 10 de pagina's teruggelezen @Stina: gefeliciteerd!! Wat een mooie testjes en lijkt me heerlijk als je eigenlijk de hoop al had opgeven en dan toch positief test! Geniet ervan! @peetje: volgens mij zitten wij beetje in hetzelfde schuitje, van de eerste gelijk zwanger en de tweede duurt ff? Hoe lang zijn jullie nu bezig voor de 2e? Jullie zoontje ook bijna 2 jaar zie ik? Mijn dochter is 2 weken geleden 2 jaar geworden Zitten de anderen in de MMM omdat ik lees over de gyn? Heb het niet allemaal zo onthouden @allemaal: gebruiken jullie ovutestjes of laten jullie het nog wat meer los en zien jullie weg? Ik gebruik ovutestjes omdat ik mijn eisprong niet voel, weet wel ongeveer wanneer dattie meestal is maar wil hem niet missen.. Hopelijk wordt dit snel een mooi roze topic!
@mamasmeisje Ik ben van de week pas gestopt en moet vandaag ongesteld worden dus wij gaan nu pas de eerste ronde in. Ik betrap me er soms zelf wel op dat ik denk och dat is zo gepiept, maar ik houd in mijn achterhoofd dat het ook wel een tijdje kan duren. Zeker als ik sommige verhalen lees. Ik gebruik geen ovulatietesten en ik temp niet, ik laat het eerst op zijn beloop gaan. Als het langer duurt kan ik dat wel nog gaan doen.
@Peetje: ja toen wij er eindelijk voor zijn gegaan( ik wilde al eerder maar mn man nog niet) dacht ik ook, dat is zo gepiept met oog op mijn eerdere zwangerschap. Helaas viel dat ff flink tegen. Probeer het wat los te laten maar ook dat is zo moeilijk! Mijn man is er wat meer nuchter in, het komt wanneer het komt zegt hij maar hij heeft niet zo'n last van hormonen en rammelende eierstokken, haha! Ondertussen genieten we gewoon enorm van onze kleine meid, daar haal ik de hoop en energie uit om er 100% voor te blijven gaan!
@mamameisje ik heb getempt, dat vond ik echt een fijne methode. Geeft mij meer rust dan ovulatietesten. Alleen je weet wel pas nadat je ei is geweest dus misschien niet zo praktisch. Wij deden het in de vruchtbare periode om de dag en als we nog meer zin hadden vaker ... Deze laatste cyclus pas laat mijn ei gehad...
@peetje net zal nu inderdaad wel hard gaan en kan ik straks met mijn grote buik er achteraan rennen !!! Zo vind het toch weer net zo spannend als bij de eerste.. Die eerste weken blijft killing...
peetje, al een beetje opgeknapt weer? Hoe is het met je zoontje nu? @mamameisje: ik gebruik geen ovulatietesten maar temp wel, ook ik vind dat fijner net zoals stina. De reden waarom ik bij de 2e ronde al ga tempen is omdat ik bij de vorige zwangerschap er ruim 2 jaar over gedaan heb, mmm in geweest, uiteindelijk heel 'simpel' verholpen door een HSG (had volgens de gyn wat verklevingen) en daarna ook nog een missed abortion bij 12 wk gehad vandaar dat ik geen zin heb op weeeeer die teleurstellingen en ik het tempen heel veel duidelijkheid vond geven. Maar als ik de eerste keer snel zwanger was geraakt, zou ik net als peetje zegt het eerst maar eens op zn beloop laten en gewoon proberen spontaan te klussen (want het is zo rot om al die verplichte nummertjes te moeten hebben.... aanslag op je relatie kan ik je vertellen).
@Roos, heel begrijpelijk, ik zou ook meteen willen weten hoe of wat, zeker na jullie eerste traject. Misschien is Tempen nog wel net iets 'romantischer' dan ovulatietesten bedenk ik me net: het is achteraf dus moet je toch iets meer 'raden' naar je ei. Met testen weet je: ei komt eraan, het MOET nu! Dan heb je ook eindelijk twee streepjes te pakken na een aantal testjes. Hoe ervaar jij dat? Of maakt het niks uit denk je? (Die wissel op je relatie is heel herkenbaar) @Peetje: waardeloos zo'n buikgriep. Wil je kleine wel goed drinken? Dat is het belangrijkste... Beterschap!!! Lig zelf nog steeds in de lappenmand. Dag 4! Wat een ellende. Gelukkig nu wel neusspray dus dat geeft verlichting. @mamasmeisje: ik ben van de ovutests, want ik voel totaal mijn ei niet. @allemaal: hoe was jullie eerste bevalling eigenlijk? Viel het mee of tegen? Zijn jullie thuis of in het ziekenhuis bevallen? Ik ben van ons meisje thuis bevallen. Wilde ik ook heel graag. Heb er nog geen vijf uur over gedaan (storm!) gerekend vanaf de eerste regelmatige weeën. Had wel een paar dagen al voor we een die achteraf al best productief bleken. Helaas kwam na de bevalling de placenta niet dus moest ik met spoed met ambulance naar het ziekenhuis naar de OK. Ben ruim 2,6 liter bloed verloren. Dat was een regelrechte hel in de kraamtijd! Borstvoeding lukte daardoor ook niet. Een volgende bevalling moet verplicht poliklinisch. Wel jammer!
Ach jee zeg MFS, dan heb je zo'n snelle bevalling, lekker thuis en dan toch nog naar het ziekenhuis en niet voor niets zeg... poe spannend en heftig zeg! Wat naar dat de bv daardoor niet op gang is gekomen, wilde je dat graag? ivm de placenta moet je dan dus in het zh bevallen? Wat rot dat je je nog steeds zo voelt... hopelijk knap je snel op! hier een lange bevalling: dl daalde maar niet in waardoor ik maar geen ontsluiting kreeg (ze is de hele zwangerschap niet ingedaald) maar ik had wel pittige weeën. Na 3 keer strippen, in bad wandelen ed was ik op en besloot de vk me mee te nemen naar het zh (vond ik heel jammer want ik wilde graag thuis bevallen). Was toen 16 uur bezig. Daar keken ze naar mn weeën en die bleken heel heftig te zijn en om de 2 minuten, dus ze snapten niet dat er maar geen ontsluting meer kwam, maar goed, kwam dus doordat dl niet indaalde. Ik had toen nog maar 3 cm, schoot niet op en dus besloten ze dat ik een ruggenprik zou krijgen (wat ik eigenlijk niet wilde, maar aan de andere kant kon ik niet meer dus wilde ook wel verlost worden van de pijn). Toen heeft de vk nog mijn vliezen gebroken en toen kreeg ik een weeënstorm, jeeeeemig, wat was dat pittig want ik was al zo op en toen kreeg ik na 15 minuten persdrang en bleek ik op 10 cm te zitten ik was niet normaal blij: hoefde geen ruggenprik en mocht met de vk bevallen, iedereen lekker de kamer uit mijn dochter was er na 20 minuten persen zonder kleerscheuren, dus dat ging heel voorspoedig. Achteraf had ik dus thuis kunnen bevallen, als daar de vliezen waren gebroken, maar goed, dat weet je niet van tevoren! placenta was er bij mij met 6 minuten uit, dat ging heel goed.
Hoi Roos, Wat een verhaal! Het lijkt me zo naar als je pijn hebt en er gebeurt niks! Wel heel jammer dat je daardoor niet thuis kon bevallen. Maar super dat het uiteindelijk toch zonder ruggenprik kon, omdat je dat liever niet wilde. Herkenbaar: ik kreeg persdrang toen de VK pas over 2 uur weer zou komen. Ik dacht dus dat ik het zou moeten wegpuffen maar dat ging natuurlijk helemaal niet. Meteen gebeld. Toen de VK kwam en zei dat ik al mocht persen had ik het gevoel dat ik de jackpot had gewonnen! Ik wilde borstvoeding proberen, maar door de hormonen wilde ik na de bevalling ineens per se dat ze BV zou krijgen. Werd helemaal geobsedeerd terwijl ik eigenlijk ontzettend ziek was van dat bloedverlies. Daardoor kwam de BV niet goed op gang. Heb met pijn en moeite beetjes gekolft tot zeven weken. Toen gestopt. En jij? Wel BV gegeven?